Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه امسال هرکدام از برنامه‌های این اداره کل در هفته ملی مهارت در یک شهرستان برگزار می‌شوند گفت: ما بیشترین توان خود را گذاشتیم که خود صاحبان صنایع در مهارت‌آموزی با ما مشارکت کنند، چرا که بهترین روش برای توسعه صنایع، استفاده از ظرفیت آموزشی است.

به گزارش ایسنا، عبدالنبی سواعدی در نشست خبری که امروز (3 مردادماه) در حاشیه نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و به مناسبت هفته ملی مهارت در مرکز تربیت مربی و مهارت‌های پیشرفته خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: هفته ملی مهارت از 31 تیرماه تا ششم مردادماه در حال برگزاری است که در این هفته، سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای در راستای لبیک گفتن به فرمان امام که فرمودند به مردم بگویید چه خدمتی برای آنها انجام می‌دهید، اقدام به معرفی فعالیت‌ها و اقدامات خود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خوزستان نیز به مناسبت این هفته، از دو روز قبل تا سه روز پس از آن اقدامات خوبی انجام می‌دهد که این برنامه‌ها شامل دعوت از مسئولان و نمایندگان و دعوت عمومی از مردم برای آشنایی با آموزش فنی و حرفه‌ای می‌شود. در طول این هفته تمام کارگاه‌ها یک نمایشگاه خواهند بود که پذیرای مردم هستند تا از ظرفیت این مراکز مطلع شوند. تاکنون نیز عده زیادی ازمردم و مسئولان در استان به این مراکز مراجعه و بازدید کردند؛ در بخش خصوصی نیز شاهد مراجعات و بازدید عمومی بودیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: در این هفته پنج آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای به نمایندگی از سایر شهرستان‌ها در شهرستان امیدیه افتتاح شد؛ سال گذشته 46 آموزشگاه آزاد در سطح استان در دهه فجر افتتاح شدند. دهه فجر امسال نیز یک افتتاح عمومی از این آموزشگاه‌ها خواهیم داشت.

سواعدی افزود: افتتاح نمایشگاه دستاوردهای کارآموزان در بخش خصوصی و جشنواره غذاهای سنتی در امیدیه از دیگر برنامه‌ها بود. همچنین نشستی با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری برگزار شد که منجر به توافقات خوبی در حوزه نفت در توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای شد.

وی تصریح کرد: روز گذشته نیز کارگاه آموزشی بخش دولتی در شهرستان مسجدسلیمان افتتاح شد و یک فضای رفاهی و ورزشی نیز در این مرکز به بهره‌برداری رسید که مسئولان و نماینده شهر نیز از فعالیت‌های این مرکز بازدید کردند. از جمله اقدامات خوب انجام شده، مشارکت صنعت پتروشیمی در مسجدسلیمان در زمینه سرمایه‌گذاری برای توسعه مهارت‌آموزی بود که بخش عمده‌ای از تجهیزات آموزشی این کارگاه آموزشی توسط این شرکت تأمین شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به برگزاری سمینار و نمایشگاه تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات گفت: در زمینه فناوری اطلاعات، مردم اغلب از دید نرم‌افزاری و فضای مجازی نگاه می‌کنند اما در نمایشگاه امروز مشاهده کردند که حتی وسایل زندگی نیز به کمک فناوری اطلاعات می‌توانند ارتقا یابند و طراحی برای صنایع نیز در همین حوزه اتفاق می‌افتد. پیام نمایشگاه این بود که حوزه فناوری اطلاعات تنها محدود به فضای مجازی نیست بلکه می‌تواند ما را در مدیریت زندگی و اقتصاد خانواده کمک کند و به خودی خود فرصت‌های جدید شغلی ایجاد کند.

سواعدی ادامه داد: به طور مثال در غرفه کاهش مصرف انرژی و مدیریت آن، پروژه‌ای رونمایی شد که اقدامی بسیار شایسته بود و انتظار می‌رود صنعت برق از چنین پروژه‌هایی حمایت کند. همچنین در زمینه خانه‌های هوشمند،‌ پروژه‌ای رونمایی شد که به واسطه آن در هر نقطه‌ای از جهان که باشید می‌توانید خانه خود را با یک اپلیکیشن مدیریت کنید که اگر چنین چیزی الگو شود، بهینه‌سازی استفاده از منابع و کاهش مصرف انرژی اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این هفته، برگزاری جشن مهارت و کارآفرینی و معرفی و تجلیل از مهارت‌آموختگان موفق و برتر در حوزه فنی و حرفه‌ای در ماهشهر خواهد بود. برنامه دیگر نیز معرفی مشاغل جدید در قالب یک سمینار در خرمشهر است که در این راستا خانه زالو ایران برای تکثیر و پرورش زالوی طبی در این سمینار دعوت شده‌ است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه امسال هر کدام از برنامه‌های هفته ملی مهارت در یکی از شهرهای استان برگزار می‌شوند، عنوان کرد: هدف اطلاع‌رسانی همگانی است؛ اگر برنامه‌ها تنها در مرکز استان باشند، افراد معدودی در آنها شرکت می‌کنند. رویکرد امسال این بود که بیشترین پوشش را در نقاط مختلف استان داشته باشیم.

سواعدی ادامه داد: ما بیشترین توان خود را گذاشتیم که خود صاحبان صنایع با ما در مهارت‌آموزی مشارکت کنند، چرا که بهترین روش برای توسعه صنایع، استفاده از ظرفیت آموزشی است. در حال حاضر برنامه مشترکی با منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر در حال اجرا است که مراکز آموزشی این شهرها، یک برنامه تابستانی را از هفته مهارت آغاز خواهند کرد؛ در مرحله اول اجرای این برنامه شش هزار نفر در مناطق جزیره مینو، چوئبده، اروندکنار و آبادان و خرمشهر به این منظور ثبت‌نام کردند.

وی افزود: برنامه دیگر بازدید معاون استاندار از مراکز آموزشی حاشیه شهر اهواز است؛ فردا نیز استاندار از فعالیت‌های یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اهواز بازدید خواهد کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان در خصوص رویکردها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: از اقدامات ارزنده ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور،‌ ابلاغ بسته رونق اشتغال است که تکالیف وزارتخانه‌ها در این بسته تعیین شده است. سازمان فنی و حرفه‌ای که در این راستا تکالیفی اختصاصی دارد، اقدامات خوبی انجام داده تا با سایر وزارتخانه‌ها همکاری کند و تا آموزش‌های خود را در راستای تکمیل و اجرای دستورات بسته رونق و اشتغال هدفمند کند.

سواعدی با بیان اینکه از رسالت‌های این سازمان، توانمندسازی و ارتقاء مهارت شاغلان در راستای ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه تولید و استفاده بهینه از امکانات موجود است، عنوان کرد: اگر نیروی انسانی تولیدکننده را آموزش دهیم، کیفیت تولید بالا رفته و هزینه‌های تولید و حوادث ناشی از کار کاهش می‌یابد که خدمتی به صنعت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در بسته رونق اشتغال، موضوع کیفیت‌بخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از تکالیف تعیین شده است. رتبه‌بندی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز از دیگر تکالیف است که در استان اجرا شده و بخش عمده‌ای از این مراکز رتبه‌بندی شده‌اند و تا قبل از پایان سال نیز تمام مراکز بخش خصوصی مشمول این طرح رتبه‌بندی خواهند شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان طرح با اشاره به طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی عنوان کرد: در قالب این طرح، اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در کنار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع مهارت‌آموزی و اجرای دوره‌های آموزشی کارورزان را انجام می‌دهد که این طرح اکنون در استان در حال اجرا است و مشوق‌هایی برای کارفرمایان و کارآموزان در پی دارد؛ به این صورت که بنگاه‌های اقتصادی مشمول مشوق‌هایی از جمله پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت دو سال پس از دوره کارورزی، در صورت جذب کارورز خواهد شد. اکنون بیش از 90 کارفرما برای این طرح درخواست مجوز کرده‌اند.

سواعدی افزود: از دیگر کارهای توسعه مهارت‌آموزی معطوف به اشتغال که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آن است، کارآموزی و محیط کار واقعی است. در این طرح محدودیت‌های طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی وجود ندارد و نیازی نیست که کارآموز فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار باشد بلکه باید از 15 سال به بالا باشند و محدودیت سنی و تحصیلاتی برای آنها وجود ندارد. کارفرمایان نیز می‌توانند با اخذ مجوز از سازمان فنی و حرفه‌ای نسبت به پذیرش کارورز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نظام صلاحیت حرفه‌ای را در کشور پیگیری می‌کند، گفت: اکنون این سازمان استانداردهای آموزشی مهارت و شغل را بر مبنای استانداردهای جهانی (ایسکو 2008) طراحی و بروزرسانی می‌کند. در کنار بحث تحول در نظام آموزشی، بحث صلاحیت حرفه‌ای و صدور گواهینامه صلاحیت شغلی نیز در چهار سطح کلید خورد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: توانمندسازی فقرا و محرومین از دیگر برنامه‌های این سازمان است که در این راستا مدیریت استان اعتبار ویژه‌ای را برای توانمندسازی اقشار حاشیه‌نشین در راستای ایجاد مشاغل در اختیار ما قرار داد. طرح توانمندسازی در حاشیه اهواز از ابتدای امسال آغاز شد و تاکنون حدود 620 نفر در آن در حوزه‌های مختلف مشارکت داشتند.

افتخار آفرینی خوزستانی‌ها در مسابقات کشوری و جهانی مهارت

همچنین شهرام مولایی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کلفنی و حرفه‌ای خوزستان در این نشست در خصوص مسابقات ملی مهارت اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت هرساله در کشور برگزار می‌شود که مرحله اول این مسابقات، شناسایی افراد در کل شهرستان‌ها در کشور است.

وی افزود: در خوزستان در این مرحله 4 هزار و 409 نفر ثبت‌نام کردند که خوزستان از این لحاظ پس از استان اصفهان در رتبه دوم قرار دارد. پس از آن نیز طی برگزاری آزمون کتبی، نفرات برگزیده در تمام شهرستان‌ها معرفی خواهند شد. در این مرحله نفرات اول تا سوم انتخاب شده و برای آنها دوره آموزشی برگزار می‌شود و پس از گذراندن یک آزمون، نفر اول برای شرکت در مرحله استانی معرفی می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کلفنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه در این مرحله 229 نفر در 20 رشته معرفی شده‌اند، گفت: مرحله استانی این مسابقات پنجشنبه و جمعه همین هفته 5 و 6 مردادماه برگزار خواهد شد؛ در این مرحله نفرات اول تا سوم برای شرکت در مسابقات کشوری شناسایی می‌شوند و پس از گذراندن یک دوره آموزشی در فرصت باقی‌مانده تا مسابقه کشوری، نفر اول در هر رشته معرفی خواهد شد.

مولایی ادامه داد: در سال گذشته خوزستان با کسب مدال در رشته‌های جوشکاری و نرم‌افزار و کسب دیپلم افتخار در سایر رشته‌ها، رتبه پنجم مرحله کشوری را از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه مرحله جهانی این مسابقات به صورت دو سالانه برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این مرحله از بین شش نفر که نفرات اول تا سوم کشوری طی دو سال هستند، اردوی آموزشی برگزار و یک نفر برای شرکت در مرحله جهانی انتخاب می‌شود. در مسابقات جهانی گذشته، خوزستان در حوزه فناوری اطلاعات و مکاترونیک در موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

تبدیل وضعیت تمام مربیان خوزستانی تا پایان مردادماه

همچنین محمد رشیدی، معاون اداری و پشتیبانیفنی و حرفه ای خوزستان در این نشست در خصوص تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس اظهار کرد: طبق سیاست‌های انجام شده، مقرر شد که این مربیان تبدیل وضعیت شوند که در این راستا در خوزستان 151 مربی در دستور کار قرار داشتند. که 104 نفر از آنها به طور قطعی تبدیل وضعیت شدند.

وی افزود: از افراد باقیمانده 22 نفر متقاضی انتقال به سایر دستگاه ها بودند که مکاتبات لازم در این رابطه انجام شد. 18 مربی باقیمانده نیز تعیین پست شدند و تا پایان مردادماه تبدیل وضعیت خواهند شد و تلاش می‌شود تا دیگر هیچ مربی حق‌التدریسی در استان نداشته باشیم.

رشیدی با اشاره به آزمون استخدامی استانداری در سال 91، گفت: سهمیه اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در این آزمون 22 نفر بود که پس از گذشت چند سال، 14 نفر جذب شدند و هشت نفر باقیمانده نیز در مرحله گزینش و تشکیل پرونده هستند و امسال مشکل آنها حل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

فیض گفت: تکمیل ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر نقش مهمی در ارایه خدمات در زمینه مهارت آموزی و اشتغالزایی برای جوانان مهدیشهری دارد.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر از ۱۳۹۸ آغاز شد و تا پایان سال گذشته ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت این مرکز هزینه شد که با تخصیص این اعتبارات، طرح پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد دارد.

وی بیان کرد: ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر دارای اسکلت بتنی با زیربنای ۲هزار و ۴۵۰ متر مربع در سه طبقه است.

وی اضافه کرد: چهار کارگاه سنگین آموزشی، ۲ کارگاه سبک آموزشی، ۲ کارگاه آموزش گردشگری و هتل‌داری، سالن جلسات و فضای اداری از جمله ظرفیت‌های ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر خواهد بود

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی