Web Analytics Made Easy - Statcounter

در کارگروه اقتصاد مقاومتی استانداری تصویب شد برای معرفی و شناسایی گل نرگس خراسان جنوبی نیاز به برگزاری جشنواره استانی و کشوری داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخاورستان،حسین موهبتی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، صبح امروز در دومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان به مصوبات گذشته این کارگروه در زمینه اجرای کاشت درخت پائولوئیا در استان، اظهار کرد: تحقیقات و بررسی‌های لازم توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی در زمینه کاشت این درخت در استان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به نوع درخت و محدودیت‌های بیان شده در زمینه کاشت این درخت در این کارگروه مصوب شد این طرح با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی به عنوان مجری طرح در سطح 5 هکتار تا پایان امسال به صورت آزمایشی در استان کاشته شود و پس از آزمایشات لازم اگر این طرح مرغوب بود نیز در سطح گسترده کاشت خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و موضوعات اقتصادی عنوان شده در قانون بودجه 96 و برنامه ششم، دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه پیگیری و اقدامات لازم را در راستای اجرایی‌شدن و استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و موضوعات اقتصادی در قانون بودجه سال 96 و قانون برنامه ششم توسعه در استان به عمل آورند.

موهبتیبا اشاره به دستور کار این جلسه در راستای برگزاری جشنواره گل نرگس در استان خاطر نشان کرد: شهرستان خوسف از 20 هکتار سطح کشت گل نرگس برخوردار است که از این سطح 12 میلیون شاخه در سال برداشت می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: این شهرستان 90 درصد اشتغال را در زمینه کاشت گل نرگس داردبه گونه‌ای که 250 خانوار در این زمینه فعالیت دارند و سالیانه 3 میلیارد توماناز این محصول درآمد عاید کشاورزان می‌شود. خوسف پس از فارس، تهران، خوزستان و مازندران رتبه 5 کشوری در زمینه کشت گل نرگس در کشور را دارا است.

موهبتی گفت: با توجه به درخواست شهرستان خوسف در راستای شناسانده شدن هر چه بهتر گل نرگس خوسف، رفع مشکلات و فعالیت‌های اقتصادی راهبردی و فرهنگ‌سازی در زمینه گل نرگس مصوب شد جشنواره‌ای در قالب استانی یا سطح ملی در استان برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شریعت جعفری گفت: با هدف توسعه صدور مجوزهای کسب و کارها در استان ۹ کمیته تخصصی تشکیل شده است و در این کمیته ها وضعیت درگاه ها ملی مجوزها بررسی و پیگیری می شود.

 

او ادامه داد: در این زمینه شعبه ویژه ۶بازپرسی کرج برای تخلفات صورت گرفته در زمینه کسب و کارها تشکیل شده است.

او تصریح کرد: در زمینه صدور مجوزهای برخط کسب و کار در استان تا این لحظه بیش از ۱۲۰ هزار درخواست ثبت شده که از این میان بیش از ۷۳ هزار درخواست برای صدور مجوز بررسی های لازم را داشته اند که نشان دهنده صدور ۶۰ درصدی مجوزهای کسب و کار برخط در استان البرز است.

 

به گفته شریعت جعفری بیشترین تعداد درخواست های مجوز کسب و کار با حدود ۵۴ هزار درخواست مرتبط با اتاق اصناف و پس از آن اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صمت استان است.

 

رییس گروه اقتصادی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان گفت: کرج با ۵۷ درصد از کل درخواست ها بیشترین میزان درخواست مجوز کسب و کار را ثبت کرده است و طالقان چهارباغ هم با ۱ و ۴ درصد کمترین میزان درخواست را ثبت کرده اند.

دیگر خبرها

  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی