Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@10:56:41 GMT

توصیه کلیدی آیت الله مجتهدی تهرانی برای گرفتاری‌ها

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۴۵۵۰

آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) با ذکر حدیثی از رسول خدا (ص) به اهمیت خواندن نماز مستحبی در گرفتاری ها اشاره می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: پیامبر خدا (ص) می‌فرماید: کسی که وضو بگیرد و کامل آن را بجا آورد و با آن دو رکعت نماز بخواند که در آن دو رکعت سخنی از دنیا نگوید؛ از گناهان خویش بیرون می آید، مانند روزی که از مادر زاییده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) در شرح این حدیث می گوید:

در حدیثی قدسی آمده است که خداوند می فرماید: هر کسی که وضویش باطل شود و وضو نگیرد، به من جفا کرده است و کسی که وضو بگیرد و دو رکعت نماز نخواند به من جفا کرده است. کسی که نماز بخواند و مرا نخواند و از من چیزی نخواهد، به من جفا کرده اما کسی که همه این کارها را به درستی انجام دهد و من او را اجابت نکنم، من به او جفا کرده ام و من پروردگار جفاکار نیستم.

ایشان در ادامه می گوید: این حدیث در ذیل این آیه که خداوند می فرماید؛ از صبر و نماز کمک بگیرید آمده است. یعنی هرگاه گرفتار شدید دو رکعت نماز بخوانید، دستانتان را بلند کنید و از خدا حاجت بخواهید.

مرحوم مجتهدی در انتها با اشاره به حدیث امام صادق (ع)می گوید:

امام صادق (ع) می‌فرمایند: چه می‌شود شیعیان ما را چرا وقتی گرفتار می شوید وضو نمی گیرید؟ چرا دو رکعت نماز مستحبی نمی‌خوانید؟ چرا از خدا طلب حاجت نمی کنید؟ خدا وعده اجابت داده است. با خدا باشیم تا کارهایمان حل شود.

منبع: کتاب احسن الحدیث ص220

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن کلیدی تیم‌ملی محروم شد

کنعانی زادگان از بازی با هنگ کنگ محروم شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ محمد حسین کنعانی زادگان مدافع کلیدی تیم ملی که در بازی رفت مقابل ترکمنستان دبل کرده بود و اخیرا بازیهای خوبی در پرسپولیس و تیم ملی به نمایش گذاشته است، با دریافت کارت زرد از داور تایلندی بازی ایران و ترکمنستان دیدار روز 17 خرداد مقابل هنگ کنگ را از دست داد.

این بازیکن در بازی با ازبکستان از داور آن مسابقه اخطار گرفته بود.

دیگر خبرها

  • روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است
  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان + اعمال مشترک شب های قدر
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • شرق؛ حکایت ظریف و وسط بازی و گرفتاری میان دو آرزو/ تجربه ورق زدن سال‌نامه در گوشی
  • بازیکن کلیدی تیم‌ملی محروم شد
  • وقوع سیلاب شدید در منطقه آبشار یاسوج/ گرفتاری مسافران در باغات
  • برخی از نکات کلیدی جز چهاردهم قرآن کریم + فیلم