Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در بیست و ششمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران یکی از اعضای هیات نمایندگان خطاب به وزیر صنعت،معدن و تجارت و حضار در جلسه نسبت به واردات بیسکوئیت های آلمانی که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، انتقاد کرد.

وی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: چرا باید مجوز واردات بیسکوئیت خارجی توسط شخص وزیر صادر شود، در حالیکه امکان تولید انواع بیسکوئیت با بهترین کیفیت و حتی صادراتی در داخل کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین مشکلی کشور واردات بی رویه کالاهایی است که در داخل کشور تولید می شود

در این راستا ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، عنوان کرد: بزرگترین مشکلی که امروزه صنایع داخلی کشور را به چالش کشیده واردات بی رویه کالاهایی است که در داخل کشور تولید می شود.

وی تاکید کرد: واردات کالاهای مشابه در حالی صورت می گیرد که نمونه های داخلی این محصولات نه تنها به لحاظ کیفیت بلکه از نظر قیمتی هم با یکدیگر رقابت پذیر بوده و نیازی به واردات نمونه خارجی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نقد واردات کالاهای مشابه، اظهار داشت: این موضوع برای ایشان آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار بوده که تاکنون بارها در سخنان به واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود، اشاره داشتند و این امر را حرام شرعی عنوان کرده اند.

ناصر موسوی لارگانی همچنین افزود: باید شخص وزیر در مقابل مردم نسبت به واردات بی رویه کالاهایی که در داخل کشور تولید شده پاسخگو باشد و از افرادی که به واردات آن پرداخته اند عذر خواهی کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت باید از افراد حمایت و در راستای تسریع در بهبود و گسترش فضای کسب و کار برنامه های مدونی تبیین کند.

وی تشریح کرد: صدور مجوز واردات کالاهایی که در داخل تولید شده علی رغم تاکید رهبر مبنی بر عدم واردات آن امری تعجب برانگیز بوده و باید سریعا جلوی آن گرفته شود.

وارادت بی رویه کالاهای مشابه تولید داخل تولیدکنندگان تا مرز تعطیلی کشانده است

تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،ادامه داد: موضوع کاملا روشن بوده اگر قرار است شعار حمایت از تولید داخلی دهیم اما از واردات کالاهای مشابه تولید داخل جلوگیری نشود عملی صورت نگرفته و اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی در حد حرف باقی مانده است.

وی بیان کرد: وارادت بی رویه کالاهای مشابه تولید داخل تاثیرات زیادی بر عملکرد تولیدکنندگان داخل گذاشته و افراد را تا مرز تعطیلی و بعضا به بسته شدن تولیدی هایشان کشانده است.

کبیری گفت: واردات کالاهایی که در داخل مشابه آن وجود ندارد و یا برای بهره گیری صورت می گیرد مشکلی برجای نخواهد گذاشت اما واردات کالاهای مشابه تولید داخل با توجه به وجود رکود در این سالها تاثیرات مخربی به دنبال داشته و اقتصاد کشور را با چالش هایی از جمله بیکاری و رکود مواجه کرده است.

باعث تعجب است که اتاق ایران که در راستای حمایت از تولیدکننده قدم بر می دارد، بجای پیگیری موضوع وارادات بی رویه کالاهای مشابه تولید داخل ، از وزیر صنعت به خاطر یک انتقاد درست اعضای اتاق ایران اقدام به عذرخواهی می کند تا اصل موضوع(مشکل) را هم آقای وزیر و هم مردم فراموش کنند.!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با اظهارات اخیر کریمی قدوسی گفت: اساسا رویکرد جمهوری اسلامی ایران هسته ای و اتمی نیست با اینکه در این رابطه کشور توانمند است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: اگر ایران و اسرائیل وارد فضای جنگ تمام عیار شوند ایران مجبور است به سمت بمب اتم حرکت کند تا توازن ایجاد شود اما مجموعه تحولات نشان داد بعد از تقابل اخیر ایران و اسرائیل، این رژیم به تنهایی نمی تواند علیه ایران اعلام جنگ کند.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: در تقابل اخیر ایران و اسرائیل وابستگی اسرائیلی ها به قدرت های فرا منطقه ای مشخص شد و به همین دلیل بایدن شرایطی را شکل داد که اسرائیل جنگ را فراگیر نکند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه به سود همگان است تنش ها در خاورمیانه کاهش پیدا کند، گفت: طرح مباحثی مانند دسترسی ایران به بمب اتم در این شرایط فقط زمینه را برای کسانی فراهم می کند که فتنه را گسترش دهند. رافائل گروسی تا پیش از این به صورت تلویحی می گفت ایران قابلیت تولید سه بمب هسته ای را دارد اما امروز به یکباره از هفت بمب هسته ای سخن به میان می آورد.

او افزود: بمب مربوط به دوران جنگ است، ایران تا آستانه جنگ قدم برداشت اما از این مسیر بازگشت. تهدیدی که امروز متوجه ایران است تشدید انزوا و تحریم های جدید است همانطور که اخیرا و پس از ماجرای اسرائیل، تحریم های گسترده علیه ایران آغاز شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: در گذشته هم یک مثلث چالش آمیز در ایران وجود داشته است. ادعای رسیدن ایران به بمب، ادعای خروج از ان پی تی و ادعای بستن تنگه هرمز ضلع های این مثلث بودند که هر سه این ادعا، پشتوانه های حقوقی و دفاع مشروع ایران را تضعیف می کند.

او افزود: کشور درحال حاضر سیاست خارجی شعار زده دارد. علاوه براین یکی از مواردی که تحریم ها و انزوای ایران را تشدید کرده بلوف هایی است که پشتوانه عملی ندارند و اساسا راهبرد سیاست خارجی کشور هم نیستند اما بهانه ای برای ایجاد تنش برای ایران ایجاد کرده اند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: نقطه ضعف دیپلماسی عمومی ایران این است که افراد تریبون هایی را در نقاط مختلف در اختیار دارند که بهانه ای برای تحمیل فشار بر کشور ایجاد می کنند.

او در پایان تاکید کرد: تاوان بلوف زنی برخی افراد را، سیاست خارجی ایران می دهد.

گفتنی است؛ جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899571

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود