Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@13:41:29 GMT

حضرت معصومه(س) بانوی معرفت و کرامت

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۷۰۱۹۲

حضرت معصومه(س) بانوی معرفت و کرامت

کارشناس دینی با اشاره به مقام حضرت معصومه(س) گفت:: حضرت فاطمه معصومه(س) جایگاه والایی در نزد حضرات معصومین دارد تا جایی که امام هشتم و امام نهم(ع) به زیارت آن حضرت سفارش کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛حجت‌الاسلام علی رضایی، کارشناس دینی در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) در فراهان با اشاره به علم این حضرت گفت: حضرت معصومه(س) مخزن اسرار دانش، علم و معرفت بود تا جایی که در غیاب پدر بزرگوارش به پرسش‌های دینی و فقهی شیعیان پاسخ می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت معصومه(س) در میان فرزندان امام موسی کاظم(ع) بعد از حضرت رضا(ع) از نظر علمی و اخلاقی والاترین مقام را دارد.

رضایی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) بانوی معرفت و کرامت است، اظهار کرد: شجاعت و رشادت این حضرت در مسیر اعتلای دین اسلام، الگویی شایسته برای شیعیان است.

کارشناس دینی با اشاره به مقام حضرت معصومه(س) بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) جایگاه والایی در نزد حضرات معصومین دارد تا جایی که امام هشتم و امام نهم(ع) به زیارت آن حضرت سفارش کرد و امام رضا(ع) می فرماید؛، «خواهر ما فاطمه معصومه در قم مدفون است و هر کس این بانو را زیارت کند بهشت برای او است».

وی بیان کرد: اگر کسی پیوندی ناگسستنی با ولایت داشته باشد و هستی او با ولایت شکل گرفته باشد در آن صورت جزو اولیای الهی می شود و بهشت مشتاق او می گردد.

کارشناس دینی با اشاره به مقام شفاعت حضرت ادامه داد: همه مراجع و بزرگان ما در بارگاه ملکوتی این حضرت درخواست شفاعت می کنند و این حضرت حق شفاعت دارد.

وی تصریح کرد: استحقاق بهشت برای زائران حضرت معصومه(س) وارد شده است و قبر این حضرت معصومه(س) تجلی‌گاه قبر حضرت زهرا(س) است.

رضایی با اشاره به منزلت معنوی حضرت تصریح کرد:حدود ۴۵ سال قبل از ولادت حضرت معصومه(س)، امام صادق علیه‌السلام سخنان بسیار ارزشمندی درباره عظمت و فضیلت آن بانو بیان داشته است که نشان از اوج عظمت و فضیلت آن حضرت دارد.

کارشناس دینی با اشاره به زیارت نامه حضرت اظهار کرد: زیارت نامه حضرت معصومه(س) از ناحیه امام رضا(ع) نقل شده است و در این زیارت نامه جمله‌هایی تعبیه شده که نشان از مقام و منزلت حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) برای دختران ما الگویی کامل و بی‌نقص هستند، دفاع از ولایت حضرت یک الگویی برای بانوان است. حضرت معصومه(س) آنچنان ولایت‌مدار بودندکه ۴ امام ایشان را مدح کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)