Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: شبکه های توزیع و خط انتقال آب شهرستان ماهنشان فرسوده و بیشتر هدر رفت آب شرب ها هم از این طرق بوده و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان، «مجتبی نوری »در جلسه بررسی آخرین وضعیت مصرف غیار مجاز آب شرب روستایی با اشاره به اینکه شبکه های توزیع آب شرب روستایی بیش از ۳۸ سال است که کار شده فرسود ه است و علت هدر رفت آب ها هم در همین راه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل نیاز مبرم روستائیان به آب شرب و مشکلات انها ، بیشترین اعتبار هم به اداره آب و فاضلاب شهرستان ماهنشان تعلق گرفته است.

فرماندار شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اقلیم کشور ایران خشک است و منابع آب به طور کلی در همه جا محدود شده است، گفت: در شهرستان ماهنشان هم کم کم در منابع آبی دچار مشکل می شویم.

نوری با اشاره به برنامه های اداره آب و فاضلاب شهرستان ماهنشان ، اظهارداشت: متولی امور آب شرب روستایی اداره آب و فاضلاب روستایی است بنابراین برای اینکه انشعابات غیر مجاز و غیر متعارف در فصل تابستان نداشته باشیم باید در طول سال به طور مستمر با فرهنگ سازی جلوی این انشعابات غیر مجاز گرفته شود نه اینکه الان پیک مصرفی آب هست و بیاییم کار فرهنگی یا مقابل انشعابات غیر مجاز را بگیریم چرا که در این فصل سال اگر اقدام فرهنگی و .. شود نتیجه عکس را خواهیم دید.

وی افزود: شهرستان ماهنشان یک شهرستان روستایی بوده و اکثریت آحاد مردم آن هم شغل کشاورزی و دامداری دارند و از این طروق امرار و معاش کرده و نیاز مبرم به آب دارند لذا به لحاظ روانی ما نمی توانیم بگوییم کارهایی از جمله دامداری و یا کار شیر پزی را انجام ندهید.

فرماندار شهرستان ماهنشان تأکید کرد: اداره آب و فاضلاب از ظرفیت های دهیاری و شوراها برای فرهنگ سازی در مصرف آب استفاده کند، ۸۵ دهیار و بیش از ۳۰۰ نفر شورا در روستا ها زندگی می کنند، که همکاری انها می تواند در مصرف آب، انشعابات غیر مجاز و خانه باغ ها که از آب شرب برای مصارف باغچه باغ ها استفاده می کنند، استفاده کرده و در برنامه ها و کارهای فرهنگ سازی بهره برد.

نوری با بیان اینکه با گران کردن بهای آب مشکل آب حل نمی شود اظهارداشت: معضل امروز جامعه کمبود آب بوده و اگر مردم استفاده بهینه داشته باشند به معضلات و مشکلاتی بر نخواهیم خورد، لذا با کار فرهنگی باید در راستای استفاده درست از آب شرب از ظرفیت های دانش آموزان برای همیار آب، صدا و سیما، نشریه ها و رسانه و…برای ترویج و فرهنگ سازی صحیح استفاده از آب شرب استفاده کرد.

وی افزود: از ظرفیت های سمن ها و سازمان های مردم نهاد ، دهیاریها وشوراها ، برای ترویج و فر هنگ سازی مناسب استفاده صحیح آب و معضلات غیر اصولی مصارف ، مشکلات استفاده انشعاب های غیر مجاز، مشکل جهانی بودن آب و … را در بین مردم استفاده شود.

فرماندار شهرستان ماهنشان با اشاره به خانه باغ ها و باغچه باغ ها که در حاشیه شهر قرار دارند گفت: تمام ساخت و ساز ها و انشعاب هایی که داده می شود طبق نقشه طرح هادی بوده و برای آنها باید از ادارات و نهادهای مربوطه استعلام گرفته شود تا مشکلاتی در آینده پیش نیایید و اگر احیانا شخصی کار غیر اصولی در این راستا انجام دهد و انشعاب های غیر مجاز داشته باشد طبق قانون ۹۹ با وی برخورد می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان

ایسنا/خوزستان معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از بهبود پایداری شبکه برق منطقه دشت آزادگان با تعویض زنجیره مقره‌های خط شمال غرب ـ سوسنگرد خبر داد.

علی اصغر خدامراد منگری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در قالب پروژه‌های نگهداری، تعمیرات، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه، ۴۸۹ زنجیره مقره پرسلینی خط ۲۳۰ کیلوولت شمال غرب ـ سوسنگرد با زنجیره مقره سیلیکونی تعویض و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: علاوه بر تعویض زنجیره مقره، تعداد ۳۸۷ خار ضد پرنده نیز در این خط ۲۳۰ کیلوولت نصب شده است.

خدامراد منگری با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه حدود هشت میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: این اقدامات باعث افزایش پایداری و کاهش خاموشی‌های ناخواسته ناشی از پدیده گرد و خاک و افزایش ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق خصوصا منطقه دشت آزادگان خواهد شد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • ۷۲۷ هزار قرص و داروی خارج از شبکه توزیع در زابل کشف شد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان