Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@09:04:39 GMT

خودمراقبتی را به فرزندان بیاموزیم

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۴۳۲۵

خودمراقبتی را به فرزندان بیاموزیم

یک) خانواده مسئول اصلی آموزش مراقبت‌های لازم به کودک است. تذکرات، آموزش‌ها و رهنمودهایتان ‌را بارها و بارها در قالب سناریوهای مختلف، ترسیم موقعیت‌های فرضی برای کودک، به شکل بازی، داستان یا هر روش خلاقانه‌ای که می‌توانید برای فرزندتان تکرار کنید. به خاطر داشته باشید کودکان، درک و تجربه‌ای از موضوع مورد نظر ما ندارند؛ بنابراین با یک یا چندبار تذکر دادن، نمی‌توانید انتظار داشته باشید به اهمیت موضوع پی ببرند و در موقعیت‌های خاص، توصیه‌ها را به یاد آورند و به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش‌هایتان را با تنوع و خلاقیت، مدام برای کودک تکرار کنید.

دو) فضایی امن برای فرزندتان ایجاد کنید تا بتواند همه مسائلش را بدون احساس گناه و تقصیر، برایتان بگوید. ممکن است کودک مدت‌ها پیش از جنایت، متوجه رفتار غیرعادی شخصی (اعم از آشنا یا غریبه) شود یا حتی مورد سوءاستفاده سطحی قرار گیرد، اما به دلیل خجالت، فقدان فضای امن در خانه، نگرانی از مقصر شمرده شدن یا ترس از واکنش والدین، نتواند آن را در خانه بازگو کند. به فرزندتان بگویید اگر هر کسی، از غریبه تا آشنا، به هر شکلی حتی با تهدید کردن، از او خواست چیزی را از شما پنهان کند، باز هم بدون هیچ نگرانی می‌تواند به شما اعتماد کند و آن موضوع را برایتان بگوید. به او بگویید، همه مسائلش برایتان مهم است و همیشه آماده شنیدن تمام حرف‌های او هستید؛‌ حتی اگر آن حرف‌ها خیلی ناراحت‌کننده، تلخ، بد و زشت باشند.

سه) رفتارهای مجاز و غیرمجاز و عادی و غیرعادی را (در هر موقعیت) برای کودکتان شرح دهید. پیش از بسیاری از فجایع، کودک علائمی را مشاهده می‌کند که به دلیل آموزش ندیدن، آنها را مهم نمی‌شمارد. ممکن است بیمارِ مرتکب جنایت، از مدت‌ها پیش، برای جلب اعتماد کودک، سوالاتی معمولی از او بپرسد (مانند این که اسمش چیست؟ کلاس چندم است؟ چه ساعتی به مدرسه می‌رود و...)، به او چیزی تعارف کند یا حتی دستی به سر او بکشد، اما کودک به دلیل دریافت نکردن آموزش صحیح در خانه متوجه نمی‌شود، این رفتار از سوی یک ناشناس مجاز نیست و کودک نمی‌داند که لازم است فورا آن را به خانواده‌اش اطلاع دهد.

چهار) به کودکتان بیاموزید، هرگز هرگز هرگز از ناشناس چیزی نگیرد، به ناشناس نزدیک نشود، با ناشناس حرف نزند، به ناشناس کمک نکند، از ناشناس چیزی نخواهد.

پنج) با احترام به حریم خصوصی کودکانتان، دقت در انتخاب پوشش مناسب (که در هر جامعه متفاوت است) برای آنها، معرفی اندام‌های خصوصی و تذکرات بجا و آموزش صحیح، حفاظت از حریم خصوصی را به آنها بیاموزید.

شش) به فرزندتان مهارت‌های ابراز وجود، مخالفت، اعتراض، نه گفتن و حتی در صورت نیاز داد و فریاد کردن و کمک طلبیدن از افراد مطمئن در زمان خطر را بیاموزید.

هفت) فراموش نکنید، شما مسئول اصلی مراقبت از فرزندتان و آسیب‌ها و مشکلات احتمالی او هستید. والدین باید در هر لحظه آگاه باشند که فرزندشان دقیقا کجاست؟ با چه کسی است و چه کار می‌کند؟

هشت) هرگز گمان نکنید، این آسیب‌ها فقط در کمین دختران است‌. پسران نیز به همین اندازه آسیب‌پذیر هستند و می‌توانند قربانی چنین بیمارانی باشند.

نه) در زمینه آموزش متناسب با سن فرزندتان آگاهی کسب کنید. در پی افزایش صمیمیت و بهبود رابطه با فرزندتان باشید؛ اگر در این موارد، به اطلاعات بیشتر یا کمک نیاز دارید، به روان‌شناسان و مشاوران متعهد مراجعه کنید و مطالعات هدفمندتان را افزایش دهید.

ده) آزاردهنده یک کودک، عضوی بیمار از یک خانواده است. اعضای خانواده باید مراقب حال هم باشند. اگر به سلامت روانی عضوی از خانواده مشکوک هستید، درنگ نکنید؛در درجه اول برای نجات عزیزتان از بیماری و بعد برای پیشگیری از چنین فجایعی اقدام کنید. اطلاعاتتان را افزایش دهید، به نشانه‌ها حساس باشید و مسئولیت خود را جدی بگیرید.

فهیمه السادات تولائیان

به اشتراک گذاری کد خبر : 2931118038257290681 برچسب‌ها : خودمراقبتی جام جم آنلاین خودمراقبتی را به فرزندان بیاموزیم لینک کوتاه :

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها پرشیا کوه را سوراخ کرد، 5 نفر را مصدوم + عکس خالکوبی عجیب سارق پایتخت+عکس نظر خوش‌تیپ‌ترین بازیکن ایرانی هلند درباره کی روش +عکس دستگیری شبکه منحرفان مذهبی در تهران، ری و پردیس ظریف بماند ولی وزارت خارجه تقویت شود/ تغییرات 50 درصدی در بدنه دولت ناگفته های سارقی که کودک سه ساله را ربود +عکس سرقت طلاهای زنان مسن با دادن نذری دروغین +عکس سرطانی که پشت پنجره‌تان است! / خطر استفاده چندباره از بطری‌های پلاستیکی پخش یکی از جنجالی ترین مستندهای سیاسی امشب آبی که برای کشت فساد جمع آوری می شود/ کابل آب های بالا دستی به روی ایران را بسته است لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها اعدام 18 تروریست داعش به سبک داعشی + عکس دختر بروس لی اعتراف می‌کند + عکس تصاویر زیبا از برکه ای در ژاپن +عکس کدام گوش دردها خطرناک هستند؟ خودرویی سازگار با جاده های ناهموار +عکس شیک‌ترین مهماندارهای هواپیمایی مشخص شدند + عکس خنده های شیرین گزارشی جالب از نیسان آبی!+فیلم اخاذی از سرتیپ بازنشسته تصادف پنج خودرو در تهرانپارس +عکس آخرین مطالب همه سایت 05:00 خودمراقبتی را به فرزندان بیاموزیم 04:50 ساماندهی فضای مجازی با قانون و سرمایه‌های اجتماعی 04:45 ابیانه، کلیسای وانک و محور تاریخی اصفهان در نوبت ثبت جهانی 04:30 سوپراستارهای میانسال و جولان ستاره‌های پولکی در سینما 04:15 دعوا سر 500 هزار تومان 04:00 بازار سرمایه راه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی 03:50 زخم بی‌قانونی در فضای مجازی 03:45 تربیت با میراث ارزشمند گذشتگان 03:30 تربیت کودک بر مدار دین 03:20 کرمانشاه خودروساز شد فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند

زهرا علی‌زاده اظهار کرد: فروردین امسال در مرکز ناباروری بیمارستان شهید مدرس ساوه ۲ فرزند پسر به دنیا آمدند ‌که والدین آنان سال گذشته همزمان با آغاز فعالیت این مرکز روند درمان خود را آغاز کرده بودند.

وی افزود: مادر یکی از این فرزندان ۳۸ ساله بوده که هشت سال از زندگی مشترک آنان سپری شده و در این سال ها چندین دوره در سایر مراکز تحت معالجه قرار گرفته بودند.

علی‌زاده خاطر نشان کرد: بارداری این مادر با استفاده از روش کمک باروری IUI، به وقوع پیوسته و زایمان ایشان نیز به دلایل علمی به روش سزارین انجام شد.

وی در خصوص نحوه درمان مادر دوم نیز گفت: این بانوی ۲۸ ساله که پس از ۶ ماه اقدام و درمان ناموفق به این مرکز مراجعه کرده بود نیز با استفاده از روش های اصلاح سبک زندگی بر مبنای طب ایرانی به ثمر رسیده و زایمان ایشان نیز با حضور مامای همراه، در بلوک زایمان مجتمع بیمارستانی شهید مدرس به وقوع پیوست.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه یادآور شد: مرکز درمان ناباروری ساوه زمستان ۱۴۰۱ افتتاح و فعالیت آن نیز از ابتدای سال گذشته برای پاسخ دهی به یکی از مطالبات به حق مردم در حوزه تخصصی درمان ناباروری آغاز شده و تا کنون ۱۹۰ زوج را پذیرش کرده است.

به گفته وی، فعالیت این مرکز با استفاده از کامل ترین تجهیزات و تخصص های لازم و با تعرفه دولتی، امکان دسترسی آسان و عادلانه به خدمات درمان ناباروری را برای شهروندان فراهم کرده و نتیجه ۳۰ درصدی در انجام روندهای درمانی خود داشته که انتظار می رود در سال جاری شاهد تولد فرزندان بیشتری در این مرکز باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • همه فرزندان من... + فیلم
  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور