Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص تحریم های اخیر ایالات متحده آمریکا علیه ایران و اقدامات متقابل مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : در پی ادامه رفتارهای خصمانه و کینه توزانه آمریکا علیه ملت ایران به ویژه تحریم هایی که روز گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، مجلس و دولت باید واکنش قطعی در مقابل این فشارها و تحریم ها از خود نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از این مجلس شورای اسلامی، طرح دوفوریتی را در مقابل اقدامات آمریکا به تصویب رسانده و به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراز داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با توجه به تحریم های شب گذشته آمریکا علیه ایران، بررسی طرح دوفوریتی را در دستور کار قرار داده است و روز شنبه جلسه فوق العاده ای برای بررسی این طرح پیش بینی شده است.

وی با بیان این که از تمام دستگاه های ذی ربط و نمایندگان مجلس خواسته شده است تا نظرات خودشان را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع کنند تصریح کرد: بخشی از این نظرات جمع آوری شده است و در جلسه شنبه این نظرات و پیشنهادات بررسی می شود.

نقوی حسینی تاکید کرد: طرح دوفوریتی طوری تنظیم می شود که پاسخگوی تمام ابعاد دشمنی آمریکا علیه ملت ایران و از استحکام و قابلیت اجرایی لازم برخوردار باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر این که دولت و دستگاه دیپلماسی باید اقدامات قاطع و اجرایی علیه آمریکا انجام دهد خاطرنشان کرد : آمریکایی ها بنا ندارند که در چارچوب مراودات بین المللی و توافقات بین المللی رفتار کنند؛ آن ها همچنان بر طبل خشونت و دشمنی می کوبند و دستگاه دیپلماسی باید پاسخ محکم و قاطع به این اقدامات داشته باشد.

302

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • اولین واکنش دولت به اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا توسط دانشگاه های ایران