Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو از فردا پنجم مرداد ماه در استان بوشهر آغاز می‌شود و برای ۵۰۰ فروند قایق صیادی و ۴۵۰ لنج، مجوز صید میگو صادر شده است.

عباس آهنگرمقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دربوشهر، با اشاره به اینکه زمان تعیین صید میگو در استان بوشهر از 5 مرداد تعیین شده است اظهار داشت: صید میگو برای قایق‌ها از پنجم و برای لنج‌ها از هفتم مردادماهدر کمیته مدیریت صید استان بوشهر پس از بررسی گشت‌‌های تحقیقاتی در آب‌های خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر مشارکت شناورهای دارای مجوز صید برای فعالیت در صید میگو خاطرنشان کرد: 1485 فروند قایق و بیش از 576 موتور لنج در استان بوشهر دارای مجوز صید آبزیان هستند که 720 قایق و 490 لنج مجوز صید میگو دارند.

معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل یک‌‌هزار و 234 قایق و لنج در 42 روز در صید میگو مشارکت کردند، خاطرنشان کرد:صیادان سال قبل در زمان آزادسازی صید میگو بیش از یک‌هزار و 296 تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشت.

آهنگرمقدم با بیان اینکه فردا صید میگو در آبهای استان بوشهر با قایق‌هایی که دارای مجوز صید میگو هستند آغاز می‌شود افزود: از پنجم مرداد برای قایق‌ها و لنج‌های صیادی نیز از هفتم مرداد ماه صید میگو را در آبهای استان بوشهر آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه720 قایق دارای مجوز صید میگو هستند گفت: از این تعداد قایق صیادی، 500 قایق آن در صید میگو مشارکت می‌کنند که برای قایق‌های صیادی، مجوز صید میگو صادر شده و 500قایق از فردا راهی دریا می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه مجوز صید میگو برای قایق‌ها 24 و 48 ساعته صادر می‌شود افزود: برای قایق‌های بنزینی مجوز صید 24 ساعته و برای قایق‌های با موتور سوخت گازوئیل 48 ساعته صادر شده است.

آهنگر مقدم با اشاره به اینکه لنج‌ها از 7 مرداد برای صید میگو راهی دریا می‌شوند افزود: 490 لنج در استان بوشهر دارای مجوز صید میگو هستند که 450 شنائر آن در صید میگو مشارکت می‌کند و مجوز صید این شناورها برای منطقه میانی و جنوبی استان بوشهر مجوز چهار روزه و برای لنج‌های مناطق شمالی استان بوشهر مجوز شش‌روزه صادر شده است.

معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در مجموع 2 هزار و 52 شناور قایق و لنج دارای مجوز صید آبزیان هستند گفت: از این تعداد شناور 950 فروند در صید میگو فعالیت می‌کنند که مجوز صید برای این شناورها صادر شده است.

وی با تاکید بر پرهیز از صید در مناطق ممنوعه آبهای خلیج فارس تصریح کرد:محدودیت صید میگو در آبهای استان بوشهر اعلام شده و صید میگو در مناطق ممنوعه شامل نوزادگاه‌های میگو در محدوده نیروگاه اتمی، دلوار و اعماق کمتر از 5 متر، اطراف مُطاف، اعماق کمتر از 10 متر و زیستگاه‌های مصنوعی در گناوه، دیر و جزیره خارگ و شهرستان دیر، تا شعاع نیم مایلی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه صید در زیستگاه‌های میگو ممنوع است خاطر نشان کرد: صید میگو در 2 زیستگاه طبیعی خلیج هلیله و اطراف نیروگاه اتمی بوشهر و 5 زیستگاه مصنوعی شامل منگف، یرول، گناوه، خارگ و دیر ممنوع است.

معاون شیلات استان بوشهر میگوی آبهای خلیج فارس را از گونه ببری سبز دانست و گفت: بیش از 70 درصد ذخایر میگوی استان بوشهر از نوع ببری سبز است که بهترین میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود.

آهنگرمقدم با اشاره به اینکه هشت هزار صیاد در استان بوشهر مجوز صید میگو دارند خاطر نشان کرد: صیادان استان بوشهر صید خود را در 28 بندر صیادی و 8 مرکز تخلیه صید آبزیان، تخلیه و وارد بازار می‌کنند.

وی از پایان دریابس در استان بوشهر خبرداد و افزود: طرح دریابس یا ممنوعیت صیدآبزیان که از شانزدهم تیر آغاز شده بود، با آغاز صید میگو از پنجم مرداد به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

R41363/P41362/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد

ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره استان بوشهر در بخش‌های «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» در روستای سرکره دشتستان با حضور هنرمندان استان‌های مختلف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید زمانی ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ با اشاره به آغاز برنامه‌های ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در استان بوشهر، اظهار کرد: این برنامه در دشتستان طراحی و اجرایی شده و برنامه هنری فرهنگی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف در بخش پرده‌خوانی در برازجان و بنداروز دشتستان اجرا شد.

وی از برگزاری اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره دشتستان خبر داد و افزود: این برنامه با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه و استاندار بوشهر و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام در روستای سرکره دشتستان با میزبانی مردم روستا در بخش‌های پذیرایی، اسکان و تغذیه برگزار شده است.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام با بیان اینکه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره دشتستان با حضور ۵۰ هنرمند در سه بخش «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» برگزار شده است گفت: ۵۰ هنرمند از استان‌های، خراسان رضوی، اردبیل، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، همدان، اصفهان و بوشهر برنامه‌های خود را اجرا و برترین‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند.

بخش جنبی جشنواره روستایی عشایری رضوی

مرشد میرزا علی و اسحاقی گرجی خواننده تیتراژ سریال پایتخت بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی اجرا کردند. اجرای نقالی و پرده‌خوانی مرشد محسن میرزا علی و همچنین موسیقی زیبای منطقه مازندران توسط استاد هنرمند محمدرضا اسحاقی گرجی خواننده تیتراژ سریال پایتخت در بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای بنداروز شهرستان دشتستان بوشهر برگزار شد. بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی بوشهر در دو نوبت صبح و عصر در دبیرستان امام خمینی (ره) برازجان و مسجد ابوالفضل علیه‌السلام روستای بنداروز دشتستان با اجرا مسابقه پرده‌خوانی و نقالی بخش کودک و نوجوان با حضور داوران برجسته ملی انجام شد. در این آئین مرشد مجتبی حسن بیگی نیز در قالب کارگاه پرده خوانی امام رضا علیه‌السلام، با اجرای پرده‌خوانی و نقالی رضوی، شرکت کنندگان را با ابعاد تاریخی و مستند طومار پرده خوانی شیعی و حضرت امام رضا علیه‌السلام آشنا کردند.

اجرای چاووش‌خوانان و شروه‌خوانان

در ادامه این برنامه، استاد ستوده ۲ و شروه‌خوان برجسته بوشهری با اجرای چاووشی‌خوانی رضوی در مسجد ابوالفضل علیه‌السلام روستای بنداروز دشتستان حاضرین را به فیض رساندند. در مسابقه پرده‌خوانی و نقالی رضوی نرگس یوسفی مقدم از خراسان رضوی، رئوف پاشایی‌نژاد از تربت جام، مرسانا هبرزگر، امیر رضا حسینی از گناباد و امیر عباس کرامت از کاشمر و هنرمندان دیگری شرکت داشتند.

منبع: فارس

کد خبر 750184

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • آغاز بارش‌های پراکنده در زنجان از فردا
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم