Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@14:49:22 GMT

جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۵۰۳۳

جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

اطراف تهران دارای طبیعت بی‌نظیری است. هم کوه دارد، هم رود، هم کویر دارد و هم جنگل. اگر پایتخت‌ نشین هستید و حوصله سفرهای طولانی مدت را ندارید با ما همراه باشید. به گزارش سرویس فضای مجازیخبرگزاری صدا و سیما؛آدم، بعضی وقت‌ها حوصله رفتن به راه‌های دور و ساعت‌های متمادی در جاده بودن را ندارد. به خصوص که در شهر بزرگی مثلتهرانساکن باشی و فقط دلت بخواهد سفرت یکروزه باشد یا نه، دلت بخواهد چند ساعت را از تهران و شلوغی و دود و دمش فاصله بگیری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران در اطرافش جاهای زیادی برای گشت و گذار دارد. از جاهای معروفی مثل اوشان و فشم، کن سولقان، تنگه واشی و کردان و جاده چالوس گرفته تا جاهای مهجورتر. ما در اینجا چند تا از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران را معرفی می‌کنیم.
روستای افجه




یکی از بهترین جاها برای سفری یک روزه، روستای افجه است. روستایی با آب و هوای خوش و سرسبز که دشت هویج آن بسیار معروف است. هرچند این روزها هرچه بگردید هویجی در آن پیدا نمی‌کنید و این قضیه برمی‌گردد به گذشته‌های دور. علاوه بر گشت و گذار در مزارع و باغ‌های این منطقه اگر دلتان خواست می‌توانید سری هم به دره شمالی افجه بزنید، جایی که از بقیه نقاط بکرتر است. آبشار پسچویک ‏ با ۱۵ متر ارتفاع در فاصله یک و نیم کیلومتری شمال شرق افجه و‏ ‏ آبشار موآب ، قبل از دشت هویج از دیدنی‌های این نقطه است. باغ‌های گیلاس این نقطه که به خصوص در بهار شکوفه زده‌اند و بین آبشار پسوچیک و دشت هویج قرار دارند، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.
آبشار گزو





اگر دلتان می‌خواهد تنها دو ساعت در راه باشید و بعد به منطقه‌ای بکر و خوش آب و هوا، با درختان سربه فلک کشیده برسید و در کنار آبشاری، خستگی راه را از تن به در کنید، آبشار گزو می‌تواند مقصدتان باشد. آبشار گزو که ۴۸ متر ارتفاع دارد در دل جنگل‌های سرسبز شمال واقع شده و تابستان‌ها در حوضچه پایینش می‌توان تنی به آب زد.گزو، در کنار امامزاده‌ای معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله‌ ۱۵ کیلومتری زیرآب سوادکوه قرار گرفته و اگر وقتش را داشته باشید و به سد البرز یا لفور هم که با آبشار فاصله کمی دارد سری بزنید، جایی که اسب‌ها بر زیبایی‌اش افزوده‌اند و تا چشم کار می‌کند مه و سبزی است، پکیج سفرتان کامل می‌شود. هرچند که راه آبشار هم از کنار سد و جنگل‌های بکر لفور می‌گذرد.

دشت لار






زمانی دشت لار جایی بود که پادشاهان برای فرار از گرمای هوا به آن پناه می‌بردند و حالا این دشت محلی است که رفتن به آن مخصوص گروه خاصی نیست. دشت لار که یکی از قشنگ‌ترین و خوش آب و هواترین دشت‌های اطراف تهران است، در کوهپایه دماوند و نزدیکی آمل واقع شده. فاصله‌اش تا تهران؟ ۷۵ کیلومتر است. تنوع گیاهی و جانوری در دشت لار بیداد می‌کند، به طوری که هم گون در آن پیدا می‌شود، هم آویشن، هم کاسنی و هم شیرین بیان. جانوران اینجا هم مثل گیاهانش متنوع‌اند و شامل پلنگ، گرگ، روباه، عقاب طلایی، افعی البرزی، بزمجه، مارمولک، خرس قهوه‌ای، گراز، کل و بزکوهی، قوچ و میش، آهو و.. می‌شود. بهارها، دشت لار پر می‌شود از گل‌های زرد و شقایق‌هایش آن را به تابلویی بی‌مانند تبدیل می‌کند. اطراف چشمه دوبرار یکی از قشنگترین جاهای این منطقه است.
روستاهای وردیج و واریش





روستای وردیج بزرگترین روستای حریم شمال غرب تهران است که همراه با روستای واریش، کمی بالاتر از آن، ورودی قله‌ی لیچه و پهنه حصار برای کوهنوردان به شمار می‌آیند. واریش کمی سرسبزتر از وردیج است و سنگ‌های صیقل داده شده‌ی آن که به آدمک‌های سنگی معروف هستند، در نزدیکی آبشار این روستا قرار دارند.این دو روستا افزون بر این سنگ‌های جالب و دیدنی که به سنگ‌های آدمک جیان هم معروف هستند، دره‌های عمیق، باغ‌های سرسبز و کوه‌های مرتفعی دارند که مسیر رسیدن به آن را بسیار چشم‌نواز و زیبا می‌کند.واریش یک منطقه‌ی ییلاقی است که بهترین فصل سفر به آن بهار و تابستان است و در فصل‌های سرد تقریباً خالی از سکنه است. دسترسی به این دو روستا از راه بزرگراه تهران- کرج و از منطقه‌ی وردآورد امکان‌پذیر است.
روستای گردشگری برغان






برای رسیدن به برغان که جزو روستاهای هدف گردشگری کشور است، دو مسیر وجود دارد؛ یا از کرج ـ رجایی‌شهر، جاده آتشگاه به سمت این روستا بروید یا از اتوبان کرج ـ قزوین پس از کردان به سمت برغان حرکت کنید.بافت این روستا قدیمی و دارای باغ‌های بسیاری است که در تمام فصول سال به‌ویژه بهار و تابستان می‌تواند پذیرای گردشگران باشد.رودخانه‌های شاهرود و سنج که از کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرد، از کنار این روستا می‌گذرد. این رودخانه‌ها سبزی و طراوت را برای روستا و جاده منتهی به آن رقم می‌زنند، به طوری که وقتی وارد جاده برغان می‌شوید،‌ تا چشم کار می‌کند،‌ درخت است و سرسبزی و صدای رودی خروشان که شما را به وجد می‌آورد. عمر بسیاری از این درختان به بیش از هزار سال می‌رسد.این روستا آثاری همچون حسینیه اعظم (با تعزیه باشکوهی که ایام محرم در آن برگزار می‌شود)، پل تاریخی برغان، چنار کهن و باشکوه مسجد جامع، درخت پیر سپیدارک و تپه باستانی قلعه کش کلا و زیارتگاه چهل‌دختر را در خود جای داده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری

محمد علی شاه‌حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در نشست با جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی استان یزد، روستای فهرج را یکی از روستا‌های باقابلیت جذب گردشگر دانست و گفت: محور فرهنگی- تاریخی این روستا که از آب انبار حسینیه تا قلعه فهرج است هزارسال امتداد دارد و این محور یکی از بی‌نظیرین محور‌های گردشگری روستایی است که در سال ۸۹ در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.
 
وی با عنوان اینکه گردشگری روستایی تحت‌تأثیر منابع فرهنگی، طبیعی، تاریخی، نواحی روستایی به‌عنوان یک کالا فرهنگی گردشگری قابل‌عرضه است، اظهار داشت: روستا‌ها یکی از مقاصد مهم گردشگری به شمار می‌آیند و به دلیل جذابیت‌های خاصی که دارند سالانه علاقه‌مندان و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با بیان اینکه ایجاد گردشگری روستایی باعث ثبات در اشتغال، پویایی در تجارت و برابری درآمد بین ساکنان مناطق شهری و روستایی می‌شود، گفت: این صنعت بکر ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌تواند برای کسب درآمد، اشتغال‌زایی و ایجاد تغییرات مثبت در درآمد روستاییان اثرگذار باشد.
 
شاه‌حسینی با اعلان اینکه مهم‌ترین عاملی که باعث رونق گردشگری روستا‌ها می‌شود، وجود زیرساخت‌ها است، گفت: برای توسعه گردشگری روستا‌ها باید زیرساخت‌های لازم گسترش پیدا کرده و موردتوجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه ایجاد بوم‌گردی‌ها از جمله مواردی است که باید در روستا‌ها موردتوجه قرار گیرد، افزود: مردمی که به این مناطق می‌روند انتظار دارند مکان‌های برای استراحت شبانه، جاده دسترسی مناسب، اماکن رفاهی و بهداشتی و وجود مکان‌هایی برای کمپینگ و آلاچیق‌های مناسب برای استفاده مردم وجود داشته باشد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد بیان کرد: مواردی، چون رویش گیاهان دارویی یا صنعتی، جاذبه‌های کوهستانی و جنگلی، میراث تاریخی، وجود امامزاده‌ها و میراث باستانی از جمله ملاک‌های انتخاب یک روستا به‌عنوان روستای هدف گردشگری است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای نزدیک به ۱۰۰ طرح در ۲۷ منطقه حاشیه شهری ارومیه
  • استقبال گردشگران نوروزی از روستای نمونه گردشگری در نیر
  • آبشارهای آرامش بخش چهارمحال و بختیاری؛ گوشه‌هایی از بهشت
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه
  • تلاش همگان برای ثبت جهانی روستای بیشه
  • برگزاری جشن هزار دف در روستای پالنگان
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • چه موانع و مشکلاتی بر سر راه ثبت جهانی پالنگان کردستان وجود دارد؟
  • ۹۰ هزار مسافر وارد شهرستان عسلویه شده است