Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@21:53:28 GMT

توصیه مرحوم آیت الله مجتهدی برای رفع گرفتاری ها

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۶۹۵۸

توصیه مرحوم آیت الله مجتهدی برای رفع گرفتاری ها

پیامبر خدا (ص) می‌فرماید: کسی که وضو بگیرد و کامل آن را بجا آورد و با آن دو رکعت نماز بخواند که در آن دو رکعت سخنی از دنیا نگوید؛ از گناهان خویش بیرون می آید، مانند روزی که از مادر زاییده شده است.

آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) در شرح این حدیث می گوید:

در حدیثی قدسی آمده است که خداوند می فرماید: هر کسی که وضویش باطل شود و وضو نگیرد، به من جفا کرده است و کسی که وضو بگیرد و دو رکعت نماز نخواند به من جفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که نماز بخواند و مرا نخواند و از من چیزی نخواهد، به من جفا کرده اما کسی که همه این کارها را به درستی انجام دهد و من او را اجابت نکنم، من به او جفا کرده ام و من پروردگار جفاکار نیستم.

ایشان در ادامه می گوید: این حدیث در ذیل این آیه که خداوند می فرماید؛ از صبر و نماز کمک بگیرید آمده است. یعنی هرگاه گرفتار شدید دو رکعت نماز بخوانید، دستانتان را بلند کنید و از خدا حاجت بخواهید.

مرحوم مجتهدی در انتها با اشاره به حدیث امام صادق (ع)می گوید:

امام صادق (ع) می‌فرمایند: چه می‌شود شیعیان ما را چرا وقتی گرفتار می شوید وضو نمی گیرید؟ چرا دو رکعت نماز مستحبی نمی‌خوانید؟ چرا از خدا طلب حاجت نمی کنید؟ خدا وعده اجابت داده است. با خدا باشیم تا کارهایمان حل شود.

منبع: کتاب احسن الحدیث ص220

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار زنوزی با خانواده هوادار فقید تراکتور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا زنوزی مطلق مالک باشگاه تراکتور صبح امروز راهی منزل شخصی مرحوم احد قولی لاله شد و با فرزند، همسر و سایر اعضای خانواده آن مرحوم دیدار و گفتگو کرد. مهندس زنوزی، لوح یادبود باشگاه و پیراهن شماره ۱۲ تیم تراکتور با نام «احد قولی لاله» را به خانواده آن مرحوم اهدا کرد.

مالک باشگاه تراکتور در این دیدار گفت: از این اتفاق ناگوار بسیار متأثر و اندوهگین هستم. متأسفانه طی روز‌های گذشته در تبریز حضور نداشتم و به همین دلیل نتوانستم در مراسمات شرکت کنم. همه ما از این پس در کنار عطا و خانواده‌اش خواهیم بود و از هیچ کمکی به خانواده مرحوم قولی لاله دریغ نخواهم کرد.

گفتنی است، مرحوم احد قولی لاله اواخر نیمه نخست دیدار دو تیم تراکتور و ذوب آهن اصفهان به علت سکته مغزی با آمبولانس عازم بیمارستان شده بود که متاسفانه فردای آن روز دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • خطیب نماز جمعه زاهدان: عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد
  • (تصاویر) مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی قدس
  • پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه برای درگذشت پرویز داوودی
  • رونمایی از تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها / گرفتاری مردم غزه در تله پهپادی شیطان
  • پیام تسلیت رییس قوه قضاییه در پی درگذشت پرویز داوودی
  •  اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • دیدار زنوزی با خانواده هوادار فقید تراکتور
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است