Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@04:12:14 GMT

بیشترین عقرب زدگی در کدام مناطق اتفاق می افتد؟

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۶۷۸۹

بیشترین عقرب زدگی در کدام مناطق اتفاق می افتد؟

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، یسنا به منش در این باره گفت: بیشتر عقربهای سمی ایران در مناطق نزدیک کویر کرمان، کاشان، خوزستان واطراف اهواز وجود دارند که برخی از آنها بسیار خطرناک بوده و منجر به مرگ میشوند؛ بنابراین در صورت عقرب گزیدگی فرد باید برای تزریق سرم ضد زخم سریعاً به بیمارستان منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شدت گزیدگی بر اساس میزان سم تزریق شده به بدن مشخص می شود. این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد گزیدگیهای عقرب، در ناحیه دست بوده و کودکان بیشترین افراد مورد گزش عقرب معرفی شدهاند.

دبیر ستاد مرکزی و اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا ودارو خاطر نشان کرد: گزش عقرب می تواند منجر به بروز درد شدید در ناحیه گزش شود و به عنوان علائم تهید کننده حیات، و درمواردی هم به مرگ ختم شود.گفتنی است درد سوزانده محل گزیدگی، تورم، تغییر رنگ محل گزش، تهوع وا ستفراغ، احساس بی حسی و گزگز انگشتان، بی قراری و اضطراب، آبریزش از دهان، اختلال هوشیاری، بی اختیاری ادرار و مدفوع وتشنج از دیگر علائم عقرب گزیدگی است.

وی عنوان کرد: تورم ناشی از گزش عقرب عموماً محدود به ناحیه گزش است واحساس بی حسی و سوزش در ناحیه گزش را برای ۴ تا ۶ ساعت به همراه دارد که معمولا پس از ۲۴ ساعت بهبود مییابد.

به منش در خصوص اقدامات و کمکهای اولیه در شرایط عقرب گزیدگی یادآور شد: در شرایط عقرب گزیدگی مصدوم را به پشت بخوابانید و تا ۳ سانتیمتر بالای محل گزش را با باند محدود کننده بسته، و محل را با کیسه آب یخ سرد کنید. ناگفته نماند مصدوم را سریعا برای تزریق پادزهر به بیمارستان منتقل کنید.

وی در پایان گفت: برای پیشگیری از عقرب زدگی از دستکاری گوشههای درو از دسترس منزل و محیط کار مانند انباری، کمد و حیاط خلوت خصوصا در مناطق قدیمی شهر جدا اجتناب نمایید و در صورت لزوم حتما نسبت به وجود برخی حشرات سمی، آگاهانه رفتار کنید.

701

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

حسام الدین آشنا و محمد جواد آذری جهرمی، اعضای کابینه دولت روحانی به فعالیت مجدد گشت ارشاد واکنش نشان دادند.

آشنا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: گشت را ارشاد کردند؟

همچنین آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت:

نقل است که روزی بنده خدایی برای تزریق پنسیلین رفته بود به درمانگاهی. پرستار تزریق کننده از او پرسید: «تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟» و او جواب داد: «بله» و پس از این پاسخ تزریق انجام شد و به فاصله کوتاهی بیمار تشنج کرد!

سریعا اقدامات پزشکی برای بهبود انجام شد و وقتی بیمار سر حال شد، پرستار پرسید: «مگر نگفتی پنیسیلین زدم؟» بیمار گفت: «بله، اونبار هم که زدم همین حالت رخ داد!»

حجاب حکم خداست، اما احتمالا از توحید جایگاه بالاتری ندارد، خدا به موسی برای دعوت به توحید دستور به سخن نیکو داد. گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز در تخلفات مالی کارگزاران، گزارش‌های متعددی از تساهل علی علیه السلام در برخورد با مسلمین در تاریخ وجود دارد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره «تن پوش» در ورامین
  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • واکنش توخل به تمدید ناگلزمان: من در بایرن نمی‌‎مانم
  • نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده
  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن / زیرنویس فارسی
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو