Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@06:14:31 GMT

بسته یادداشت‌ها و گفت و گوهای روز

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۵۷۲۷۵

مهدی کروبی از محل حصر به بیمارستان منتقل شد!

فرزند مهدی کروبی بعد از عیادت پدرش در گفت و گو با خبرنگار جماران در مورد علت بستری شدن او در بیمارستان گفت:

در حالت عادی نبض باید بالای ۶۵ باشد ولی نبض پدرم پایین ۵۰ بوده؛ به همین دلیل پزشکان احساس خطر کرده و ایشان را بستری و دستگاه هولتر وصل کردند

سه روز دستگاه هولتر به ایشان وصل است تا بعد از این سه روز پزشکان تصمیم بگیرند که با دارو، آنژیوگرافی یا گذاشتن باطری نبض را بالا بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین کروبی در مورد زمان ترخیص پدرش از بیمارستان اظهار داشت: پزشکان گفته اند که حداقل سه روز باید دستگاه هولتر به ایشان وصل باشد.

روحانی مدیون کسی نیست تحلیل عباس عبدی از چیدمان کابینه و انتخاب شهردار تهران در گفت‌و‌گو با « اعتماد»:

- این روزها برخی اصلاح‌طلبان درباره نحوه تعامل دولت با جریان اصلاحات ابراز نگرانی می‌کنند. این تعامل از نظر شما واجد چه ویژگی‌های طرفینی است؟

این نگرانی تا حدی طبیعی است چرا که ممکن است طرفین ارتباط کافی و نزدیک نداشته باشند یا دیدگاه‌های‌شان را بنا بر ملاحظاتی به طور دقیق به هم منتقل نکنند. طرفین محدودیت‌ها و معذورات خاص خود را دارند. آنچه مساله اساسی است، این است که دولت و آقای روحانی متکی بر نگرشی پیروز شدند و خودشان هم بر این موضوع تاکید کردند. اجزای آن نگرش فارغ از اینکه کدام جناح سیاسی آن را دنبال می‌کند، طبیعی است که در انتخابات کمابیش مطرح شده است. انتظار عمومی این است کسانی به عنوان وزیر معرفی شوند که بتوانند حاملان و مجریان امینی برای این نگرش باشند. از اینجا به بعد مساله فرعی است. نکته مهم‌تری نیز در این تعامل وجود دارد. ممکن است آقای رییس‌جمهور در ذهنش باشد که آقای الف فرد بسیار خوبی برای معرفی شدن به عنوان وزیر باشد اما به نظر بنده بهتر است که این نتیجه را از مشورت با دیگران استخراج کند. دیگران هم حس کنند که حضور دارند و در بازی شرکت داده شده‌اند. وقتی گفته می‌شود «دیگران» فقط منظور اصلاح‌طلبان نیستند بلکه هر کس دیگری هم می‌تواند باشد. بنیاد سیاست مبتنی بر مشارکت است. هر سیاستمداری که مشارکت و گفت‌وگو را نادیده بگیرد بهترین نیروها را هم که انتخاب کند دیگران در زمان مناسب خود را از او جدا می‌کنند.

- از میان شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، فراکسیون امید و چهره‌های ملی جریان اصلاحات کدام یک را واجد ویژگی‌های لازم و دارای اولویت برای طرف مشورت قرار گرفتن از سوی رییس‌جمهور می‌دانید؟

بخشی از تعامل مربوط به فراکسیون امید است که بسیار هم اهمیت دارد چون باید به وزرا رای اعتماد دهد. باید آنها حس کنند که به بازی گرفته شده‌اند و احترام‌شان حفظ شده است و برای نظرات‌شان اهمیت قایل شده‌اند. شورای عالی سیاستگذاری فارغ از جزییات و افرادش باید طرف گفت‌وگو قرار بگیرند. البته من خیلی آشنایی کامل با موضوع ندارم و خیلی هم فکر نمی‌کنم اهمیتی داشته باشد، چهره‌های منتسب به اصلاحات کمابیش شناخته شده و روشن هستند. من معتقدم که با آنها هم باید گفت‌وگو شود. خیلی چهره‌ها و شخصیت‌هایی هستند (از هر دو جناح) که به صفت فردی اهمیت دارند و آقای رییس‌جمهور می‌تواند با آنها هم مشورت کند. می‌تواند با وزرای فعلی خود مشورت کند. محدودیتی در این کار نباید قایل شد.

- اساسا آیا حمایت از کاندیدایی در ایام انتخابات منجر به ایجاد حق برای حامیان می‌شود؟به لحاظ اخلاقی کاندیدای پیروز چه مسوولیتی در قبال گروه‌های حامی خود دارد؟

حمایت از کاندیدا اساسا حرف درستی نیست. من شخصا در عمرم از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده‌ام. از آنچه فکر می‌کنم درست است، حمایت کرده و برای آن ایده کار می‌کنم. اگر کسی هم نزدیک به این ایده بوده به طور طبیعی مصداق آن است و در نتیجه حمایت از او هم تصور خواهد شد. ما اساسا برای حمایت از آقای روحانی در انتخابات نیامدیم که حالا انتظار داشته باشیم که چیزی به جایش بدهد. این نگاه‌ها مخل سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه است. ما برای پیشرفت جامعه خود و اصلاحات وارد انتخابات یا هر کنش دیگری می‌شویم. در این میان آقای روحانی نیز به نسبت دیگران بهتر توانسته آن را نمایندگی کند. بنابراین هیچ دینی وجود ندارد اما این سوال مطرح می‌شود. آقای روحانی باید بداند ما همان طور که از اصلاحات و دیدگاه‌های درست حمایت می‌کنیم و در مقایسه با دیگران او مصداقش بوده است در ادامه نیز همین خواهد بود. هیچ دلیلی ندارد که از یک فرد با هر رفتاری حمایت شود. این نگاه که کسی که فرد دیگری را حمایت کرده بده بستانی بین شان وجود دارد نگاه نادرستی است و مخالف خط مشی اصلاحات است.

- آیا عدم تعامل آن گونه که برخی خواستار آن هستند ممکن است منجر به فاصله افتادن میان رییس‌جمهور و جبهه اصلاحات شود؟

به طور قطع فقدان تعامل فاصله ایجاد می‌کند نه فقط با اصلاح‌طلبان بلکه به هر نیروی دیگر. حتی اگر به لحاظ محتوایی هم نزدیک باشند هنگامی که تعامل و گفت‌وگو نباشد به هم بد بین می‌شوند. تردیدی نیست که چنین اتفاقی خواهد افتاد. رکن سیاست مشارکت و گفت‌وگو است چه با دوست، چه با دشمن و چه با هر کس دیگری.

- آقای جهانگیری به عنوان معاون اول در دولت حضور دارد. آیا او می‌تواند مطالبات اصلاح‌طلبان را نمایندگی و پیگیری کند؟

آقای جهانگیری به طور قطع می‌تواند چنین چیزی را دنبال کند. افراد دیگری هم هستند. این نوع تمایز‌گذاری‌ها درست نیست. مطالبات اصلاح‌طلبان را خودشان در عرصه عمومی و سیاست باید پیگیری کنند. وقتی که عرصه عمومی را باز‌سازی کرده و فعال باشید، سیاستمداران مجبور می‌شوند با آن راه بیایند. نگاه به دولت و اینکه فلان شخص باشد و فلان شخص دیگر نباشد به نظر من مخل اهداف اصلاح‌طلبانه است. البته به این معنی نیست که آقای رییس‌جمهور هر کسی را انتخاب کند. طبیعی است که اصلاح‌طلبان می‌توانند هر زمان که خواستند مخالفت کنند. این نوع نگاه‌ها را باید کنار گذاشت و نگاه سازنده‌تری به حوزه سیاست داشت.

- عملکرد شورای شهر و شهرداری تهران تا چه اندازه در افزایش محبوبیت اجتماعی گفتمان اصلاح‌طلبی یا مغضوبیت آن تاثیر و اهمیت دارد؟

به هر حال شهرداری‌های کلانشهرها به ویژه تهران جایگاه بسیار مهمی است و به شکلی می‌توان گفت سطح اداره هر شهری به ویژه تهران به مراتب از سطح یک وزارتخانه مهم یا حتی چند وزارتخانه بالاتر است و در استان‌ها هم از چند اداره کل بالاتر است. در نتیجه هر نیروی سیاسی باید سعی کند بهترین کارایی خود را در حوزه مدیریت شهری و شهرداری نشان دهد؛ ضمن اینکه مساله شهر فقط یک کار اجرایی نیست؛ یک زندگی مدنی هم هست. ممکن است وزارت خارجه کارهایی را انجام دهد که خوب یا بد باشد و مستقیم درکی از آن نداشته باشیم ولی ما در شهر زندگی می‌کنیم. مساله زندگی در شهر، ارتباطات و تغییراتی که از طریق شهر می‌توان در محیط اجتماعی و روابط داد بسیار اهمیت دارد. هر نیروی سیاسی باید به این مساله توجه کند.

- مهم‌ترین آفت‌ها و تهدیدات شورای شهر آینده از نگاه شما چیست؟

آفت‌هایی که شورای شهر را تهدید می‌کند این است که وارد دعواها و مسائلی شوند که اهمیت درجه اول را در مدیریت شهری نداشته باشد. موضوع دیگر این است که بحث فساد و مشکلات مربوط به آن را نادیده بگیرند و همین طور بخواهند که وضع موجود ادامه پیدا کند. اصلاحاتی که در شهرداری تهران به خصوص از حیث منابع درآمدی باید انجام شود بسیار مهم و پر دردسر خواهد بود بنابراین شورای شهر اگر به شکل مجموعه‌ای عمل کند که مساله شان به معنای واقعی کلمه شهر باشد و سعی کنند از اختلافات جزیی پرهیز کنند می‌تواند موفق باشد؛ هرچند هم که تا رسیدن به یک شهر مطلوب راه زیادی در پیش باشد.

- شهردار تهران چه شاخصه‌ها و مولفه‌هایی باید داشته باشد؟

شهردار تهران اهمیتی بیشتر از چند وزیر دارد. بنابراین در درجه اول باید به شکلی معرف و نماد مردم شهر باشد. از این حیث شهردار تهران یک پست سیاسی است و فقط یک پست اجرایی نیست بلکه یک سمت مدیریتی، اجرایی و سیاسی است که می‌تواند معاونان اجرایی متعدد و متنوعی داشته باشد. نمی‌توان مسوولیت‌های شهردار را به برنامه‌های اجرایی مدیریتی محض تقلیل داد. به خصوص که در کلانشهر‌ها و به ویژه تهران این موضوع صدق می‌کند. بنابراین در یک حدی شهردار باید با سیاست آشنایی داشته باشد. در عرصه سیاسی مردم تا حدی او را بشناسند. اگر به اندازه کم هم او را بشناسند ایرادی ندارد چون ممکن است در کوتاه‌مدت بتواند خود را به خوبی معرفی کند. باید بتواند ارتباط‌های خوبی با ارکان حکومت و نیروهای سیاسی برقرار کند. پیشینه کاری خوبی توانسته باشد از خود ارایه کند. نکته دیگر هم این است مساله فقط فرد شهردار نیست. شورای شهر باید نشان دهد که می‌تواند ناظر آگاه و قاطعی در حوزه علمکرد باشد و شهردار هم با این نظارت همراهی کند. این شاید مهم‌تر از هر چیزی است که در مورد شهردار گفته می‌شود. البته ما این حرف‌ها را می‌زنیم ولی در نهایت لابی‌ها هستند که از این میان یک نفر را بیرون می‌آورند و سپس کارنامه مناسبی هم برایش جفت و جور می‌کنند. اگر بنا بر ویژگی‌های آزمون شده افراد باشد شاید آقای حافظی فرد بسیار مناسبی برای این کار باشد ولی گمان نمی‌کنم که شورای شهر فعلی نزدیک به این گزینه شود البته اگر شورا اصولگرا بود که قطعا به چنین موردی نزدیک نمی‌شد.

- آیا به صرف اینکه شهردار یک نیروی سیاسی باشد کافی است یا اینکه باید لاجرم آشنایی به مدیریت کلانشهر پیچیده‌ای مثل تهران داشته باشد و دارای سوابقی در این زمینه باشد؟

اگر به دنبال این باشیم که هر کسی که پستی را می‌گیرد همیشه بهترین اطلاعات را در زمینه مشخص خود باید داشته باشد، اشتباه است. این ایده درستی نیست. مثلا وقتی می‌خواهیم فردی را وزیر بگذاریم، اگر کسی این استدلال را قبول داشته باشد یا باید وزیر فعلی باشد یا دو نفر از معاونانش باشند. افراد دیگری آنقدر اطلاعات ندارند که مصداق داشتن این ویژگی شوند. باید سطح وزارتخانه را با سطح کارشناسی جدا کرد. در سطح مدیریت نیاز نیست که یک فرد به جزییات موضوع آگاه بوده و کارشناس باشد. اساسا ممکن است این مساله نامطلوب هم باشد. یک مدیر باید دیدگاهی کلان داشته باشد اما این نکته را باید در نظر بگیرد که همواره از بهترین کارشناس‌ها برای امور کارشناسی‌اش استفاده کند. خودش نباید جای کارشناس بنشیند. اینکه فردی بخواهد شهردار تهران شود، اسم خیابان‌ها را بداند و تهرانگردی کرده باشد و بداند جمعیتش چقدر است و جزییاتش چیست، خوب است اما شرط لازم برای شهردار شدن نیست. شهردار باید دیدگاه کلان و نظام مدیریتی قوی داشته باشد. در این صورت به راحتی می‌تواند از بهترین نیروها استفاده کند و شهر را سر و سامان دهد.

- به نظر شما این حرف که کسی که شهردار می‌شود نباید به فکر ریاست‌جمهوری باشد حرف منطقی و درستی است یا خیر؟

نمی‌خواهم بگویم که کسی که شهردار می‌شود حق ندارد به فکر ریاست‌جمهوری باشد. در واقع بحث اصلی این نیست. اتفاقا هیچ ایرادی ندارد که یک نفر در شهرداری خوب کار کند و بعد نامزد ریاست‌جمهوری هم بشود. مشکل ما از اینجا شروع می‌شود که شهر را گروگان نامزدی ریاست‌جمهوری‌شان می‌کنند. مصالح کوتاه‌مدتی برای خود در نظر می‌گیرند و به جای مصالح بلندمدت شهر قالب می‌کنند. ایرادی ندارد که کسی بخواهد رییس‌جمهور بشود. چه جایی از این بهتر که در شهر خوب کار کند و بعد آن را به عنوان تجربه خود ارایه کند. در اروپا هم این موضوع را داشته‌ایم. ژاک شیراک مدت زیادی شهردار پاریس بود و رییس‌جمهور شد. مساله اصلی این است که شهر به گروگان برنامه‌های نامزدی او درنیاید. در ایران به دلیل اینکه نهاد‌های نظارتی از جمله شورای شهر قوی نیستند، ترجیح دارد که فردی که می‌خواهد شهردار شود از ابتدا دور ریاست‌جمهوری را خط بزند تا نشان دهد که آمادگی این را دارد که به شهر خدمت کند و نه به برنامه انتخاباتی خود. در غیر این صورت اگر بخواهد می‌تواند شهر را گروگان انتخابات ریاست‌جمهوری کند اما وقتی که خود را به این شکل از خواست رییس‌جمهور شدن منفک کند در واقع نشان می‌دهد که حداقل در این مورد چنین قصدی ندارد.

- نوع ارتباط شورای شهر تهران با توجه به یکپارچه اصلاح‌طلب بودن با شهردار باید چطور باشد؟

خیلی این را حسن نمی‌دانم که شورای شهر تماما یکدست شده باشد. این هیچگاه به نفع هیچ کس نخواهد بود. مساله اصلی این است که شورای شهر بتواند یک نظارت قانونی و موثر داشته باشد و اعضای آن اسیر امکانات شهرداری نشوند. خیلی راحت ممکن است شهردار، معاونان و سازمان‌های شهری، شورای شهر را منفعل کنند و مسیر خود را بروند. همان طور که در گذشته این امر را مشاهده کرده‌ایم. با وجود اینکه مهم‌ترین تصمیم شورای شهر انتخاب شهردار است، نباید به نحوی عمل کند که انتخاب شهردار تصمیمات و سیاست‌های بعدی شورای شهر را بلاموضوع کند. شورای شهر در مقابل شهردار نباید منفعل شود.

بازار بین بانکی چیست و چه کارکردی دارد؟ / بازار بین بانکی چه نقشی در اقتصاد بازی می‌کند؟

هر شب موقع بستن صندوق ها وقتی بانکی پول کم می آورد، می تواند از بانک دیگر قرض کند تا فردا آن را پس بدهد. از آنجا که همه بانک ها مثل یک سیستم یکپارچه به هم متصل هستند،همیشه یک بانکمازاد دارد و حتما یک بانک بدهی دارد.بانک‌هایی که در این بازار که بانک مرکزی ۹ سال پیش ایجاد کرد، از همدیگر برای مدت کوتاهی پول قرض می گیرند، بدوناینکه از بانک مرکزیپول قرض کنند،سود پول را می پردازند و کارشان را راه می اندازند.

منتقدان می گویند کارکرد این بازار سبب شده که نرخ سود بانکی پایین نیاید و نرخ سود تسهیلات اعطایی به مردم توسط بانکها کم نشود.

نقد دیگر به بازار بین بانکی است است که تا امروز بانک مرکزی برای دارایی منجمد شده بانک ها چاره اندیشی نکرده است. از همین رو این موضوع باعث شده تا هزینه تمام شده پول برای بانک ها بالا باشد.

با این حال بانک مرکزی به استناد بررسی های آماریاعلام کرده که این بازاردر سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و این موضوعموید اتکا بانکها به منابع مازاد خود در کوتاه مدت است.

به گفته آنها اصلی‌ترین کارکردهای بازار بین بانکیمدیریت نقدینگی و سیاستگذاری پولی است.

از سوی دیگرتجارب بین‌المللی در این رابطه نشان می‌دهد که هر چند بانک‌ها اصلی‌ترین بازیگران بازار بین بانکی را شکل می‌دهند، اما موسسات دیگری نیز با تایید بانک مرکزی می‌توانند در این بازار حضور یابند.

متن کامل همراه با آمار دقیق را در لینک زیر بخوانید:

https://goo.gl/wBS41t

بحرانی‌ترین روزهای ترامپ در راه است... دکتر مهدی نوربخش، استاد روابط خارجی و تجارت جهانی دانشگاه هریسبرک آمریکا، در یادداشتی برای راهبرد نوشت:

دولت ترامپ شش ماهه شد اما در طول این مدت مشکلات سیاسی او تخفیف پیدا نکرد؛ بلکه بر حجم آنها روز به روز افزوده شده است.

خبرها حکایت از آن دارد که باب مولر که مسئول تحقیق بر روی دخالت روسیه در انتخابات امریکا و رابطه ترامپ و کمپ انتخاباتی او با روسیه است، در حال دست گذاشتن بر روی حساسترین مدارک بر روی زندگی ترامپ در این رابطه است.

ترامپ سنت بزرگی را در انتخابات آمریکا شکست و حاضر نشد که به مردم این کشور مدارک مالیاتی خودرا نشان دهد. مولر دارد به سراغ مدارک مالیاتی او و اطرافیانش می رود تا بتواند سرنخ های روابط مالی او را با پوتین و الیگارشی روسیه پیدا کند.

روزنامه واشینگتن پست خبر داد که ترامپ به دنبال آن می گردد تا وکلای او روشن کنند که آیا او می تواند از حقوق قانونی خود برای بخشیدن اطرافیان و خود استفاده کند.

سخنگوی تیم وکلای او دیروز استعفا کرده و همه این خبرها حکایت از آن دارد که در حال حاضر رییس‌جمهور آمریکا در حال دیدن آینده سیاسی بحرانی برای خود، خانواده و دولتش است.

ترامپ دیروز نارضایتی خود را از وزیر دادگستری انتخابی خود، جف سشن، اعلام کرد. او در مصاحبه ای با نیویورک تایمز اعلام کرد که به خاطر اینکه وزیر دادگستری او خود را از تحقیق در رابطه با کمپ انتخاباتی او و روسیه کنار گذاشته؛ بسیار ناراضی است.

ترامپ توقع داشته که سشن کنترل این تحقیقات را زیر نظر خود قرار می داده است.

ترامپ همچنین نارضایتی خود را از باب مولر اعلام کرده و تمام تلاش خود را در چند روز گذشته معطوف بر بی اعتبار کردن کار کمیته تحقیق مولر کرده است.

او به لحاظ قانونی می تواند مولر را از این کمیته کنار گذارد، اما بسیاری اعتقاد دارند که اگر ترامپ این کار را انجام دهد، آمریکا را با یک بحران قانون اساسی روبرو خواهد کرد.

ترامپ در ماه های گذشته جیم کومی، رییس اف بی آی را از کار خود کنار گذاشت که اگرچه قانونا می توانست این کار را انجام دهد، اما این عمل او یک سنت شکنی بزرگ در سیاست داخلی آمریکا بود.

دولت ترامپ روز به روز دارد به استیضاح نزدیک تر می شود. جمهوریخواهان در مقابل یک آزمایش بزرگ در صحنه سیاست امریکا مردود شدند.

آن آزمایش بزرگ دفاع از لصول و ارزش های دموکراتیک این کشور بود که برای دفاع از این ارزش ها در مقابل ترامپ نخواستند ایستادگی کنند.

دموکرات ها در کنگره در اقلیت قرار گرفته اند و عملا نمی توانستند در این رابطه کاری انجام دهند.

قدرت رسانه آزاد در آمریکا برای حفظ ارزش های دموکراتیک بپاخاست. نیویورک تایمز، واشینگتن پست، بلومبرگ، نیویورکر، MSNBC و CNN نقش بسیار بزرگی را در این رابطه ایفا کردند.

بدون این رسانه های آزاد، جمهوریخواهان هرگز برای حفظ اصول سیاسی این کشور مایه ای نمی گذاشتند و ترامپ می توانست در پشت پرده پوپولیسم همچنان در صحنه سیاست آمریکا بماند. در حقیقت، آنها برای قدرت حاضر شدند که از سر اصول بگذرند.

صحنه سیاست امریکا با بحران های بزرگ سیاسی روبه روست. این بحران ها پتانسیل آن را دارند که به عمر ریاست جمهوری ترامپ به زودی خاتمه دهند.

منبع: کانال راهبرد

https://t.me/javadrooh/8356

اصلاح طلبی قبل از آنکه بینش باشد، روش و منش است مجتبی بدیعی

شهر باید بر اساس بینش مردم سالاری،مردم محوری،شایسته سالاری، توزیع عادلانه خدمات و امکانات در سطح مناطق و محلات، تعامل با همه نهادهای اثر گذار بویژه شورا، نهادهای مدنی ، نهادهای تخصصی، نهادهای حاکمیتی اعم از سیاسی، انتظامی ، امنیتی ، اقتصادی، فرهنگی و . . .انجمن ها و سمن ها و جماعت ها وبر اساس مشارکت تصمیم سازانه و عملی مردم در محله ها شکل بگیرد.نیاز بر اساس تفکر « مدیریت مشارکتی» از پایین به بالا تعریف میشود نه از بالا به پایین ،ملاک درستی نیاز ، مشارکت عملی و فعال شهروندان در تحققآن نیاز است.لازمه تحقق عملی چنین نگرشی نظام« شورا - شهردار»محله است اگر بهترین شعارها هم در قالب برنامه داده شود ولی متضمن تحقق بخشی به این مهم نباشد، پشیزی ارزش ندارد. نگاهی به سرفصلها و بندهای بودجه مصوب سال ۹۶ شهرداری تهران بخوبی نشان میدهد که چگونه بسیاری ازمنابع مالی احتمالیکسب شده در مسیر هیچ و پوچ هزینه می‌شود.اگر شهردار خوب کسی تعریف شود که در جذب سرمایه برای اداره شهر موفق است بی‌شک آقایان مرعشی و مهرعلیزاده ،بهترین گزینه اند.اما اگر شیوه کسب و جذب این منابع و نحوه هزینه کرد این منابع مد نظر باشد باید گفت :هیهات،هیهات انتخاب مهرعلیزاده یک فاجعه و انتخاب مرعشی دوست داشتنی یک خطا است.نجفی در میان منتخبین در مجموع اصلح است.اگر شهر را افراد معرفی شده می خواهند اداره کنند، مطمئن باشید سر از نا کجا آباد در خواهیم آورد.اما اگر می‌خواهند بواسطه و کمک مردم اداره بکنند در این صورت باید گفت: چگونه؟برنامه اداره یک شهر را از کاندیداها خواستن خود اشتباه استراتژیک است.شهر کارخانه و شرکت و وزارتخانه نیست،شهر فضای زندگی شهروندان است و چگونه زیستن حق انحصاری آنان است.سئوال کلیدی از منتخبین این است:شهروندان را در اداره شهرشان چگونه مشارکت میدهید.؟چه ضمانت و راهکاری ارائه‌ی میدهید که نحوه اداره شهر برخاسته از خواست و نیاز شهروندان باشد؟موانع موجود در این مسیر را چگونه از پیش پا بر میدارید؟ کاش حجتی و ستاری فر و بیطرف و تابش و . . . در صحنه بودند اما جز . . .که شیوه لابی کردن و جلب رایش از بنیاد نا سالم است، باقی افراد میزان صلاحیتشان با نحوه جواب به این سئوالات محک خورده می‌شود.و سوال آخر آیا اعضای تیم مدیریتی همراه به چنین نگرشی باور دارند؟آنها چه کسانی هستند؟ لذا تفاهم نامه یا میثاق نامه شورا با شهردار دو محور اساسی دارد

الف-تعهد به وفاداری وعده ها در عمل از سوی منتخب و پذیرش نظارت اعمالی شورا و هماهنگ بودن با شورا در عمل

ب-تعهد اعضای شورا به عدم دخالتدر امور اجرایی به صفت فردی و حقیقی و حمایت همه جانبه از او در عمل

یک خواهش از اعضای شورا:

بازگشت و عدول از تصمیمات غیر استراتژیک نشانه ضعف نیست نشانه بلوغ و بالندگی است.مهم خود محور نبودن ومشورت قبل از اقدام و به کار گیری عقل و خرد جمعی فرا شورایی است.

موفقیت شورای پنجم آرزوی قلبی تک تک شهروندان است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده چالوس بسته است

رییس پلیس راه البرز بیان کرد: جاده کرج - چالوس درمحدوده استان البرز نیز امروز سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به دلیل اجرای عملیات عمرانی بسته است که مسافران باید از محور‌های جایگزین استفاده کنند.

 

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و و از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند تا از هرگونه حوادث رانندگی پیشگیری شود.

 

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

 

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • جاده چالوس بسته است
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • انعکاس مطالبات مردم در بسته شهروند خبرنگار
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد