Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@14:20:20 GMT

امسال بیش از ۴۳۵ تن پیله‌تر در استان گیلان تولید شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۵۹۲۱۹

امسال بیش از ۴۳۵ تن پیله‌تر در استان گیلان تولید شد

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه امسال بیش از ۴۳۵ تن پیله‌تر در استان گیلان تولید شد گفت: تولید پیله‌تر امسال در استان گیلان ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی‌اصغر داداش‌پور ظهر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه با همت نوغانداران گیلانی امسال بیش از 435 تن پیله‌تر در استان گیلان تولید شد اظهار داشت: تولید پیله‌تر امسال در گیلان 15 درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور ارزش ریالی میزان تولید شده پیله‌تر در استان گیلان را بیش از 110 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با تبدیل میزان مذکور ازپیله‌تر ابریشم تولید شده در استان گیلان 70 تن نخ ابریشم خالص استحصال می‌شود.

داداش‌پور با تاکید بر اینکه تولید پیله‌تر در استان گیلان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است تصریح کرد: برگزاری جلسات مباحث آموزشی و ترویجی، توانمندسازی نوغانداران و کیفیت مطلوب بذر تخم نوغان از دلایل افزایش تولید پیله‌تر در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه دو سوم تخم نوغان توزیع شده در استان گیلان از تخم نوغان خارجی بوده است خاطرنشان کرد: باتوجه به تجربیات موجود در این حوزه و انعکاس این تجربیات به دیگر نوغانداران استان گیلان این صنعت روند رو به رشدی را در استان گیلان پیش گرفته است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه امسال تمامی پیله‌های تولید شده از سوی بخش خصوصی از نوغانداران خریداری شده است تاکید کرد: تمامی پیله‌های‌تر ابریشم وارد بازار شده از سوی بخش خصوصی بیشتر از قیمت تضمینی اعلام شده بودهو کاملاً به‌صورت نقدی خریداری شده است.

انتهای پیام/

R7877/P41362/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در این مراسم، با گرامیداشت هفته‌ی کار و کارگر، بر لزوم توجه جدی به انتظارات و دغدغه‌های جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد، افزایش بهره وری، رونق تولید و تکمیل زنجیره‌ی ارزش، فقط با درنظر گرفتن اهمیت کار و شرایط کارگر، قابل حصول خواهد بود.

دکتر اسدالله عباسی همچنین دمیدن روح امید و تقویت اراده‌ی جامعه‌ی کارگری را رسالت مهم مجموع دستگاه‌های دست اندرکار اجرایی و دولتی عنوان کرد و افزود: این مهم در بستر تسهیل گری و تسریع در روند امور مرتبط با کارگران و کارفرمایان میسر می‌شود.

وی ضمن تاکید به بانک‌ها برای ارایه‌ی تسهیلات بیشتر به واحد‌های تولیدی و اشتغالزای استان، اضافه کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم برای صدور کالا‌های باکیفیت تولید شده در گیلان به بازار‌های حاشیه‌ی دریای خزر فراهم است و تولیدکنندگان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

سیاووش آقاجانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این مراسم گزارشی از کاهش ۱۱ درصدی حوادث حین کار در واحد‌های تولیدی گیلان ارایه کرد و افزود: این کاهش اثرگذار در بستر انجام ۱۲ هزار مورد بازرسی در محیط کار ، پیگیری ۱۵۰ مورد اجحاف حقوق کارگری و ۴۴ نفر ساعت آموزش ایمنی به کارفرمایان، کارگران و مسئولان ایمنی واحد‌های تولیدی استان تحقق یافته است.

سرهنگ احمد منشوری، معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه قدس گیلان هم در سخنانی بر لزوم رسیدگی به حقوق و امور معیشتی جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: تلاش برای رونق تولید و تسریع در روند اشتغالزایی در بستر افزایش قدرت خرید و اقتصاد کارگران به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد کشور میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان