Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: میزان صادرات سیمان در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل‌تر کاهش یافته اما به لحاظ وزنی ۱۷ درصد رقم حجم صادرات سیمان افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد مجیری ظهر امروز در نشست خبری سومین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان، معدن ، صنایع فرآوری مواد معدنی و خدمات وابسته با اشاره به اینکه ایران در صنعت سیمان در جایگاه پنجم دنیا قرار گرفته است، اظهار داشت: رتبه نخست تا چهارم تولیدکنندگان سیمان در دنیا به ترتیب چین، هند، ایالات متحده آمریکا و ترکیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حمل و نقل از معضلات بزرگ این صنعت به شمار می‌رود و تاکنون درگیر بحث تعاملات مالی با دنیا هستیم. با باز شدن سوییفت بعد از برجام، نقل و انتقالات مالی انجام شد ولی این مبادلات باید از طریق برخی معاهدات بانکی صورت گیرد.

معاون بازگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان درباره مشکلات اصفهان در صادرات سیمان تصریح کرد: دوری از مرزها سبب می‌شود که قیمت‌ها افزایش یابد و هزینه‌های رقابتی صادرات نسبت به کشورهای دیگر به صرفه نباشد که از مشکلات اصفهان در صادر سیمان به شمار می‌آید.

ویپیرامون نقش مهم تشکل‌ها در توسعه کشوری صنعت سیمان افزود: دولت نقش مهمی در این کار دارد به گونه‌ای که تکیه‌گاه تشکل‌های سیمان به دولت ختم می‌شود و دولت باید نقش تسهیل گر در صادرات داشته باشد. خوشبختانه شورای بخش خصوصی یکی از ظرفیت‌هایی است که با دولت همکاری می‌کند.

مجیری بیان کرد: در بخش صادرات سیمان کشورهایی همچون ترکیه، پاکستان و عمارات از ایران پیشی گرفته اند و در این راستا باید راهکاری برای تولید بیشتر و صادرات بهتر سیمان فراهم کنیم که فرصت را از دست رقبا بگیریم.

وی ادامه داد: برای صادرات سیمان می توان به مقاصدی با مرز زمینی نزدیک همانند کشورهای آسیای میانه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان وارد شویم.

معاون بازگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان درباره اینکه میزان صادرات سیمان در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل‌تر کاهش یافته اظهار داشت: سال گذشته در کشور 803 میلیون دلار سیمان صادر شد که نسبت به سال‌های قبل‌تر که میزان صادرات سیمان 953 میلیون دلار بوده، میزان صادرات سیمان کاهش یافته ولی به لحاظ وزنی17درصد رقم حجم صادرات افزایش داشته است.

وی افزود: از 803 میلیون دلار سیمان صادر شده در سال 95، 42 میلیون دلار مربوط به استان اصفهان است. متأسفانه عادت نداریم در حوزه صادرات رقابت مثبتی داشته باشیم و این در حالی است که رقابت‌های منفی در حوزه صادرات و واردات باید حذف شود و به صورت یکپارچه به رقابت بپردازیم.

مجیری با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای معرفی صنعت سیمان برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی و نشست‌های تخصصی است، تصریح کرد: در سال گذشته از نمایشگاه‌های تخصصی صنعت سیمان استقبال بسیاری شده و امسال نیز حضور با قوت و قدرت صنایع مختلف نشان دهنده دستاوردهای نمایشگاه است.

معاون بازگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای رقابت با سایر کشورها باید تسهیلاتی در اختیار صادرکنندگان قرار بگیرد تا حجم صادرات را افزایش دهند که در راستای آن سازمان توسعه تجارت فعالیت‌های زیادی انجام داده و توانسته بخشی از این یارانه را به صادرکنندگان پرداخت کند.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت سیمان (بازار، صادرات، تجهیزات وماشین آلات، محیطزیست) در تاریخ 8 لغایت 11شهریورماه سال جاری از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R41346/P1336/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جشنواره‌ای از توانمندی‌های هنری دانش آموزان دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام در قالب نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام برپا شد.

 در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ اثر هنری دانش آموزان این دبستان شامل نقاشی روی کاغذ و سنگ، کاردستی‌های حجمی (ماکت خانه، منظره)، زیبا نویسی، نجوم و دست سازه‌های علوم به نمایش گذاشته شد.

 این نمایشگاه برای بازدید علاقمندان به مدت دو روز در محل دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام دایر می‌باشد.

دیگر خبرها

  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • امسال ۵۰ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار می‌شود
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها