Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فناوری _ادوبی فلش، تکنولوژی که زمانی بیشترین استفاده را برای پخش محتوای رسانه‌ای که در اینترنت یافت می‌شود، داشت؛ در پایان سال 2020 بازنشسته خواهد شد.ادوبی، همراه با شرکای اپل، مایکروسافت، گوگل، فیس‌بوک و موزیلا، گفت که پشتیبانی از فلش دربرابر اینترنت طی سه سال آینده در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بولتن نیوز ، پس از سال 2020، ادوبی انتشار به روزرسانی برای فلش را متوقف می‌کند و مرورگرهای وب دیگر از آن حمایت نخواهند کرد. این شرکت‌ها توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کنند تا نرم‌افزار خود را براساس استانداردهای برنامه نویسی مدرن تغییر دهند.

Govind Balakrishnan، معاون مدیر توسعه محصول Adobe Creative Cloud، گفت: "تکنولوژی‌های کمی چنین تاثیر عمیق و مثبتی در دوران اینترنت داشته‌اند."

فلش بیش از 20 سال پیش ایجاد شد، و زمانی نرم‌افزاری بود که توسعه دهندگان ترجیح می‌دادند برای ایجاد بازی‌ها، پخش ویدئو و برنامه‌های کاربردی قابل استفاده در مرورگرهای مختلف، از آن استفاده کنند.

ماکرومدیا، زمانیکه ادوبی در سال 2005 فلش را از او خرید، گفت که این فن‌آوری در بیش از 98 درصد از رایانه‌های شخصی متصل به وب بود.

اما محبوبیت فلش پس از تصمیم اپل مبنی بر عدم پشتیبانی از آن بر روی iPhone شروع به کاهش کرد.

استیو جابز، مدیر عامل شرکت، اواخر اکتبر سال 2010، از قابلیت اطمینان، امنیت و عملکرد فلش انتقاد کرد. از آن زمان، فناوری‌های دیگری مانند HTML5 به عنوان جایگزین برای فلش ساخته شده‌اند.

در سال گذشته، عمدتا به علت نقایص امنیتی مکرر و قابل استفاده از راه دور در نرم افزار، چند مرورگر وب شروع به درخواست از کاربران برای غیرفعال کردن فلش قبل از اجرای آن کردند.

در گوگل کروم، محبوب‌ترین مرورگر وب، استفاده از فلش در سه سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

داده‌های گوگل نشان می‌دهد که در سال 2014، فلش هر روز توسط 80 درصد از کاربران دسکتاپ مورد استفاده قرار می‌گرفت. این تعداد در حال حاضر 17 درصد است و همچنان هم در حال کاهش است.

گوگل گفت: "این روند نشان می‌دهد که سایت‌ها تصمیم گرفته‌اند فناوری‌های وبی را که سریع‌تر و قدرتمند‌تر از فلش، و امن‌تر نیز هستند، را باز کنند."

با این حال، فلش در میان برخی از بازیکنان آنلاین باقی می‌ماند. ادوبی اعلام کرد که با فیسبوک و همچنین Unity Technologies و Epic Games همکاری خواهد کرد تا این توسعه دهندگان بازی‌های خود را تغییر دهند.

ادوبی اعلام کرده است انتظار نمی‌رود که غروب فلش بر روی خط پایان آن تأثیری بگذارد.

Balakrishnan گفت: "در واقع، ما فکر می‌کنیم که فرصت برای ادوبی در یک دنیای پست فلش (دنیای بعد از فلش) بیشتر است."

منبع: https://www.itnews.com.au

https://www.itnews.com.au/news/adobe-is-finally-killing-flash-469286

گروه ترجمه بولتن نیوز

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد

اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس می‌گوید که طی سه ماه مذاکرات برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه، «گام‌هایی رو به جلو» برداشته شده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم میانجی ها، برادران ما در مصر و قطر، کار خوبی انجام می‌دهند. به همین دلیل است که ما همچنان امیدواریم که به هدف اصلی یعنی آتش بس کامل و خروج از جنگ غزه دست یابیم.

با این حال، حمدان با اشاره ضمنی به سنگ اندازی آمریکا در روند مذاکرات آتش بس گفت که اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد، جنگ می‌تواند فوراً پایان یابد.

حمدان به الجزیره گفت: ما باید در مورد موضع واقعی ایالات متحده صحبت کنیم، زیرا این موضوع اصلی است که بر موضع اسرائیلی‌ها و عمدتاً نتانیاهو تأثیر می‌گذارد. اگر دولت ایالات متحده به صراحت به نتانیاهو گفته باشد، دیگر بس است... من به شما اطمینان می‌دهم که این اتفاق خواهد افتاد (جنگ پایان می‌یابد و آتش بس برقرار می‌شود).

پیش از این، رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که این رژیم با پایان دادن به جنگ غزه در ازای معامله مبادله‌ای با جنبش حماس فلسطین موافقت نمی‌کند.

مصر و قطر در تلاش برای دستیابی به یک آتش بس جدید در غزه و تبادل اسرا بین رژیم اشغالگر و حماس را رهبری می‌کنند.

تل آویو تخمین می‌زند که ۱۳۳ اسیر صهیونیستی در غزه وجود دارد، در حالی که حماس اعلام کرد که ۷۰ نفر از آنها در حملات خصمانه ارتش صهیونیستی کشته شدند. از سویی دیگر رژیم صهیونیستی دست کم ۹۵۰۰ اسیر فلسطینی را در زندان‌های خود دارد.

حماس متعهد به پایان دادن به جنگ، عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی، آزادی اسرا، بازگشت آوارگان به مناطق خود، ورود کمک‌های بشردوستانه کافی و پایان محاصره، به عنوان بخشی از هرگونه معامله تبادل اسرا است.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخته است که ۳۴۶۵۴ شهید و ۷۷۹۰۸ مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، علاوه بر تخریب گسترده زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها، موجب ایجاد بلایای طبیعی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • امباپه بالاخره قصر ۱۲۰۰ میلیاردی راموس را خرید ! | فیلم و عکس
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • پلیر موسیقی Winamp باز می‌گردد!
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • بالاخره دل یوفا برای نیمکت‌نشین‌ها سوخت!
  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد