Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی صبح دیروز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب (شعبه هم عرض) به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، مهدی شمس متهم ردیف دوم پرونده در این جلسه برای ادامه دفاعیات در جایگاه حاضر شد.
شمس گفت: کلام آخر را می‌گویم و درخواست دارم که دادگاه غیرعلنی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این جلسات همواره سعی کردم با دلایل و سند شفاف‌سازی کنم.
وی ادامه داد: با اسناد ناشیانه‌ای که از طریق هلدینگ سورینت تهیه شده بنده را گرفتار کردند حال که فرصتی با کمک قوه قضائیه و دادستان تهران فراهم شده است امیدوارم زوایای پنهان پرونده آشکار شود و به‌طور خصوصی آماده ارائه توضیحات هستم.
متهم ردیف دوم پرونده گفت: در جلسه روز گذشته نماینده دادستان به بنده گفتند که برای من2/6 میلیارد دلار پولی نیست اما این مطلب درست نیست. برای من 260 هزار دلار هم پول زیادی است.بنده چندین سال در مناطق محروم زندگی کردم و درد این مناطق را می‌دانم. در این چند روز تهمت‌هایی به من زده شد.
قاضی مقیسه گفت: بر چه اساس می‌گویید به شما تهمت زدند؟ شما اعمالی را برای رسیدن به مطامع دنیوی انجام دادید و بلاهایی را سر این نظام آوردید، آنچه دیروز نماینده دادستان قرائت کرد اقاریر خود شما بود.
شمس پاسخ داد: کیفرخواست دچار اشکالات اساسی و براساس نامه هلدینگ سورینت است.رئیس‌دادگاه گفت: این کیفرخواست برای امروز نیست، 26 جلسه دادگاه رسیدگی برگزار شد شما باعنوان خدمت به نظام اسلامی یک میلیارد و 200 میلیون یورو و پول 10 کشتی را مفقود کردید.
شمس پاسخ داد: طبق اسناد مشخص است که یک میلیارد و 200 میلیون یورو به کجا رفته است، بیان شده که به صرافی سفیر آلتین رفته است، من حاضرم در ردیابی پول کمک کنم.متهم ردیف دوم پرونده ادامه داد: کیفر خواست صادره وحی منزل نیست که دائماً آن را اصل بر اثبات محکومیت قلمداد می‌کنید در کیفرخواست با وقایع، گزینشی برخورد شده و مصادره به مطلوب شده است، اطلاعات بنده بسیار کمتر از مسئولینی بوده که به زنجانی اعتبارات نجومی دادند، بنده با قصد خیر و شکستن تحریم‌ها وارد شدم، متأسفانه عدم رد مال توسط نفر اول پرونده موجب شد بنده که قصدم خدمت به نظام بود به خیانت متهم شوم.
وی افزود: در دفاعیاتم براساس راستی و درستی و اسناد غیرقابل انکار مطالب را مطرح کردم و حتی خطا و اشتباهات دیگران را گوشزد کردم. بنده قصد سوء نیت نداشتم و اهداف مادی برایم ثانویه بوده است.
شمس با بیان اینکه با هدف خدمت راهی کشور شدم، گفت: تمام کارهایم را جزء به جزء با مقامات امنیتی در میان گذاشتم و با تأیید آنها اقدام کردم، جالب این است که متهم می‌شوم که همکاری نکردم اما یک کشتی‌گیر چگونه می‌تواند با دست و پای بسته به میدان برود؟ من می‌توانستم اونور ایر را بفروشم و خود و نسل بعدم را بیمه کنم.
 این متهم نفتی گفت: در رابطه با خیانت مسئولان فال که پرونده آن در حال پیگیری است تقاضای رسیدگی دارم تا تعاملاتم با فال مشخص شود چرا که دچار مشکلاتی شده‌ام و بر اساس اصل 56 قانون اساسی تقاضای حکم عادلانه دارم.
پس از پایان دفاعیات متهم ردیف دوم پرونده، افشار وکیل مدافع متهم به وکالت از موکل خود مواردی را در خصوص کیفرخواست صادره مطرح کرد. جلسه بعدی دادگاه هفتم مرداد ماه برگزار می‌شود.
گفتنی است، دادگاه رسیدگی به پرونده نفتی، سال 94 در 26 جلسه با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول، مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده به ریاست قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار و در نهایت هر سه نفر به اعدام محکوم شدند.
اوایل آذر 95 حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تایید و حکم اعدام مهدی شمس و حمید فلاح هروی دو متهم دیگر این پرونده نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارجاع شد.
اواخر سال 95 نیز یکی دیگر از متهمان این پرونده (ع.ز.م) که گفته می‌شود نقشی کلیدی در ماجرای فروش نفت داشته، دستگیر و به کشور برگردانده شد که هنوز دادگاه رسیدگی به اتهامات وی برگزار نشده است.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟

در یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) چه گذشت؟

دریافت 9 MB

دیگر خبرها

  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است
  • واکنش‌ها به نجات بابک زنجانی از اعدام؛ درس بابک زنجانی به متهم فساد «چای دبش»
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی