Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، علی باقرزاده روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه‌ همکاری بین سازمان نهضت سواد آموزی و ستاد اقامه نماز که در ساختمان مرکزی نهضت سواد آموزی و به منظور گسترش اقامه نماز در بین سوادآموزان برگزار شد، با اشاره به انگیزه های متنوع مشارکت سوادآموزان در دوره های سوادآموزی و اهمیت اقامه صحیح نماز افزود: قرآن‌ آموزی از ابتدای تشکیل سازمان نهضت سواد آموزی جزو لاینفک این سازمان به شمار می رفت و از طرفی یکی از مؤلفه‌های مهم سوادآموزی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار که قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز حضور داشت، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: اگر سوادآموزی مهارت لازم برای قرائت قرآن به همراه روخوانی و مهارت های پایه ریاضیات را کسب نکرده باشد، گواهی اتمام دوره سواد آموزی دریافت نخواهد کرد.
باقرزاده با اشاره به طرح مشترک سازمان با ستاد اقامه نماز در زمینه اجرای طرح آموزش عملی نماز «کلید بهشت» ادامه داد: این طرح یکی از بهترین فرصت ها برای افرادی است که در نظام آموزشی تحصیل نکرده‌اند و امکان استفاده از متون مذهبی، مساجد و ائمه جماعات را نیز نداشته اند و در نتیجه در آموزش صحیح نماز و اقامه آن دارای مشکل هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مشاهده می‌شود اگر مشکلی در قرائت صحیح نماز وجود داشته باشد، در گروه سوادآموزی بیشتر خواهد بود، البته این در حالیست که فرهنگ و فعالیت اسلامی در کتب درسی سوادآموزی نیز وجود دارد و کتاب مستقلی در خصوص احکام در دوره تحکیم سوادآموزی ارائه می‌شود.
باقرزاده با اشاره به فعالیت سازمان نهضت سوادآموزی در گسترش فرهنگ اقامه نماز افزود: طرحی را با عنوان «آموزش عملی نماز» در نیمه دوم سال جاری اجرا می‌کنیم که در این طرح 32 اداره کل آموزش و پرورش در سراسر کشور مشارکت دارند و در فاز اول این طرح پنج هزار نفر از مدرسان نهضت سوادآموزی توسط نمایندگان و مدرسان ستاد اقامه نماز آموزش های لازم را می گذرانند تا نسبت به آموزش عملی نماز بین حداقل 48 هزار سوادآموز اقدام کنند.
این گزارش حاکیست در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری برای مدت یک سال به امضای طرفین رسید.
فراهنگ ** 1417 ** خبرنگار: سیدمهدی حسینی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز

جلسه‌ صحن مجلس جهت اقامه نماز ظهر و عصر ۲۰ دقیقه متوقف شد.

به گزارش ایسنا، جلسه نوبت صبح روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس شورای اسلامی با تصمیم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس جهت اقامه نماز ظهر و عصر متوقف شد.

نمایندگان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان) را در دستور کار داشتند و تنها ۸ مورد از اصلاحات مربوط به این لایحه باقی مانده بود که با تصمیم رئیس مجلس، ادامه رسیدگی به این لایحه به بعد از اقامه نماز موکول شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز