Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-05@17:36:49 GMT

حزب اله تهدیدی برای امنیت لبنان است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۶۸۶۷۸

حزب اله تهدیدی برای امنیت لبنان است


همزمان با جنگ نیروهای مقاومت با گروه های تروریستی و تکفیری در ارتفاعات عرسال لبنان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در کاخ سفید، حزب الله لبنان را تهدیدی برای امنیت لبنان و منطقه دانست. سخنانی که اعتراض الحریری را در پی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، ترامپ در این کنفرانس خبری که به طور مستقیم از شبکه های مختلف خبری دنیا پخش شد ارتش لبنان را تنها مدافع لبنان خواند و گفت:حزب الله خود را به عنوان مدافع منافع ملی لبنان معرفی می کند اما به دنبال منافع خود و ایران است.
ترامپ در ادامه این کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر لبنان با اشاره به دیدار های مکرر خود با الحریری و انجام مذاکرات فشرده درباره تهدیدات و فرصت های پیش روی لبنان و کشورهای همسایه تصریح کرد: ملت لبنان هم در جهت حفاظت از کشورش فعالیت می کند و هم با تهدیدات سازمان های تروریستی همچون داعش روبروست.
ترامپ تاکید کرد که آمریکا و لبنان به دنبال توسعه روابط خود در زمینه های مختلف بویژه درباره ثبات و صلح هستند.
وی همچنین وعده داد که به لبنان در زمینه بحران پناهجویان سوریه یاری خواهد داد.
در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه حزب الله لبنان نیز ترامپ گفت که طی 24 ساعت آینده نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد.
در همین حال سعد الحریری نخست وزیر لبنان نیز در این کنفرانس خبری گفت که در دیدار با رئیس جمهوری آمریکا درباره امنیت و اقتصاد لبنان و مبارزه مشترک علیه تروریسم گفت و گو کرده است.
سعد الحریری از ترامپ به دلیل حمایت هایش از ارتش لبنان و نیروهای ویژه سازمان ملل مستقر در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی (یونیفل) تشکر کرد.
نخست وزیر لبنان همچنین بر پایبندی کشورش به قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه 1701 شورای امنیت تاکید کرد.
در یکی از بندهای این قطعنامه که به دنبال جنگ سال 2006 بین اسرائیل و لبنان تصویب شد خواستار خلع سلاح حزب الله شده است.
سعد الحریری زمانی که ترامپ علیه حزب الله موضع تندی گرفت و این حزب را تروریستی دانست هیچ واکنشی نشان نداد. این در حالی است که در کابینه او وزیران عضو حزب الله حضور دارند.

گفته شده است که سعد الحریری نخست وزیر لبنان اوایل این هفته به آمریکا سفر کرده است که دیدار با رئیس جمهوری و دیگر مقام های این کشور از جمله رئیس و اعضای کنگره و روسای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از جمله برنامه های سفر وی است.
الحریری را در این سفر «جبران باسیل» وزیر امور خارجه، «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی، «نادر الحریری» رئیس دفتر نخست وزیر و چند تن از مشاوران او همراهی می کند.
یکی از مهمترین موضوعاتی که در این سفر مطرح خواهد شد، تلاش ها در کنگره آمریکا برای تصویب تحریم های جدید علیه حزب الله است.
کنگره آمریکا در سال 2015 تحریم هایی را علیه حزب الله که از نظر آن کشور جزو گروه های تروریستی است، تصویب کرد.
در دور جدید تلاش ها، نمایندگان کنگره قصد دارند افراد و گروه های همپیمان حزب الله را نیز در لیست تحریم های خود قرار دهند.
بسیاری در لبنان معتقدند به دلیل در هم تنیدگی روابط سیاسی و اقتصادی در لبنان دور جدید تحریم ها علیه حزب الله به کل اقتصاد لبنان آسیب وارد می کند.
به نظر می رسد هیات لبنانی در این سفر به دنبال این است تا با متقاعد کردن مقام های آمریکا دست کم مکانیسم تحریم های جدید را طوری تنظیم کنند که آسیب جدی به اقتصاد لبنان وارد نکند.

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم

در ادامه حملات حزب الله لبنان به مقرهای سربازان رژیم صهیونیستی، اینبار در شهرک شتولا یکی دیگر از این مقرهای نظامی مورد هدف حملات نیروهای حزب الله لبنان قرار گرفت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات