Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه ابزارهای هنری برای جلوگیری از تحریف انقلاب به کارگیری شود،گفت: دشمنان برای ماندگار کردن افکار پلید خود از المانهای فرهنگی و هنری استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در مراسم افتتاح فضای مجازی کنگره شهدا استان البرز که ظهر امروز در ساختمان کنگره شهدا در کرج برگزار شد، اظهار داشت: نقل سینه به سینه برخی مناسبت‌های تاریخی سبب از بین رفتن این قصص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای سیاست گذاری کنگره شهدا با بیان اینکه اگر مسائل مهم تاریخی با مسائل هنری فرهنگی تطبیق شود، ماندگار می‌شود، ادامه داد: برای تثبیت برخی امور باید از این المانها و ابزار استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نسلی که انقلاب را به وجود آورد و نسلی که آن‌را نگهداشت، آرام آرام از دنیا می‌روند، بیان کرد: برای انتقال برخی مفاهیم به نسل دیگر، تاریخ شفاهی و مکتوب اثر خود را ندارد و برای اثر بیشتر باید با المان‌های جدیدتر ثبت شود.

امام جمعه مرج با اشاره به اینکه اموری چون شعر و تئاتر برای انتقال می‌تواند ابزار مناسب باشد، بیان کرد: یکی از مواردی که با انقلاب اسلامی عجین است و نمی‌توان از آن فاصله گرفت، دوران دفاع مقدس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه ممکن است آرام آرام این دوران فراموش یا تحریف شود، افزود: امام خمینی(ره) در نوشته‌های خود و بیانات خود با آمریکا مخالف بودند، امابرخی امروز می‌گویند که امام با شعار مرگ بر آمریکا زیاد موافق نبودند و این یعنی تحریف.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حجت‌الاسلام فخرزاده نویسنده کتاب «رضای انقلاب» با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: این کتاب به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعد‌ها به مسجد جامع ابوذر (همان مسجدی که ششم تیر سال ۶۰ واقعه بمب گذاری و حادثه‌ای که برای مقام معظم رهبری اتفاق افتاد) تغییر نام داد منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیرو‌ها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

وی افزود: احساس کردم این که چطور یک روحانی چنین ظرفیتی در منطقه‌ای ایجاد می‌کند می‌تواند الگو برای همه روحانیون باشد که دوست دارند به جامعه خودشان خدمت کنند.

حجت‌الاسلام فخرزاده گفت: ایشان یکی از تربیت یافتگان حضرت امامند، از روحانیونی که در مسیر نهضت با امام پیوند خوردند و با همان روحیه و همان نگاه آمدند وظیفه خودشان را اعلام کردند. این طور می‌خواهم بگویم که جریان نهضت را که نگاه می‌کنید حضرت امام خیلی تشکیلاتی عمل نمی‌کردند که بگویم یک سازماندهی خاصی داشته باشند بلکه آگاه کردن افراد را معیار خودشان قرار داده بودند.
رسید.

نویسنده کتاب «رضای انقلاب» درباره علت انتخاب اسم کتاب هم افزود: ایشان در صحبت هایشان وقتی صحبت کردند آن هدف اصلی شان چی بوده می‌گفتند که من فقط عاشق انقلاب بودم عاشق نهضت امام بودم همه کارهایشان برای رضای انقلاب بود اسم خودشان هم که رضا یک ایهامی ایجاد شده رضای انقلاب به معنای این که آقارضای انقلابند که انقلابیند هم به معنای این که نیت شان این بوده که در مسیر رضایت انقلاب کار‌های خودشان را سامان بدهند.

حجت‌الاسلام فخرزاده گفت: ما خیلی آدم‌های ارزشمندی داریم که این جریان انقلاب تا به این جا رسانده اند و فکر می‌کنم اگر بتوانیم این‌ها را خوب ترسیم کنیم برای جامعه مان، آن وقت آدم‌ها می‌فهمدند که حالا که به این نقطه رسیدیم نقطه حتما پایانی نیست ما نیاز به ایثارگری‌های بیشتری داریم و نیاز داریم که آدم‌هایی پیدا بشوند که بیایند ادامه مسیر را بدهند تا به آن هدف نهایی برسیم.

آیین رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام فخرزاده و انتشارات سوره مهر با حضور اهالی فرهنگ، ادبیات و رسانه و سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی، عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت