Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@04:53:30 GMT

انفجار ترانس برق بر اثر گرما در اهواز (+عکس)

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۲۳۴۹

رییس روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز از انفجار یک ترانس برق در منطقه کوی ملت خبر داد و گفت: بر اثر عدم رعایت الگوی مصرف، افزایش دمای هوا و بار شبکه این حادثه رخ داده است.
علیرضا شکرخدایی در گفت‌و‌گو با ایسنا، در خصوص این حادثه اظهار کرد: امروز در ساعت 14.14 دقیقه به دلیل استفاده بیش از اندازه اهالی خیابان هشت عامری در منطقه کوی ملت اهواز از برق و رعایت نکردن الگوی مصرف، یک ترانس در این منطقه منفجر شد که خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به دلیل استفاده بیش از اندازه برق، تجهیزات روی ترانس دچار گداختگی شده و در نتیجه روغن ترانسفورماتور جوش آمده و درنهایت منجر به انفجار ترانس شده است. این حادثه یک حادثه نادر در صنعت برق است که شاید فقط در اهواز یا برخی دیگر از شهرهای خوزستان شاهد آن باشیم.
رییس روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز تصریح کرد: گروه‌های عملیاتی به محض اطلاع از حادثه در محل حضور پیدا کردند و در حال اقدامات لازم برای حل مشکل هستند اما با توجه به این‌که باید یک ترانس جدید برای این پایه نصب شود، زمان دقیقی برای حل مشکل نمی‌توان عنوان کرد.
شکر خدایی خاطرنشان کرد: یکی از مشترکین در مجاورت این ترانس همزمان از چندین کولر استفاده می‌کرد که پس از بروز حادثه مشخص شد در حدود ۸ عدد از کولرهای فعال آن دچار اشکال یا سوختگی شده‌اند.
وی گفت: همچنین پیش از این مسئولین این شرکت مکررا توصیه‌های ویژه‌ای را به مردم در خصوص رعایت الگوی مصرف برق به ویژه در ساعت پیک یا اوج مصرف داشتند اما بعضا شاهد هستیم که تعدادی از مشترکین این مهم را جدی نگرفته و زمینه بروز چنین حوادثی را روی شبکه برق فراهم می‌کنند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان گفت: شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت حادثه انفجار یک منزل مسکونی در شهر قوچان منجر به فوت یک نفر شد.

حسن همتی‌فر، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در تشریح این حادثه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یک واحد منزل مسکونی در خیابان شهید واقفی شهر قوچان در پی بروز حادثه انفجاری تخریب شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین لحظات بروز این حادثه نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شده و آتش حاصل از انفجار را مهار کردند، افزود: نیروهای خدماتی در حال حاضر در حال آواربرداری از محل حادثه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: متأسفانه در پی بروز این حادثه یک نفر ساکن منزل مسکونی فوت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک کشته و 3 مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر انفجار منزل مسکونی در شیراز با یک کشته و سه مصدوم

دیگر خبرها

  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • حادثه انفجار یک منزل مسکونی در قوچان 
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز