Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان درمجلس گفت: باتوجه به حجم واریزی گسترده استان مرکزی به صندوق تامین اجتماعی طی سال های گذشته، نیاز است که خدمات رفاهی این سازمان در استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اراک برگزار شد، اظهار داشت: استان مرکزی با توجه به شرایط و جایگاهش و تعداد زیاد جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی آن، از سنوات گذشته منابع بسیاری به عنوان حق بیمه به صندوق بیمه تامین اجتماعی پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس افزود: علی رغم این منابع تزریق شده به سازمان تامین اجتماعی که یکی از وظایف آن ایجاد مزایای رفاهی برای افراد تحت پوشش می باشد، تاکنون هیچگونه مرکز رفاهی در استان مرکزی تاسیس نشده است.

حسینی بیان کرد: در سال های اخیر حداقل باید در یک استان یک مرکز رفاهی تاسیس می شد که این حجم از مجموعه کارگری در استان مرکزی با توجه با واریزی منابع گسترده در گذشته، از خدمات آن بهره مند شوند.

وی خاطرنشان ساخت: اگرچه گفته می شود که نرخ بیکاری استان پایین آمده، اما شاهد هستیم که با توجه رکود اتفاق افتاده در کشور امروز صنایع ما دچار بحران هستند و با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند و به خاطر عدم بهبود شرایط کار، افراد زیادی از این استان به تهران مراجعه یا مهاجرت می کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس عنوان کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری در قانون برنامه ششم مصوب و تعیین تکلیف شد که امیدواریم با اجرای این طرح سطح معیشت این افراد که دچار مشکل هستند بهبود پیدا کند.

حسینی ادامه داد: امیدواریم بعد از برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشتغال، نگاه ویژه ای نیز به استان مرکزی شود تا شاهد رونق مشاغل روستایی و شهری باشیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر تحقق اعتبارات سال گذشته استان هستیم که امیدواریم با همراهی و تعامل بتوانیم همه اعتبارات سال ۹۵ را جذب کنیم و دیگر نباید در بحث اعتبارات اسناد خزانه، اوراق مشارکت و دیگر منابع اندک، شاهد برگشت منابع از استان باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از پرداخت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در استان بوشهر به ۶.۱ درصد کاهش یافت. - اخبار استانها -

مصدق کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با گرامیداشت هفته کار و کارگر، جمعیت بیمه شده کارگری تحت پوشش تأمین اجتماعی را 354 هزار نفر دانست و اظهار داشت: این کارگران در 23 هزار واحد کارگری فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حوزه کارگری و اشتغال شده است گفت: در 2 سال گذشته افزون بر 58 هزار اشتغال در استان بوشهر ایجاد شد که این تعداد شغل در سامانه رصد اشتغال کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته 2 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات و وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در استان بوشهر پرداخت شده است.

کشاورزی نرخ بیکاری در استان بوشهر را 6.1 درصد اعلام و بیان کرد: میزان مشارکت اقتصادی در استان بوشهر به 41.8 درصد رسیده است که نشان از رونق این عرصه دارد.

وی رسیدگی به مطالبات کارگران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته 8 هزار مورد رأی به شکایات کارگران در هیئت‌های حل اختلاف و هیئت‌های تشخیصی استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تأکید بر توجه به اصلاح ساختار مشاغل سخت و زیان‌آور اضافه کرد: اکنون بخشی از مشاغل در استان بوشهر در این عرصه سردرگم هستند که نیاز به اصلاح ساختار مشاغل است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • افتتاح مجتمع فرهنگی و رفاهی معلم در ملکان
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری