Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - افزایش دما در البرز که به گفته متولیان در روزهای آینده به بیشترین میزان ممکن می‌رسد، زنگ خطر آتش‌سوزی مراتع را به صدا درآورده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بالا رفتن دمای هوا در استان البرز طی روزهای گذشته و آینده به تشکیل جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان انجامید. در این جلسه که روز گذشته در استانداری البرز برگزار شد دستگاه‌های خدمات‌رسانی چون آب، برق و گاز به ارائه گزارش پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش دما و بالا رفتن مصرف انرژی طی روزهای آینده باعث شد که اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران به تعطیلی فردا رأی دهند.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان دمای هوا طی روزهای اخیر به بیشترین میزان ممکن خواهد رسید به‌طوری‌که هواشناسی برای البرزی‌ها هفته‌ای گرم را پیش‌بینی کرده است. طبق این پیش‌بینی دمای هوا تا ۴۸ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

تأمین ادوات لازم اطفای حریق

پیش‌بینی هواشناسی و افزایش دما به‌جز هشدارهای که برای زندگی در سطح شهر، برای مراتع و جنگل‌ها نیز همانند زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود. زیرا هرساله با شروع فصل تابستان و گرمای هوا خطر آتش‌سوزی مراتع را تهدید می‌کند. برای بررسی بیشتر این موضوع و تدابیر اندیشیده شده از سوی متولیان در استان با فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفتگوی ترتیب داده‌ایم که می‌خوانید.

سرهنگ اردشیر جابری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تمهیدات یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در خصوص فر رسیدن فصل گرما و جلوگیری از حریق مراتع و عرصه‌های طبیعی، اظهار کرد: تأمین ادوات لازم اطفای حریق و در اختیار قرار دادن این وسایل به دهیاری‌ها، شوراها، همیاران طبیعت، حوزه‌های بسیج و همیاران محافظ ازجمله اقدامات انجام‌گرفته بوده است.

آماده‌باش یگان حفاظت منابع طبیعی البرز

وی با تأکید بر اینک تیم بندی‌های لازم در خصوص اطفای حریق در سطح اداره کل و شهرستان‌ها انجام‌گرفته است، افزود: درگشت‌های روزانه تأکید شده عوامل، از آمادگی لازم در راستای مقابله با بحران‌هایی چون حریق مراتع برخوردار باشند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با تأکید بر اینکه به‌تمامی شهرستان‌ها اعلام‌شده به سبب افزایش دمای هوای طی روزهای آتی در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند، تصریح کرد: تأکید شده عوامل به‌محض اعلام حریق مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی نسبت به حضور و انجام اقدامات لازم وارد عمل شوند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری تعداد سه فقره حریق به مساحت ۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع در سطح عرصه‌های ملی استان حادث که این مهم با تدابیر انجام‌شده و حضور به هنگام عوامل؛ اطفا و از بروز خسارت بیشتر به منابع طبیعی ممانعت به‌عمل‌آمده است.

وقوع ۵ فقره حریق در مراتع البرز

سرهنگ جابری بابیان اینکه در این مدت پنج فقره حریق در سطح مستثنیات، مزارع و باغات استان البرز و در مساحتی بالغ‌بر ۵ و نیم هکتار حادث‌شده است، گفت: این حریق‌ها با تلاش به هنگام عوامل اداره منابع طبیعی، آتش‌نشانی و جوامع محلی اطفا شده است.

وی بابیان اینکه متأسفانه عامل انسانی مسبب به وقوع پیوستن بیش از ۹۹ درصد حریق‌های صورت گرفته در مراتع و سطح منابع طبیعی است، افزود: خوشبختانه در سال جاری با کاهش آمار حریق مراتع در البرز مواجه بوده‌ایم که این مهم باهمت مردم میسر شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در پایان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند هرگونه حادثه در مراتع، عرصه‌های طبیعی و ملی را به شمار ۱۵۰۴ انتقال دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار، خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهردای تهران اظهار کرد: ساعت 12:31 دقیقه امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک کارگاه در محدوده پامنار، کوچه پرتویی به سامانه 125 اطلاع‌رسانی آتش‌نشانی اعلام شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، نیروها از 3 ایستگاه به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام شدند؛ محل آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری بود که به دلیل کارهای رنگرزی که در آنجا صورت می‌گرفت و مواد اشتعال‌زا وجود داشت حریق رخ داده بود و شعله آن در حال سرایت به طبقه پایین که وسعت بزرگ‌تری داشت، بود، آتش‌نشانان عملیات را سریعاً آغاز کردند که باعث جلوگیری از گسترش آتش به اطراف شد.

مرگ هولناک کارگر جوان در خیابان قزوین

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: یک نفر از آتش‌نشانان از ناحیه پا حین اطفای حریق دچار مصدومیت شد و خوشبختانه از افراد حاضر در آنجا شخصی دچار مصدومیت نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت