Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@22:10:51 GMT

ثبت انجمن سواد رسانه ای در ایران

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۰۰۸۶

ثبت انجمن سواد رسانه ای در ایران

به گزارش گروه جوانان خبرگزاری برنا، سید مرتضی موسویان،مشاور وزیر ارشاد و رییس مرکز رسانه های دیجیتال در نشست خبری سواد رسانه ای گفت:ما در مورد نتایج داوری همایش اول هیچ اعتراضی ندیدیم، برای من غیرقابل باور بود که در همایش اول 9 پنل برگزار شود که هر پنل 3 سخنران داشت. در همایش اول تجاربی کسب کردیم که به امید خدا با کمک آن تجارب همایش دوم را بهتر برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: همایش اول همایش مسئولیت اجتماعی بود یعنی با توجه به ضرورت های قبول مسئولیت فضای مجازی با زیرساخت هایی که در مرکز ایجاد کردیم به دنبال ایجاد فضای مجازی مناسب هستیم. در این راه اقداماتی انجام شده این کاری که آغاز شده یک درخت جوان و آسیب پذیر است که باید حمایت کرد تا قوی شود.

رییس مرکز رسانه های دیجیتال ادامه داد: اواخر این ماه همایشی با تعداد زیادی از اندیشمندان فضای مجازی خواهیم داشت تا این درخت را قوی تر کنیم. در ایران در مرحله نوشتن ایده عالی کار می کنیم و در مرحله رفع الزامات تخصیص داده می شود و در اجرا به اهداف تعیین شده نمی رسیم. همایش اول این درس را به ما داد که می توانیم با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان، وزارت علوم، وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات در کنار یکدیگر همایش تاثیرگذاری برگزار کنیم.

موسویان خاطرنشان کرد: در همایش اول مقالاتی چاپ شد که در اختیار حضار قرار داده شد. اعتقاد داریم همه جزییات همایش باید به صورت منظم در اختیار همه قرار گیرد. با توجه به قوی شدن تیم اجرایی مقدماتی فراهم شده تا از آغاز و انتهای همایش دوم افراد همه فعال باشند. یک استودیویی تشکیل داده ایم که در حین برگزاری همایش رسانه های مختلف از آنجا همایش را پوشش آنلاین دهند.

وی تصریح کرد: انجمن سواد رسانه ای ایران برای اولین بار در ایران ثبت شد. از همه افراد می خواهیم در آن نقش مثبت داشته باشند در خصوص فضای مجازی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های گذشته مصوبات زیادی داشتیم اما هنوز خلأهایی وجود دارد ولی هنوز 35 قانون داریم که با تصویب آنها در مجلس می توانیم خلأها را پر کنیم. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد سه بخش را ملزوم و لازم دیدیم، ثبت و صدور مجوز، حمایت و نظارت.

موسویان در پایان بیان کرد: هدف از ثبت و صدور مجوز ایجاد فضای امن و سالم برای فضای مجازی است، هدف از حمایت ایجاد انگیزه برای مشارکت حداکثری فعالین فضای مجازی است. هدف از نظارت، نظارت بر مجوزهای داده شده و باز پس گیری آن پس از احراز تخلف است. آنچه که برای تشکیل این زیست بوم لازم است دو مشخصه است یکی مشارکت مردمی و مشارکت نهادهای حاکمیتی و دیگری اینکه باید قبول کنیم فضای مجازی باید مدیریت شود. تاکنون 49 هزار و 300 سایت یعنی حدود 50 درصد سایت ها زیرنظر ما قرار گرفته اند. تاکنون از 11 هزار کانال موثری که داریم حدود 60 درصد آن که بالای 5 هزار عضو دارند زیر نظر ما قرار گرفته است و ثبت شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید