Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چند سال گذشته بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی استان آذربایجان غربی در بخش های مختلف صنعتی به دلیل عدم حمایت دولت و رکود بیش از حد اقتصاد کشور تعطیل و یا از چرخه تولید خارج گردیده است که همین امر باعث افزایش بیکاری در کلان شهر ارومیه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانا نیوز،در چند سال گذشته بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی استان آذربایجان غربی در بخش های مختلف صنعتی به دلیل عدم حمایت دولت و رکود بیش از حد اقتصاد کشور تعطیل و یا از چرخه تولید خارج گردیده است که همین امر باعث افزایش بیکاری در کلان شهر ارومیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرخ های کارخانجات واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی ارومیه که زمانی با تمام ظرفیت خود مشغول فعالیت بود اینک در اوج ناباوری از کار افتاده است و هر روز نیز بر تعداد آن افزوده می شود.

کارخانجات بزرگ و کوچکی که زنگ تعطیلی شان در چند سال گذشته به صدا درآمده بود اینک بدون توجه به هشدارها با شدت بیشتری نسبت به گذشته ادامه می یابد و بی شک ادامه این روند نه تنها باعث از ریل خارج شدن اقتصاد نابسامان ارومیه خواهد شد بلکه موجی از بیکاری در جامعه به دنبال خواهد داشت

رکود بی سابقه اقتصاد؛ عدم حمایت قاطع دولت از واحدهای تولیدی ؛تحریم و همچنین افزایش بی رویه کالای قاچاق در بازار از عوامل مهم و تاثیر گزار از تپش افتادن قلب واحد های تولیدی کلان شهر ارومیه می باشد.

با توجه به اهمیت تاثیر گذار و مهم واحد های تولیدی در اقتصاد جامعه ضرورت پیگیری این مساله امری حیاتی به شمار می رود زیرا در جامعه ای که شهرک های صنعتی آن غیر فعال و تعطیل باشند مردم به ناچار به مشاغل کذب و غیر قانونی روی خواهد آورد.

دولت برای مقابله با بی کاری و تعطیلی واحد های تولیدی می تواند با درنظر گرفتن بسته های حمایتی و ارایه ی یارانه به بخش تولید و محدود کردن واردات کالاهای بی اساس زمینه را برای فعالیت دوباره تولید کنندگان داخلی را فراهم سازد زیرا تعطیلی بسیاری از کارخانجات و واحد های تولیدی نتیجه بی توجهی دولت به تولید داخل بوده است.

اما آنچه که این خصوص دارای اهمیت می باشد نقش تاثیر گزار مردم در جلوگیری از تعطیلی واحد های تولیدی می باشد زیرا فرهنگ سازی در جامعه برای خرید کالای داخلی توسط مردم نه تنها باعث مشغول به کار شدن افراد زیادی در این واحد ها می شود بلکه با حمایت از تولید داخلی واردات کالاهای خارجی بی کیفیت نیز کاهش می یابد .

پایان گزارش/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده دیروز (یازدهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره اختراعات دانشجویان دانشگاه پیام نور استان هرمزگان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید به صورت هدفمند و متناسب با نیاز و ظرفیت‌های منطقه توسعه داد و دولت باید در این مسیر حمایت ویژه را در دستور کار قرار دهد.
 
وی ضمن طرح ایده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در دل شهرک‌های صنعتی هرمزگان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید به صورت جدی برای رشد و توسعه شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های موضوعی اختراعات در سال‌های آینده، تصریح کرد: جشنواره‌های تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به صورت سالیانه و مستمر در استان هرمزگان برگزار شود تا صاحبان ثروت و ایده در کنار یکدیگر اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به پایین بودن قدرت رقابت محصولات صادراتی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند و سعی کنند چالش‌های موجود در بخش‌های بسته‌بندی، ارائه، بازاریابی و ... در حوزه صادرات برطرف کنند تا محصولات استان هرمزگان رقیب جدی محصولات کشورهای خارجی باشد.
 
وی، نخبگان و سرمایه‌گذاران را ۲ بال پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: اگر دولت سیزدهم به واسطه اهمیت علم و دانش در کنار مجوزهای که برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود، حضور نخبگان و پژوهشگران را به عنوان شرط تحقق مجوزها قرار دهند؛ تا صاحبان صنایع و معادن از حضور نخگبان در مجموعه خودشان به صورت جدی و نه به صورت نمادین استفاده کنند.
 
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری که فردی علم دوست هستند بارها بیان کرده اند که: «تا نفش دارم از جامعه نخبگانی حمایت خواهم کرد.» امروز هم اگر می‌بینید کشور ما در عرصه‌های علمی دارای جایگاه خوبی است به خاطر حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف خطاب به مسئولین مختلف کشور است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود