Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با تقدیر از اقدامات انجام شده در مناطق جنوبی شهر تهران بر این نکته تاکید کرد که پیشرفت مناطق جنوبی در تهران نسبت به سایر مناطق مضاعف بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا جاوید - معاون فنی و عمرانی شهردار تهران صبح امروز در آیین بهره‌برداری همزمان از تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده گفت: در پروژه‌های تونلی و زیرسطحی امروزه در شهرداری تهران کارشناسانی حضور دارند که ایشان ذخایری خواهند بود برای آینده تا در کنار پیمانکاران و مهندسان آینده فعالیت‌ها در این حوزه به خوبی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته در تاریخ 16 فروردین 95 برخی از مردم و شورایاران منطقه 16 تهران از شهردار تهران خواستار اتصال محلات خزانه و رجایی بوده‌اند، آغاز طراحی و ساخت تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده در خیابان شهید رجایی را در پی دستور شهردار تهران دانست و گفت: این مشکل 20 ساله منطقه در اتصال محله خزانه به شهید رجایی بوده است که با احداث این تونل و زیرگذر این مشکل قابل حل بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با تاکید بر اینکه در منطقه 16 و سایر مناطق جنوبی تهران در 10 سال اخیر فعالیت‌های شهری دارای رشد قابل توجهی بوده‌اند گفت: پیشرفت مناطق جنوبی نسبت به سایر مناطق مضاعف بوده است.

جاوید با بیان اینکه کاهش فاصله بین مناطق شمال و جنوب و شرق و غرب رویکرد استراتژیک شهرداری بوده است، گفت: این تدبیر کاربردی نه در حرف، بلکه در عمل محقق شده است و باید این روند روبه‌رشد در سال‌های آینده هم ادامه یابد.

وی با بیان اینکه این پروژه جزء پروژه‌های متوسط در پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران قلمداد می‌شود، گفت: پروژه تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده از حساسیت‌ها و چالش‌هایی بهره‌مند بوده است چرا که در این منطقه شاهد فعالیت مترو و وجود خطوط راه‌آهن بوده‌ایم که ضرورت داشته بدون توقف این امور عملیات خاکبرداری و تحکیم تونل همزمان با حرکت قطارها انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران همچنین در خصوص وضع دیگر از پروژه‌های عمرانی رونمایی شده در این آیین به مقاوم‌سازی و ارتفاع پل چمران- ملاصدرا اشاره کرد که برای نخستین بار در کشور مقاوم‌سازی و افزایش ارتفاع بدون مصدود کردن مسیر تردد خودروها انجام شده است.

در ادامه علیرضا جاوید به مجموعه پروژه‌های انجام شده توسط این معاونت در دوره مدیریت شهری اخیر تهران پرداخت و گفت: معاونت فنی وعمرانی شهرداری تهران از نیمه سال 84 تا امروز حدود 140 پروژه را طراحی و به انتها رسانده است که این موضوع با پشتیبانی شوراهای شهر دوم و سوم و چهارم و همچنین مدیران شهرداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه یک پروژه در 12 سال اخیر در مدیریت شهرداری تهران به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در 12 سال اخیر زمینه ارتقای زیرساخت‌ها به صورت مخصوص در تهران انجام شده است.

جاوید همچنین گفت: حدود 170 پروژه از ابتدای مدیریت آقای قالیباف در شهرداری تهران انجام شده که تنها 30 پروژه به افتتاح نرسیده است و هفته آینده دو مگاپروژه تونل شهدای غزه و ادامه بزرگراه شهید حکیم به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین در یک ماه آینده تلاش خواهد شد 30 پروژه باقی‌مانده حوزه معاونت فنی شهرداری تهران یا به بهره‌برداری برسد و یا در مسیر بهره‌برداری قرار بگیرد و کمتر از 18 پروژه برای نیمه دوم سال 96 و سال آینده باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

R1415/P1014143/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود

ایسنا/همدان شهردار همدان اعلام کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری همدان پرواز هواپیما با هدف تصویربرداری هوایی و سه‌بُعدی با مقیاس ۱.۵۰۰ انجام می‌شود.

سیدمسعود حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انجام مطالعات این پروژه در سال ۱۴۰۲ و اعتبار درنظر گرفته شده برای آن به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال افزود: به‌روزرسانی نقشه پایه شهر همدان به مساحت ۳۵ هزار هکتار و تصویربرداری محدوده و حریم شهر با استفاده از هواپیمای دو موتور سرنشین‌دار توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی افزود: این اقدام با دریافت مجوزهای لازم از ستاد کل نیروهای مسلح کشور، تصویب شورای اسلامی شهر همدان و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان و سازمان نقشه‌برداری غرب کشور انجام خواهد شد.

حسینی اظهار کرد: مهمترین هدف این پروژه به‌روزرسانی و تدقیق نقشه شهر همدان به عنوان پایه اصلی انجام طرح تفصیلی آینده شهر و نیز بارگذاری در سامانه شهرداری الکترونیک http://hamedan.ir برای ارائه خدمات غیرحضوری با دقت بالاست.

وی بیان کرد: در این پروژه از تکنولوژی‌های نوین دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی رقومی و متریک و همچنین لیزر اسکن(LIDAR) معابر شهر استفاده خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: پرواز هواپیمای دو موتوره سرنشین‌دار از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت و به مدت یک هفته در آسمان شهر همدان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • پیشرفت پروژه‌های شهرداری حمیدیا در قاب تصویر
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز