Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "ابراهیم بن عبد العزیز سهلاوی" در گفتگو با روزنامه "الخبر" الجزائر خاطر نشان کرد که ما از جماعت اخوان المسلمین حمایت نمی کنیم؛ چرا که کشور قطر از دولت ها حمایت می کند و با آنها رابطه برقرار می کند.

وی درباره حمایت قطر از جنبش حماس اعلام کرد که هر چند آمریکا این جنبش را جزء "سازمان های تروریستی" می داند، اما کشورهای عربی همان طوری که انقلاب مقدس الجزائر را مشروع می دانند، حماس را نیز جنبش مقاومتی مشروع می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهلاوی از متهم کردن حماس به "تروریسم" از سوی سفیر یک کشور عربی؛ آن هم در خاک الجزائر که ملت آن پیروزی خود در برابر اشغالگران و آزادی سرزمین شان به زور سلاح را جشن می گیرند، ابراز تعجب کرد و آنرا اهانت به رشادت های مردم الجزائر دانست.

سفیر قطر در الجزائر با تاکید بر اینکه اتهامات وارد شده علیه کشورش مبنی بر حمایت از تروریسم مبتنی بر اصول واقعی و اخلاقی نست، اعلام کرد که دوحه با جامعه بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم و حمایت مالی از آن همکاری می کند، اما اقدامات اتخاذ شده از سوی کشورهای تحریم کننده قطر "تروریسم سیاسی و فکری" است که مانعی بر سر راه این تلاش ها به شمار می رود.

گفتنی است که برخی کشورهای عربی، به بهانه حمایت قطر از جنبش حماس و جماعت اخوان المسلمین، آنرا به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط خود با این کشور را کاهش داده‌اند.

"سامی بن عبد الله صالح" سفیر عربستان در الجزائر اخیرا جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را به "تروریستی" بودن و تلاش برای تنش آفرینی در منطقه متهم کرده بود که این اظهارات وی با واکنش مقامات و شخصیت های الجزائری مواجه شد. وی همچنین جنبش حماس را به دست داشتن در توطئه ها و مشکل آفرینی متهم کرده و مدعی شده بود که این جنبش در "لیست تروریسم" قرار دارد و مقاومت حق سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" است.

منبع: تسنیم

801

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد

جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در تماس تلفنی با نخست وزیر و رئیس دستگاه اطلاعات قطر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی حماس آمده است: برادر مجاهد «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر و «آقای عباس کامل»، وزیر اطلاعات مصر تماسی تلفنی برقرار و موافقت جنبش حماس با پیشنهاد این دو کشور در مورد توافق آتش‌بس را به آنها خبر داد.

پیش از این هم یک عضو ارشد حماس به الجزیره گفته بود که «به واسطه‌های قطری و مصری اعلام کردیم با طرحشان برای آتش بس در غزه موافق هستیم».

کد خبر 751225

دیگر خبرها

  • تعداد بمب‌های منفجر نشده در غزه،‌ از زمان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است/ میزان آوارها در نوار غزه بیش از خرابی‌های ایجاد شده در اوکراین است/ ارتش با نتانیاهو در مورد اهداف جنگ اختلاف دارد/ پلیس آمریکا تاکنون ۲۰۰۰ دانشجو را به جرم حمایت مردم غزه دستگیر کرده ا
  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • حماس: حمله صهیونیست‌ها به رفح ناکام‌کردن توافق آتش‌بس است
  • حماس: تنها مخالف توافق آتش‌بس نتانیاهو است
  • نیویورک تایمز: پاسخ حماس به توافق آتش‌بس جدی بود
  • اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد
  • حماس با پیشنهاد آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟