Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریریه پارسینه: متخصصان کانادایی می‌گویند: افرادی که یک بار سکته مغزی کامل یا ناقص کرده‌اند٬ دو برابر بیش از هم‌سن‌های خود در معرض سکته مجدد٬ حمله قلبی یا خطر مرگ در یک سال بعد از سکته اول هستند. همچنین دست‌کم تا پنج سال بعد از سکته اول٬ خطر بیخ گوش این بیماران است.

در این مطالعه بیش از ۲۶ هزار نفر که تجربه سکته مغزی داشته‌اند٬ تحت نظر گرفته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۹۰ روز اول بعد از سکته٬ دوره بحرانی برای بعضی از بیماران خاص در نظر گرفته‌ می‌شود اما به اعتقاد دکتر ریچارد شوراتز٬ مدیر اصلی این تحقیق٬ نجات یافتگان سکته باید تا مدت‌ها یا سال‌ها تحت نظارت دقیق باشند.

محاسبه منظم فشار خون٬ ضربان قلب و تغییر روش زندگی از جمله ورزش کردن و سیگار نکشیدن از مواردی است که به گفته دکتر شوارتز باید تا سال‌ها بعد از سکته رعایت شود.

۳۶ درصد یا تقریبا یک سوم افرادی که در این تحقیق تحت نظر بوده‌اند تا پنج سال بعد از سکته اول٬ یا دوباره سکته‌ مغزی و قلبی کرده‌اند یا از دنیا رفته‌اند.

در کشورهای در حال توسعه٬ سکته اولین یا دومین عامل مرگ است. اما در کشورهای توسعه یافته شمال آمریکا و غرب اروپا٬ سکته سومین یا چهارمین عامل مرگ است.

به گزارش بی‌بی‌سی، دکتر مایکل هیل به مجله انجمن پزشکی کانادا گفته بر خلاف تصور عمومی که سکته افراد مسن را تهدید می‌کند٬ این بیماری یک تهدید برای عموم جامعه است.


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۸۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند

روزنامه کیهان در مطلبی خواهان شدت دادن به مبارزه با بی حجابها شد.

این روزنامه نوشت: از فراجا درخواست می‌شود بساط سلبریتی‌هایی راکه با گردن کلفتی به دنبال ترویج بی‌حیایی هستند، با قدرت و بدون مماشات جمع کند. مردم همه پای کار هستند و اتفاقا همه دوست دارند بیشتر با سلبریتی‌های مروج بی‌بندوباری و فساد برخورد بشود.

از مردم مؤمن و با غیرت درخواست می‌شود با شماره ۱۹۷یا ۱۱۰ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند تا قوت قلبی برای عزیزان زحمتکش فراجا باشد.

انتظار می‌رود همه نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها و... نسبت به استمرار این طرح که قطعا باعث ثبات و آرامش خانواده‌هاست حمایت کنند.

دیگر خبرها

  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • تاخیر در دیدار حساس: هوادار سکته کرده بود!
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • کیهان: مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان