Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه با اشاره به برگزاری دادگاه 17 روزنامه‌نگار و مدیران اجرایی روزنامه جمهوریت اعلام کرد: هیچگونه آزادی مطبوعات در ترکیه وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، کمال قریچداراوغلو با اشاره به صد و نهمین سالگرد روز آزادی مطبوعات ملی گفت: این روز ملی صد و نه سال پیش نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا سانسور در مطبوعات لغو شد. این در حالی است که اکنون روزنامه‌نگاران روزنامه جمهوریت نمی‌توانند این روز را جشن بگیرند. در ترکیه هیچ گونه آزادی مطبوعات وجود ندارد.
وی ادامه داد: روزنامه‌ای که سالها خود علیه سازمان‌های تروریستی مانند فتو مبارزه کرده است، اکنون نویسندگانش به اتهام ارتباط با این سازمان در بازداشت هستند. این روند غیر منطقی است. من امیدوارم که عدالت اجرا شود و آنها آزاد شوند.
رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه از روند قضایی علیه این روزنامه‌نگاران انتقاد کرد و گفت: با این روزنامه‌نگاران به گونه‌ای برخورد می‌شود مثل اینکه آنها عضو سازمان فتو هستند.
جلسات دادگاه این روزنامه‌نگاران تا چند روز آینده ادامه دارد.
این روزنامه‌نگاران متهم به همکاری با سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید مخالف دولت ترکیه) از اکتبر سال گذشته تحت وضعیت فوق‌العاده که پس از کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ اعمال شد، بازداشت شدند.
در حال حاضر اپوزیسیون ترکیه نگران است که این بازداشت شدگان تا ۴۳ سال زندان محکوم شوند.
روزنامه "جمهوریت" یکی از مهمترین روزنامه‌های اپوزیسیون ترکیه است که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد و می‌توان آن را یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های این کشور دانست.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درجریان دیدار با وزیر امورخارجه امارات در ابوظبی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه بحران وخیم انسانی در نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات امروز (پنجشنبه) در ابوظبی با یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات، وزیر خارجه امارات درجریان این دیدار بر اهمیت ایجاد یک چشم‌انداز سیاسی جدی برای انجام مذاکرات با هدف برقراری صلح فراگیر براساس راهکار تشکیل دو دولتی که در تقویت ثبات و برقراری امنیت دائمی در منطقه و نیز پایان یافتن اقدامات خشونت‌بار روزافزون سهم به‌سزایی دارد، تاکید کرد.

عبدالله بن زاید آل نهیان طی این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و تلاش در راستای حصول آتش‌بس و ممانعت از توسعه درگیری‌ها در منطقه، خاطرنشان کرد اولویت خاتمه بخشیدن به تنش و خشونت، حفاظت از جان غیرنظامیان و نیز تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ازطریق گذرگاه‌های امن و بدون مانع به‌طور روزافزون و مداوم است.

در همین رابطه، دفتر یائیر لاپید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لاپید طی «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات دیدار کرد. دو طرف درجریان این دیدار درخصوص تلاش‌های فعلی جهت دستیابی به توافق برای آزادی اسرا و این موضوع که غزه در مرحله پساجنگ چگونه خواهد بود، رایزنی کردند.

لاپید طی این دیدار ضمن تاکید بر لزوم نیاز فوری برای آزادی اسرا، خطاب به وزیر خارجه امارات گفت: «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد.»

پیشتر سخنگوی رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که لاپید روز چهارشنبه در یک «سفر کوتاه سیاسی» به ابوظبی پایتخت امارات خواهد رفت.

وی جزئیات بیشتری در مورد اهداف این سفر و دستور کار و دیدارهایش اعلام نکرد.

لاپید در سال ۲۰۲۱ در یک سفر رسمی به عنوان اولین وزیر اسرائیلی به امارات رفت و سفارت این رژیم در ابوظبی و کنسولگری‌اش در دبی را افتتاح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • لاپید به امارات می‌رود
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • لاپید به امارات سفر می‌کند
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز