Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون اول رييس جمهور با تاکيد بر اينکه حق زنان در جامعه ما به درستي در مديريت کشور لحاظ نمي‌شود گفت: زنان در جامعه ما مطالبات به حقي دارند که بايد متناسب با جمعيت و تلاش‌هايشان از موقعيت مناسب براي اداره کشور برخوردار باشند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري عصر امروز (سه شنبه) در جلسه شوراي اداري استان کرمانشاه اظهار داشت: مردم استان کرمانشاه همواره در همه صحنه ها پيشگام بوده اند و در مقاطع مختلف به خصوص دوران دفاع مقدس و بويژه در عمليات مرصاد نشان دادند که يک دژ مستحکم نفوذ ناپذير براي ايران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين با اشاره به حضور چشمگير مردم اين استان در انتخابات رياست جمهوري خاطر نشان کرد: مردم اين استان مشارکت عالي در انتخابات داشتند و اين استان جزو استان هاي نخست در مشارکت در انتخابات بود و راي بالايي به دکتر روحاني دادند.
جهانگيري ادامه داد: مردم کشور نشان داده اند که نسبت به مسائل مختلف آگاهانه تصميم گيري مي کنند و در مقطعي که آمريکا سر و صداهاي زيادي به راه انداخته بود و نياز بود که خون تازه اي در رگ هاي کشور جاري شود نشان دادند که ايران از چه پشتوانه مستحکم مردمي برخوردار است.
معاون اول رييس جمهور در ادامه با تبريک دهه کرامت و ميلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: زنان در جامعه ما مطالبات به حقي دارند که بايد متناسب با جمعيت، توانمندي و تلاش هايشان از موقعيت مناسب و شانس مديريت براي اداره کشور برخوردار باشند.
وي با اشاره به اينکه حق زنان در جامعه ما به درستي در مديريت کشور لحاظ نمي شود گفت: آنجا که صحنه رقابت است مانند کنکور خانم ها پيشتاز هستند و در بروز استعدادها و نبوغ نيز اخيراً شاهد از دست دادن خانم مريم ميرزاخاني بعنوان يکي از نوابغ جهاني در حوزه رياضيات بوديم. ما نمي توانيم نسبت به توانمندي هاي زنان بي تفاوت باشيم چرا که اين بي تفاوتي سرانجام سر باز مي کند و مشکل مي سازد.
جهانگيري با اشاره به جلسه اخير شوراي عالي اداري گفت: يکي از تصميمات اين جلسه اين بود که در برنامه ششم توسعه سهم مديريت زنان به 30 درصد افزايش پيدا کند و سن مديريت کشور نيز 8 سال کمتر و جوان تر شود.
معاون اول رييس جمهور افزود: بايد کارها را به جوان تر ها واگذار کرد و بايد به سمت نيروهاي جوان تر برويم و رييس جمهور نيز اين موضوع را به وزراي جديد در دولت دوازدهم يادآور خواهد شد که در انتخاب مديران زير دست به اين موضوع توجه کنند.
وي با اشاره به دستاوردهاي دولت يازدهم در حوزه هاي مختلف گفت: درزمان آغاز به کار دولت يازدهم دغدغه هاي مختلفي نظير مسائل بين المللي، اسلام هراسي، ايران هراسي و پرونده هسته اي پيش روي کشور بود اما امروز ايران دوستي در دنيا حاکم شده و داد و قال هاي آمريکا در دنيا خريدار ندارد.
جهانگيري ادامه داد: ايران با پشتوانه فرهنگي و تمدني خود با حرف هاي نامربوط برخي کشورها از صحنه کنار نمي رود بلکه حرف هاي نامربوط آنها باعث انزواي خودشان در دنيا مي شود.
معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: البته چند کشور خود فروخته و بي هويت گاهي با رژيم صهيونيستي هم صدايي مي کنند که ما آنها را به حساب نمي آوريم و اصلا قابل محاسبه نيستند. جغرافيا قابل تغيير نيست و ما آنها را بعنوان همسايه هاي خود پذيرفته ايم و گاهي هم که کارهاي نادرست از آنها سر مي زند با اغماض از کنارشان بگذريم و به آنها تذکر دهيم که اين کارها به مصلحت منطقه نيست.
وي اضافه کرد: منطقه اي که مي توانست با ثبات و پيشرفت همراه باشد امروز آبستن مسائل پيچيده اي شده و اين مشکلات ناشي از وضعيتي است که در عراق، يمن، ليبي، افغانستان، پاکستان و عراق بوجود آورده اند. ما حتماً تلاش خواهيم کرد در 4 سال آينده منطقه را به سمت صلح و آرامش هدايت کنيم.
جهانگيري همچنين با اشاره به تلاش هاي دولت تدبير و اميد در حوزه اقتصاد افزود: خوشبختانه ثبات خوبي در اقتصاد کشور حاکم شده و ايران در مسير و ريل توسعه قرار گرفته و بخش خصوصي و مردم به آينده کشور اميدوارند و شاخص هاي اقتصادي قابل پيش بيني هستند.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي گفت: اين سياست ها مورد اجماع همگان هستند و مي توانيم حول اين سياست ها گام هاي بلندي در جهت توسعه کشور برداريم.
وي همچنين به معضل بيکاري در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: امروز نمي توان گفت که بيکاري در کشور يک مسئله عادي است و با راهکارهاي عادي مي توان اين مشکل را برطرف کرد.
جهانگيري ادامه داد: امروز بيکاري با نسخه هاي قديمي علاج نمي شود و جوانان تحصيکرده کشور متناسب با تحصيلات خود به شغل نياز دارند.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينکه نيروي جوان بزرگترين فرصت توسعه است گفت: البته اين موضوع زماني صادق است که متناسب با تحصيلات جوانان فرصت هاي شغلي فراهم شود تا بتوانند تجربه و علم خود را به صحنه عمل بياورند.
وي در ادامه از مسئله کمبود آب، مسائل زيست محيطي و محدوديت بودجه دولت بعنوان برخي از چالش هاي بزرگ کشور ياد کرد و اظهار داشت: امروز با چالش هاي جدي روبرو هستيم اما در کنار اين چالش ها بستر توسعه نيز فراهم است چرا که فرصت هاي توسعه در ايران فراوان است و خداوند همه نعمت ها را براي توسعه در اختيار ما قرار داده است.
جهانگيري با تاکيد بر اينکه مديريت توانمند، کارآمد، شجاع و ريسک پذير مهمترين ابزار پيش برنده توسعه در همه سطوح است گفت: قطعاً مديران اين چنيني قادرند در برابر چالش هاي پيش رو برنامه و تدبير داشته باشند.
معاون اول رييس جمهور حلقه مفقوده توسعه ايران را عدم سياست گذاري صحيح دانست و گفت: ثبات در سياست گذاري ها ضرورت توسعه است نبايد شرايط به گونه اي باشد که با جا به جا شدن وزير يا استاندار در دولت سياست هاي طراحي و پيش بيني شده تغيير کند.
وي با تاکيد بر اينکه دولت دوازدهم با جسارت بيشتر و اعتماد بيشتر مردم به آن و انتخاب کابينه اي قدرتمند و روحيه خوب رييس جمهور اميدوار به مرتفع کردن مشکلات است، گفت: در دولت دوازدهم مسائل آموزشي در دانشگاه ها و آموزش و پرورش، نگاه به نخبگان و هنرمندان، رسيدگي به آسيب هاي اجتماعي نظير اعتياد با اهتمام بيشتري دنبال مي شود.
جهانگيري در بخش ديگري از سخنانش بار ديگر ياد آور شد که استان کرمانشاه داراي همه ظرفيت ها و مزيت هاي لازم براي توسعه است و نخبگان استان بايد با شناسايي مانع اصلي توسعه نيافتگي استان در صدد برطرف کردن آن بر بيايد. در اين زمينه دولت نيز همه مساعي خود را براي شتاب بخشيدن به توسعه کرمانشاه بکار خواهد بست.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به محدوديت شديد بودجه دولت در دو سال گذشته براي به بهره برداري رساندن راه آهن استان کرمانشاه اظهار داشت: اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شده و بزودي راه آهن استان به بهره برداري خواهد رسيد تا بستر توسعه بيش از پيش فراهم شود.
وي موضوع کوله بري و ساماندهي آن را يادآور شد و گفت: اين مسئله بايد به سرعت حل شود زيرا خوب نيست که کالايي از بندر عباس به کشور همسايه انتقال يابد و از آنجا توسط کوله بران و با شرايط نامناسب به داخل کشور بازگردد. قطعا تصوير رنج افرادي که براي امرار معاش کالاهاي حجيم را بر دوش خود حمل مي کنند خوشايند نيست و بايد دانست که در پشت اين مسائل افرادي سودجو در مرکز کشور قرار دارند.
جهانگيري افزود: دولت تصميم گرفته است تا از 900 ميليارد تومان حقوق خود در مرزها در جهت ساماندهي مسئله کوله بري صرف نظر کند. همچنين تلاش خواهيم کرد تا خواسته بخش خصوصي براي بازگشايي مرز سومار به منظور افزايش صادرات تحقق يابد.
معاون اول رييس جمهور در پايان با ابراز اطمينان از اينکه استان هايي نظير کرمانشاه را از هر نظر براي توسعه در اولويت دولت قرار داد گفت: ما مي دانيم که بيکاري در استان مردم را آزار مي دهد، بايد به اين مسئله بيش از پيش توجه کنيم و مشکلات استان به حداقل کاهش يابد.
وزير نيرو نيز در اين جلسه با بيان اينکه 34 سد در دولت يازدهم در اقصي نقاط کشور اجرا شده و به نتيجه رسيده است گفت: 5 سد از 34 سد در استان کرمانشاه بوده که در اختيار مردم قرار گرفته است.
چيت چيان افزود: استان کرمانشاه استعداد خوبي براي کشت ديم دارد اما در عين حال براي توسعه شبکه هاي آبياري و زهکشي در استان نيز سرمايه گذاري بي نظيري صورت گرفته است.
وزير صنعت، معدن و تجارت هم با اشاره به افتتاح کارخانه ايران خودرو کرمانشاه که توسط معاون اول رييس جمهور انجام شد، اين افتتاح را گامي تحول ساز در استان کرمانشاه دانست و گفت: البته اين پروژه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب بود که ظرف دو سال گذشته بصورت ويژه به آن پرداخته شد و فاز نخست آن به پايان رسيد.
وي همچنين با بيان اينکه استان کرمانشاه استاني مرزي است که از نظر اقتصادي مزيت هاي فراواني دارد گفت: بايد تلاش کنيم هر چه بيشتر از اين مزيت ها استفاده شود تا انگيزه براي سرمايه گذاري در اين استان افزايش پيدا کند.
وزير جهاد کشاورزي هم در سخناني نظرات و ديدگاه هاي خود را در خصوص طرح ها و برنامه هاي کشاورزي استان کرمانشاه ارائه کرد و به بيان پيشنهاداتي در راستاي توسعه کشاورزي استان پرداخت.
استاندار کرمانشاه در اين جلسه گزارشي از آخرين وضعيت استان و نرخ بيکاري موجود ارائه کرد و به مقايسه نرخ بيکاري با سال گذشته پرداخت.
استاندار کرمانشاه همچنين خواستار تخصيص صد در صدي اعتبارات استاني شد تا مديران استان بتوانند در جهت کاهش هر چه بيشتر نرخ بيکاري گام بردارند.
وي با بيان اينکه 6 درصد اراضي کشاورزي کشور و 8 درصد آبهاي کشور در استان کرمانشاه است، اظهار داشت: متاسفانه 75 درصد اين اراضي ديم و 25 درصد بصورت آبي هستند.
نمايندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي هم در اين نشست ضمن بيان مهمترين مشکلات و کاستي هاي استان در بخش هاي مختلف، خواستار نگاه ويژه دولت به اين استان و نيز اجراي برنامه هايي در جهت کاهش نرخ بيکاري شدند و پيشنهادات خود را در جهت ترقي و توسعه استان مطرح کردند.

انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تا کنون ۱۱۹ طرح آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
وی افتتاح ۷۲ طرح خوابگاه متأهلی و مجردی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت حوزه آموزش و توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و از تکمیل ۲۴۳ طرح مسکن ویژه متخصصان و اقامتگاه پزشکان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: در دولت مردمی درمجموع، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
دکتر رحیمی با اشاره به تحولات پیرامون سازمان‌ها، وجود نظام مدیریت عملکرد را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت جوامع، گفت: خصوصیات بی‌بدیل جوانان در سطح مدیریت موجب افزایش توان و ظرفیت سازمان می‌شود.
معاون وزیر بهداشت، توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان و تصریح کرد: جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

دیگر خبرها

  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد