Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی صالح آبادی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات و موانع صادراتی در حوزه مالی و بانکی که در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، از بانک توسعه صادرات به عنوان یکی از کم شعبه ترین بانک های کشور یاد کرد و افزود: این بانک دارای 40 شعبه در مراکز استان ها و مناطق آزاد است.
وی افزود: تنها بانکی هستیم که سود سپرده آن از 15 درصد فراتر نمی رود از همین رو توان چندانی در جذب سپرده مردم نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالح آبادی اظهار کرد: اتکا ما در حوزه ریالی به سه بخش تقسیم می شود که می توان به تامین بخشی از سرمایه بانک توسط دولت، منابع بانک مرکزی در قالب خطوط اعتباری و سپرده گذاری صندوق توسعه ملی اشاره کرد.
به گفته وی، نزدیک به 10 سال است که سرمایه بانک توسعه صادرات افزایش نداشته و آخرین افزایش آن در سال 86 گزارش شده است.
صالح آبادی ادامه داد: به دنبال استفاده از ابزارهای تامین مالی جدید هستیم و این بانک در سال گذشته یک هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از وجود نزدیک به 900 تاجر در استان کرمانشاه خبر داد و ادامه داد: در گذشته از سوی صندوق توسعه ملی مجوزی برای پرداخت تسهیلات در بخش تجارت وجود نداشت که اکنون این مانع رفع شده است و پرداخت تسهیلات با پیگیری مدیر اتاق بازرگانی استان و همکاری سازمان های مربوطه محقق می شود.
وی به اثرات برجام در کاهش مشکلات و رفع موانع بانک توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: پس از برجام حساب بلوکه شده ما در 32 بانک جهانی فعال شد و هزینه نقل و انتقال به نسبت دوره تحریم کاهش یافت.
صالح آبادی ادامه داد: سودآوری در اولویت نخست قرار ندارد و کمک به سهولت در صادرات نخستین هدف ماست ولی به این دلیل که نمی خواهیم بانک زیان ده باشیم به دنبال سودآوری اندک و مثبت نیز هستیم.
وی به همجواری استان کرمانشاه با عراق و صادرات چند میلیاردی به این کشور اشاره کرد و گفت: امروز در کشور صادرات غیرنفتی از اولویتی دوچندان برخوردار است چون کشورهایی که به صادرات غیرنفتی توجه نکرده اند به عاقبت ناخوشی دچار شده اند.
وی از انعقاد قرارداد خط اعتباری به البلاد عراق به میزان 18میلیون یورو خبر داد و افزود: سقف قرارداد عاملیت با صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح ها 500 میلیون دلار است.
8066/7460/1772 *خبرنگار: زهره کریم زاده ** انتشاردهنده: مجید ملازاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می رسد.

حسین عباس‌نژاد گفت: در حال حاضر سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندرخمیر فعال است که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و برای استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

وی با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی بویژه مواد معدنی است، افزود: پارسال بیش از۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

عباس نژاد افزود: طرح توسعه بندرخمیر بعد از تصویب در طرح جامع برای ساخت انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر ۲۱ میلیون تن بوده که ۳.۶ میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

دیگر خبرها

  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد