Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@23:33:05 GMT

دیدار دستیار وزیر خارجه کرواسی با مجید تخت روانچی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۳۴۸۲

"گوردان باکوتا " دستیار وزیر امور خارجه کرواسی که به منظور انجام رایزنی های سیاسی با مقامات کشورمان در تهران بسر می برد، عصر سه‌شنبه با آقای تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درخصوص روابط دوجانبه ،آخرین تحولات خاورمیانه، خلیج فارس و منطقه جنوب شرق اروپا گفتگو کرد.

خبرگزاری ایسنا: در این دیدار مجید تخت روانچی ضمن تشریح ریشه‌های شکل گیری تروریسم و افراط گرایی در منطقه،تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران براین باور است که راه حل بحران های منطقه نظامی نبوده و تنها از طریق گفتگو و مذاکره می‌توان به یک راه حل اساسی و و بادوام دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین افزود: آینده کشورهای درگیر در جنگ در منطقه می‌بایست بدون دخالت خارجی و توسط مردم این کشورها تعیین گردد.

در این دیدار طرفین بر اراده دو کشور برای گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه ها تاکید کردند.

در این دیدار اقای بوکوتا ضمن اشاره به جایگاه کشورمان در منطقه، تبعات تروریسم برای اروپا و جهان را خطرناک توصیف و خواستار تبادل نظر با کشورمان در امر مبارزه با تروریسم و افراطی گری شد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیات پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان

وزیر خارجه کشورمان در دیدار هیات پارلمانی ترکیه، نقش ملت ترکیه در گسترش تمدن اسلامی و ارزش‌های انسانی را ستود. - اخبار بین الملل -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، کایهان ترکمن‌ اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران که در راس هیاتی پارلمانی به کشورمان سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار  و در خصوص  روابط و همکاری‌های فی مابین  دو کشور گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات  با ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان مردم شریف و مسلمان ترکیه اظهار داشت: ملت ترکیه جایگاه و سهم شایسته‌ای در گسترش تمدن و فرهنگ اسلامی و اشاعه اخلاق و ارزش های انسانی داشته‌اند و امروز هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نقش موثر دارند.

امیرعبداللهیان جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران را ویژه دانست و نقش آفرینی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در ایجاد ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا را کلیدی ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در ارتقای مناسبات دوجانبه، تقویت دیپلماسی پارلمانی و تعاملات مستمر نمایندگان مجالس دو کشور را در پیشبرد دیپلماسی رسمی حائز اهمیت توصیف کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور اسلامی ایران به ترکیه و توافقات صورت گرفته در هشتمین نشست شورای عالی همکاری های دو کشور، روند مناسبات در حوزه های مختلف را رو به رشد ارزیابی نمود و اظهار داشت: اراده روسای جمهور دو کشور  گسترش مناسبات بویژه در بعد اقتصادی در راستای منافع مشترک دو‌ ملت است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاری های نزدیک جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در بحران غزه، تصمیم رییس جمهور ترکیه در قطع مناسبات تجاری با رژیم صهیونیستی را اقدامی  موثر و ارزشمند عنوان نمود.

کایهان ترکمن‌ اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از حسن میزبانی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره یاور مظلومان بوده و در تحولات اخیر غزه و فلسطین شاهد حمایت موثر دولت و ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین هستیم و این رویکرد از نظر ما درخور تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه حمله تروریستی رژیم اسراییل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را قویا محکوم نمود و تاکید کرد برای کاهش تنش در منطقه توقف نسل کشی در غزه ضروری است.

کایهان در ادامه با اشاره به روند روبه رشد مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه و توافقات انجام شده در نشست اخیر روسای جمهور دوکشور در آنکارا، بر حمایت پارلمان ترکیه از ارتقای مناسبات دو کشور، رفع موانع موجود و تسریع در اجرای  توافقات مشترک تاکید کرد.

در این دیدار متین ارگون، دوغان بکین، بنیامین بزگیک و خانم زحل کاراکوچ دورا اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور و عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: در مسیر تدوین نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی ایران و مصر هستیم
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار هیات پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان