Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@19:21:36 GMT

افزایش مراکز اسکان دائمی فرهنگیان در تهران

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۸۲۷۰

افزایش مراکز اسکان دائمی فرهنگیان در تهران

محسن بهارلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه موضوع اسکان فرهنگیان در ایام نوروز و فصل تابستان جز ماموریت ها و وظایف اصلی آموزش و پرورش نیست، اظهار کرد: سعی می کنیم با توجه به امکانات موجود سفری ارزان را برای فرهنگیان فراهم و خدماتی را به آنان ارائه کنیم.
وی گفت: در ایام نوروز و تابستان، تقاضای اسکان مسافران افزایش پیدا می کند و حتی نهادهایی همچون آموزش و پرورش که دارای مراکز اقامت دائم هستند، نمی توانند پاسخگوی متقاضیان خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهارلو با اشاره به وجود بیش از یک میلیون نیروی انسانی فعال و تعداد بسیاری بازنشسته در نهاد آموزش و پرورش افزود: این تعداد افزاد در ایام نوروز و فصل تابستان هم متقاضی استفاده از مراکز اقامتی هستند که دیگر مراکز دائم اقامتی از جمله خانه های معلم، پاسخگوی این حجم از متقاضیان نیست و بر این اساس کلاس های درس را برای اسکان مسافران فرهنگی تجهیز می کنیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آماده سازی کلاس های درس به عنوان مراکز اقامت موقت، خارج از عرف است، اظهار کرد: مراکز اسکان موقت فرهنگیان در ایام نوروز و فصل تابستان در مقایسه با مراکز اسکان دائم و نهادهایی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند مانند هتل، با حداقل امکانات از جمله تلویزیون، یخچال، فرش، تجهیز می شود و ممکن است که فرهنگیان از این مراکز اقامتی و امکانات آن ناراضی باشند.
وی گفت: شایسته است که ما امکانات بیشتری را در اختیار فرهنگیان قرار دهیم اما در حد بضاعت و امکانات موجود، خدماتی را به فرهنگیان ارائه می کنیم و با توجه به نظر سنجی انجام شد در سال گذشته، بسیاری از همکاران ما از این امکانات راضی بودند.
بهارلو با بیان اینکه سیاست ما در شهر تهران افزایش مراکز اقامتی دائم و حذف کلاس های درس برای اقامت فرهنگیان است، افزود: مراکز اقامتی دائم استهلاک و هزینه کمتری نسبت به مراکز اقامتی موقت دارند و کلاس های درس به صورت فنی و تخصصی نمی توانند بحث اسکان را دنبال کنند و شاید نتوانند امکانات مناسبی را به مسافران ارائه کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مبالغ دریافتی از مراکز اسکان، سود و ارزش ریالی برای این نهاد ندارد، اظهار کرد: برای اسکان فرهنگیان در کلاس های ویژه 28هزار تومان و کلاس های گروه «الف»، 24هزار و 500 تومان دریافت می شود که بخشی از این مبالغ هم بیشتر صرف نگهداری و تجهیز مراکز اسکان از جمله هزینه آب، برق و گاز و خرید یخچال، فرش، تلویزیون می شود.
وی با اشاره به اینکه تلاش آموزش و پرورش استاندارسازی مراکز اقامتی و رفاهی در همه سطوح برای استفاده فرهنگیان است، گفت: امسال پروژه های بسیاری از جمله مرکز اسکان احمدیه با 22 سوئیت در بلوار ارتش، شهرک قائم، مرکز رفاهی درکه با 45 سوئیت بهسازی و آماده سازی شده که تابستان امسال به بهره برداری می رسد.
بهارلو افزود:مرکز اسکان مژده با 10 سوئیت در نیاوران، مرکز رفاهی منطقه پنج با 45 سوئیت در فاز یک اکباتان، مراکز اسکان منطقه هفت با 15 سوئیت، بنت الهدی با 18 سوئیت در میدان حر، مرکز رستوران و تالار در بزرگراه بعثت با 400 نفر ظرفیت، از دیگر پروژه های رفاهی آموزش و پرورش تهران است که بهسازی و احداث شده و به زودی به بهره برداری می رسد.

*اسکان 3هزار و 250 خانوار در مراکز اقامتی فرهنگیان
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اسکان فرهنگیان در فصل تابستان بعد از پایان امتحانات خردادماه آغاز شده و تا 15 شهریورماه ادامه دارد، گفت: تاکنون 3هزار و 250 خانوار در مراکز اقامتی فرهنگیان اسکان داده شدند.
بهارلو با اشاره به رضایت فرهنگیان از مراکز اسکان در نوروز 96 گفت: با توجه به آماده سازی 16 مرکز اسکان دائم و خانه معلم و یکهزار و 520 کلاس درس، حدود 10 هزار و 874 خانوار، در این مراکز اسکان داده شدند که از این تعداد 8هزار و 517 خانوار فرهنگی و 846 غیرفرهنگی بودند.
وی درباره آمار اسکان مسافران در سال گذشته در مراکز اقامتی تهران اظهار کرد: نوروز 95، حدود 15 مرکز اسکان دائم و بیش از یک هزار کلاس درس برای اسکان فرهنگیان تجهیز شد که حدود 10هزار و 874 خانوار در این مراکز اسکان داده شدند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در تابستان 95، علاوه بر مراکز اسکان دائم، حدود 390 کلاس درس در گروه های «ویژه» و «الف» برای اسکان مسافران آماده سازی و تجهیز شد که حدود 11هزار و 620 خانوار در این مراکز اسکان داده شدند که از این تعداد، 11هزار و 612 خانوار فرهنگی، 8خانوار غیرفرهنگی بودند و حدود 300 نفر به عنوان عوامل اجرایی ساماندهی این مسافران را برعهده داشتند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه

رئوف برهانی مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: هم‌اکنون ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس در این شهرستان در حال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و از این تعداد ۲ مدرسه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادر شده و در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان هزینه شده است.

برهانی در ادامه با بیان اینکه به همت همکاران فرهنگی ۵۳ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان اشنویه جذب شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول و ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل جذب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ کلاس درس در اسلامشهر در دست ساخت است
  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان