Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:28:04 GMT

۳۱۰ طرح اقتصادی را با مشارکت مردم انجام داده‌ایم

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۵۸۸۷۸

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: ۳۱۰ طرح اقتصادی با مشارکت مردم انجام داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر دزفولی در نشست مشترک رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با استاندار لرستان با بیان اینکه در کشورمان نعمات خدادادی عجیبی داریم که قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، اظهارکرد: در برخی از استان‌ها به اندازه هلند آب و بارندگی داریم؛ در کشور ۲۷۰۰ کیلومتر دسترسی به دریا داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: در لرستانی با این همه ظرفیت شاهد ٨۰ هزار نفر بیکار هستیم.

مخبر دزفولی عنوان کرد: بخشی از بیکاری لرستان فرهنگی است و در این باب مشکلات جدی داریم و هنگامی‌که مردم در مساله‌ای وارد نشوند مشکلات زیادی داریم.مشکل اساسی در فرهنگ کار داریم و همه به دنبال گرفتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

مخبر دزفولی با تاکید بر اینکه مشکل اساسی ما نبود مهارت است و باید مردم را بسیج کنیم تا کار یاد بگیرند و مهارت بیاموزند، افزود: در این برهه، افرادی که دارای مهارت هستند بیکار نیستند.بستر حضور مردم در صحنه را ایجاد نکردیم و چنانچه مردم را ثروتمند و حرفه‌ای نکنیم کشور آسیب خواهد دید.

مخبر دزفولی با بیان اینکه در بحث امنیت و سیاست با حضور مردم به موفقیت‌هایی رسیدیم، گفت: دراقتصاد چون مردم حضور ندارند موفق نبودیم و متاسفانه نتوانسته‌ایم فرهنگ کار و حرفه‌آموزی را در میان مردم نهادینه کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: تاکنون بنیاد برکت ۳۱۰ طرح اقتصادی را با مشارکت مردم انجام داده است؛ در لرستان باید روی توانمندسازی مردم کار کنیم که این مهم با طرح برکت، آفتاب و آسمان قابل انجام است.

این مسئول بیان کرد: برای طرح اشتغالزایی و توانمندسازی ۵۰۰ میلیارد تومان به لرستان خواهیم داد و چنانچه این رقم ظرف یک تا یک و نیم سال جذب شود قول می‌دهیم این رقم را افزایش دهیم. همچنین در طرح‌های عمرانی و زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان به استان خواهیم داد.

مخبردزفولی یادآورشد: برای ساخت و تکمیل مسکن نیز در لرستان ۵۰۰ واحد دیده شده که آن را به ۱۰۰۰ مورد افزایش می‌دهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) درباره طرح برکت خانواده افزود: در این راستا ۲.۵ میلیارد تومان را ستاد و مابقی را استان تقبل می‌کند. همچنین برای تامین جهیزیه‌یک‌هزار مورد موافقت خواهیم کرد. همچنینساخت مسجد و خانه عالم در استان با حداکثر توان انجام خواهیم داد. به هر شهرستان استان 100مورد وام مشاغل خانگی به مبلغ پنج میلیون تومان پرداخت خواهیم کرد.

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ صنایع دستی در دنیا مقام هشتم و در تنوع مقام اول را داراست، اظهار کرد: این صنعت بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار درآمد دارد که سهم کشورمان تنها ۵۰۰ میلیون دلار است و باید روی این موضوع توسط میراث کار شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: هیچ طرح نیمه‌تمامی در کشور نداریم چون شایسته نیست قول دهیم اما انجام نشود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر دوشنبه، در حاشیه حضور در ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران که برای روز سوم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، در بازدید از شرکت های شهرک های صنعتی استان تهران، مستقر در این نمایشگاه که با همراهی محمد علیمهری، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری تهران و تیم اقتصادی ای استان انجام شد، اظهار کرد: با ابتکار مسوولان در حوزه صنعت و معدن شاهد برپایی این نمایشگاه هستیم که با استقبال کشورهای داوطلب برای انجام مذاکرات و مراودات تجاری و بازرگانی روبرو شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه این نمایشگاه زمینه خوبی را برای آینده حوزه تولید و صادرات فراهم می کند، گفت: هر چقدر که بتوانیم در حوزه تولید و کیفی سازی در این امر از طریق استاندارد سازی ورود کنیم، می توانیم بخشی از بازار های دنیا را تحت تاثیر اقدامات تولیدی خود قرار دهیم.

فخاری با اشاره به اینکه وجود ظرفیت های بسیار خوب، در کشور از جمله نیروی کار مناسب، مجرب، دانا و مسلط و همچنین کاهش هزینه های جانبی مثل سوخت و هزینه های مرتبط با آن یک ظرفیت بی بدیلی را نسبت به رقبای دیگر در سایر کشورها فراهم کرده است، افزود: تجار و تولیدکنندگان ما با تکیه بر این دارایی های ملی باید ضعف بین المللی ایجاد کنند و این فرصت از طریق «اکسپو» با استفاده از مراودات، مذاکرات و محاورات طرفین فراهم می شود.

وی موضوع مهم دیگر را توجه به کارهای استارتاپی و شتاب دهنده ها دانست و گفت: برخی شرکت ها برای معرفی ظرفیت های ملی که از ظرفیت های خرد اقتصادی بخش تولید و تجارت تشکیل می شوند به این مقوله ورود کرده اند و این فرصت هایی است که این امکان را فراهم می سازد که مخاطبان ما را بهتر بشناسند و این ظرفیت برای آنها فراهم شود که در انتخاب و رقابت، خودشان را در یک موقعیت جدیدتری ببینند.

استاندار تهران یکی دیگر از ویژگی های مهم اکسپو را معرفی ظرفیت های ملی برای امر تولید و صادرات عنوان کرد.

فخاری در ادامه آسیب شناسی عدم اثر گذاری مطلوب از سوی تشکل ها، سازمان ها و مجموعه هایی که باید در چگونگی معرفی، ظرفیت سازی، رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای بخش های تولیدی کار کنند را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر ما انتظار داریم که یک مشارکت وسیع و مردمی از اقتصاد خرد ما را در یک اقتصاد کلان با فرصت سازی جدید قرار دهد که بتوانیم خودمان را عرصه های بین المللی معرفی کنیم، باید در نوع عملکردها بازنگری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه ساختار، مقررات و ضوابط کمبودی نداریم، بلکه نیارمند این هستیم که مشارکت عام را فراهم کنیم، افزود: باید برای رفع موانع حضور مردمی در اقتصاد ملی و کاهش تصدی گری دولت در امر اقتصاد تلاش کنیم.

فخاری بیان کرد: در هر حوزه اقتصاد که تلاش بخش خصوصی پررنگ شده است، فرصت های طلایی جدیدی برای کار اقتصادی فراهم شده که نه تنها نیازهای داخل را تامین می کند بلکه مازاد آن جنبه های صادراتی نیز پیدا خواهد کرد.

استاندار تهران با تاکید بر شناسایی نقاط آسیب زا در مشارکت های مردمی، گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری باید چگونگی مشارکت مردم را در قالب یک مدل و فرمول ارائه کنیم و نباید این موضوع در حد شعار باقی بماند.

وی با تاکید بر رفع آسیب هایی که در گذشته از ساختار ها و تشکل ها داشته ایم، گفت: باید به چگونگی مدل سازی در ساختارهای جدیدی که می تواند یک ظرفیت خرد را به یک پتانسیل کلان اقتصادی تبدیل کند، بپردازیم.

کد خبر 6092343

دیگر خبرها

  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • مشارکت مردم در رشد اقتصادی