Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک بیان کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده سطح اراضی آبی استان ایلام به ۲۰۰ هزار هکتار می‌رسد که تولید محصولات کشاورزی استان یک میلیون تن اضافه می‌شود.

علیمراد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دهلراناظهار داشت: اجرای پروژه‌های سامانه گرمسیری و پروژه‌های حوزه آبخور سد کرخه در رونق اقتصادی استان ایلام تاثیر زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کل پروژه‌هایی که در عرصه این دو طرح بزرگ در استان ایلام وجود دارد حدود 90 هزار هکتار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک تصریح کرد: 30 هزار هکتار از این میزان اراضی از سامانه گرمسیری و 60 هزار هکتار هم از سد کرخه مشروب می‌شوند.

وی ادامه داد: در آبخور سد کرخه حدود 45 هزار هکتار قرارداد منعقد کرده‌ایم که 25 هزار هکتار آن به اتمام رسیده است و مابقی هم در دست اجرا است.

اکبری بیان کرد: حجم قراردادهای آبخور سد کرخه 700 میلیارد تومان است.

وی افزود: در سامانه گرمسیری منابع پیش‌بینی شده برای حدود 30 هزار هکتار 620 میلیارد تومان است که عملیات اجرایی در شهرستان‌های مهران و دهلران آغاز شده است.

معاون وزیر کشاورزی در امور آب و خاک ادامه داد: در سایت میمه که امروز بازدید شد در فاز اول 4 هزار و پانصد هکتار از سامانه گرمسیری و در فاز دوم 7 هزار هکتار از اراضی از محل سد میمه مشروب می‌شود.

وی گفت: نکته پراهمیت این پروژه این است که قریب به اتفاق این اراضی به روش‌های نوین و مدرن آبیاری می‌شود و در مجموع ما در بحث سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی توسعه بهره‌وری را دنبال می‌کنیم.

مراد اکبری تصریح کرد: در استان ایلام توسعه روش‌های نوین آبیاری در اراضی خرد استان و اراضی آبخور چاه‌ها و سایر اراضی به صورت نامحدود و با توجه به توان و ظرفیت استان اجرا می‌شود و منابع مالی آن را تامین می‌کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک بیان کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده سطح اراضی آبی استان به 200 هزار هکتار خواهد رسید که تولید محصولات کشاورزی استان یک میلیون تن اضافه می‌شود.

وی گفت: این اقدامات در توسعه اقتصادی استان و معیشت مردم تاثیر زیادی خواهد داشت زیرا این استان از ظرفیت داشتن مرز مشترک با کشور عراق برای صادرات محصولات کشاورزی نیز برخوردار است.

انتهای پیام/

R1357/P1357/S6,52/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

منوچهر جافری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: برداشت باقلا در شهرستان پلدختر در اوایل فروردین‌ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: باقلا شش هزار و ۵۰۰ تن در سال فروش داشته و به شهرستان‌های بروجرد، اراک، تهران، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور بارگیری شده است.

جافری، گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از قیمت فروش راضی هستند و هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: میزان کشت باقلا سال گذشته در شهرستان پلدختر ۷۵۰ هکتار بوده است و باتوجه‌به این که قیمت پارسال کیلویی هفت هزار تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید مردم بیشتر به کشت گندم که کشت استراتژیک بود روی آوردند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: این کشت با تناوب گندم بسیار عالی بوده و هر ساله در شهرستان پلدختر و معمولان کشت می‌شود و همچنین با برداشت زودهنگام این محصول کشاورزانی که آب فصلی دارند می‌توانند کشت کنند.

کد خبر 6088235

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است