Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:48:06 GMT

اشتغال زایی برای 1200نفر در مزارع پرورش میگوی گواتر

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۵۶۵۴

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان از آغاز فصل برداشت میگو در سواحل گواتر در شرق چابهار خبرداد و گفت: صنعت میگو تاکنون برای 1200نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان اشتغال زایی کرده است.

‌هدایت الله میرمرادزهی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا‌ با اشاره به برداشت بیش از 1200تن میگو تا پایان شهریور ماه سال جاری اظهار کرد: امسال 7 سرمایه گذار با زیر کشت بردن 26 مزرعه در سایت گواتر، برای 400 نفر به صورت مستقیم و 800 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از بروز بیماری لکه سفید که در سال 87 و در پی طوفان گونو در سایت پرورش میگوی گواتر رخ داد، تولید میگو در این سایت دچار مشکل شده و بسیاری از مزارع به تعطیلی انجامیدند.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به برداشت بیش از 570تن میگوی پرورشی در سال گذشته تاکید کرد: با مدیریت بهداشتی مزارع ‌خوشبختانه احیای این سایت از سال 92 در کنار بیماری لکه سفید آغاز و هر سال از رشد خوبی برخوردار بوده است.

به گفته میرمرادزهی، سایت پرورش میگوی گواتر چابهار با 4000 هکتار مساحت غیر مفید و 2850 هکتار مساحت مفید در قالب 107 مزرعه 20 هکتاری و6 مزرعه 200 هکتاری است که در سال جاری تنها 26مزرعه آن به زیر کشت رفته است.

وی خاطرنشان کرد: بنا به برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بوده در سال جاری بیش از 1000هکتار به زیر کشت برود که به دلایلی چون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بهره برداران و فرسودگی شبکه برق مقدار کمتری میگو در این سایت کشت شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامدهای استفاده از پلاستیک در مزارع

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صداو سیما مدیرکل دفتر محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی گفت: ممنوع بودن رهاسازی پلاستیک‌های مصرفی در اراضی زراعی و باغی به کشاورزان اطلاع رسانی شده است. رئوفی افزود: کسانی که این قانون را اجرا نکنند به مراجع نظارتی و قضایی معرفی می‌شوند.
کبری نوجوان گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روش جالب درست کردن یک میگو بریانی خوشمزه توسط آشپز معروف عرب
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • پیامدهای استفاده از پلاستیک در مزارع