Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش‌ها به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، پاسخ وزارت کشور به ادعاهای یک روزنامه و اظهارات اخیر منتجب‌نیا، تصویب تحریم‌های ایران، کره شمالی و روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا، ادعای ترامپ علیه ایران و حزب‌الله، تاکید بر آموزش‌های لازم و مفید جنسی به کودکان، پاسخ معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور به اظهارات ترامپ، انتقال جسد «بنیتا» به پزشکی قانونی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، چهارم مرداد ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به یادواره سرداران و ۲۶۵ شهید اطلاعات قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه بر ضرورت بازخوانی و ایفای نقش‌ها و مسئولیت‌های سنگین جامعه در زنده نگه داشتن نام شهدا و بزرگداشت آنان بعنوان یک نیاز اساسی و فریضه‌ی فراموش ناشدنی تأکید کرد. وی در این پیام با اشاره به تحولات منطقه و دستاوردهای مقاومت اسلامی در نبرد با تروریسم تکفیری تأکید کرد:شکست کامل راهبردها و سیاست‌های منطقه‌ای استکبار و صهیونیسم گریز ناپذیر است.

سردار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم معارفه معاون فرهنگی سازمان بسیج و مسئول تعلیم و تربیت و مسئول بسیج هنرمندان گفت: رسالت بسیج صیانت از انقلاب اسلامی و تجلی آن درمردمی کردن انقلاب اسلامی است. وی افزود:ما قیم انقلاب و مردم نیستیم بلکه جزئی از مردم هستیم که قرار است با کمک مردم و تبعیت از ولی فقیه، انقلاب را پر شتاب تر از گذشته پیش ببریم .

مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای در پاسخ به روزنامه وطن امروز اعلام کرد که وزارت کشور نمی‌تواند به صرف ادعای شائبه تخلف و بدون وجود مستندات و درخواست مرجع قانونی ذی‌صلاح (هیئت نظارت) نسبت به بازشماری آرای منتخبین انتخابات اقدام نماید. همچنین در پی درج خبری در یکی از پایگاه‌های خبری به نقل از حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا با عنوان "۵ میلیون نفر در صف ها ماندند و نتوانستند رأی بدهند"، مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با صدور یک یادداشت رسانه ای ضمن رد این اظهارات توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر و تاکید کرد: اگر رای‌گیری پس از ساعت ۲۴ تمدید می‌شد، شورای نگهبان ممکن بود کل آرا را ابطال کند.

توصیه های در مورد کابینه دوازدهم

محمد کیانوش راد ، فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه تهدید یا فشار یا کارشکنی از طرف هر جریان و یا نهادی بر دولت کاری ناپسند است گفت:‌ رئیس‌جمهور تصمیم خود را برای معرفی کابینه قاطعانه اعلام کند. وی با اشاره به اینکه مجلس حق دارد نسبت به مخالفت و یا موافقت با وزرا سخن بگوید اظهار کرد: تا اینجای مسئله امر جدیدی رخ نداده و در همه دوره های قبل نیز چنین تعاملات یا کش و قوس هایی وجود داشته است اما روشن است رئیس‌جمهور باید بر مبنای گفتگوی جریان های سیاسی و توجه به کارآمدی وزرا و بدون در نظر گرفتن فشارهای مختلف کابینه خود را معرفی کند.

سیدمرتضی خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر لزوم انتخاب وزرای کاردان و کارآمد وهماهنگ در کابینه دوازدهم، گفت: کابینه آینده باید به دور از هرگونه سهم‌خواهی و بر اساس توانمندی افراد انتخاب شود. وی در تبیین ویژگی‌های کابینه دوازدهم برای حل مشکلات کشور، گفت: با توجه به تجربه چهار سال گذشته رئیس‌جمهور و اشراف ایشان به نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها، بخش‌ها و وزرای فعلی و همچنین مشکلات کشور، انتظار می‌رود که وزرایی در کابینه دوازدهم انتخاب شوند که اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات داشته باشند.

***

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی طرح مقابله با اقدامات تروریستی و خصمانه آمریکا خبر داد. محمدابراهیم رضایی گفت: با وجودی که مجلس در ایام تعطیلات به سر می‌برد، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شنبه آینده (۷/ ۵/ ۹۶) در جلسه فوق‌العاده‌ای بررسی طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه را در دستور کار دارد.

علی اصغر یوسف‌نژاد ، نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرادات آیین نامه انتخاب روسای فدراسیون‌های ورزشی خواستار تجدید نظر در این زمینه شد و گفت که با آیین نامه فعلی روسای فدراسیون ها، امکان دخالت غیرورزشی‌ها در ورزش تقویت می‌شود. وی افزود: آیین نامه مربوط به انتخاب روسای فدراسیون‌ها براساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۸۱ نوشته شده و بعد از ۱۵ سال تدوین شده است که ایرادات اساسی هم دارد.

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران و واکنشها نسبت به آن

مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم‌های ایران کره شمالی و روسیه را تصویب کرد. مجلس نمایندگان آمریکا طرح مربوط به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اکثریت بسیار بالایی (۴۱۹ رأی موافق و سه رأی مخالف) تصویب کرد. جلسه رأی‌گیری برای تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان، روسیه و کره‌شمالی در حالی برگزار شد که پیش از این رأی‌گیری گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی به طرح اظهارات خود درباره این تحریم‌ها پرداختند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران خلاف توافق هسته‌ای است، گفت: تمام این تصمیمات و مصوبات نشان می‌دهد که آمریکا عزمی برای رفع بحران‌های تروریستی در منطقه ندارد و ایالات متحده با تصویب اینگونه تحریم‌ها عملاً به کشورها و نیروهای مبارز علیه تروریست‌ها حمله می‌کند که قطعاً این رویکردها نیز به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به مصوبه کنگره آمریکا در اعمال تحریم‌های ضد ایرانیگفت که سیاست آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید ایجاد بار روانی علیه ایران در دنیاست تا سایر کشورها مناسبات تجاری انجام ندهند؛ چون هدف آمریکا احیای تحریم‌های فرامرزی است. وی افزود: مصوبه کنگره برای ایجاد بار روانی علیه ایران است. علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز وضع تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران را موجب انزوای این کشور دانست و گفت که این اقدام باید در چند سطح از طرف جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده شود.

در ادامه سیدعباس عراقچی در مورد اقدام شب گذشته مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اقدامی که در کنگره آمریکا در حال انجام است و قانونی که علیه ایران،‌ کره شمالی و روسیه در حال تصویب است یک اقدام خصمانه کاملا روشن و بین علیه جمهوری اسلامی ایران است. معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه تاکید کرد: اقدام آمریکا در تحریم ایران، اجرای موفق برجام را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عراقچی، معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه همچنین در «نشست تهران در خصوص پیشگیری و مقابله با جرائم سایبری» که در هتل هما برگزار شده بود از تشکیل کارگروهی در ارتباط با جرائم سایبری در وزارت خارجهخبر داد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ تحرکات جدید آمریکا گفت: آمریکا بر اساس برجام تعهداتی دارد که باید انجام دهد و مصوبات و مقررات داخلی کشورها نمی‌تواند مستمسکی برای فرار از اصل مسئولیت بین المللی دولتها قرار گیرد.

***

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور با اشاره به اینکه ایران و ترکیه در جریان مقابله با گروه‌های تروریستی در مرزهای مشترک هم‌نظر هستند گفت: همکاری‌های امنیتی دو کشور به تامین امنیت مرزهای غربی کشورمان کمک می‌کند. وی درباره صورت‌جلسه نتیجه اولین نشست کارگروه مشترک جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران که توسط معاون امنیتی وزیر کشور ایران و قائم‌مقام وزیر کشور ترکیه امضا شد اظهار کرد: این رفت‌و آمدها و نشست‌ها می‌تواند به تبادل‌نظر و نزدیک شدن دیدگاه‌های دو کشور در مسائل کلان از جمله ناامنی‌های منطقه کمک کند زیرا ممکن است کشورهای همسایه به صورت دقیق در جریان اتفاقات نباشند بنابراین این نشست‌ها به همفکری و هم‌نظری دو کشور کمک می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان با بیان اینکه ایرانی‌ها به جای تشکر، جسورتر شدند مدعی شد که اگر ایران به توافق هسته‌ای پایبند نباشد با مشکلات بزرگ مواجه خواهد شد. دونالد ترامپ در حاشیه یک سخنرانی در ایالت اوهایو بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ انتقاد کرد و گفت که اگر ایران به توافق هسته‌ای عمل نکند و به آن پایبند نباشد، عواقب آن را خواهد دید. همچنین ترامپ با طرح ادعاهایی علیه ایران و حزب‌الله مدعی شد: حزب‌الله تلاش می‌کند خود را مدافع منافع لبنان نشان دهد؛ اما منافع اصلی این سازمان در راستای حامی‌اش، ایران است. وی همچنین در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال با بیان اینکه ازپایبندی ایران به توافق هسته‌ای تعجب خواهم کرد! مدعی شد که اگر در سه ماه آینده و با فرا رسیدن مهلت تعلیق تحریم‌های هسته‌ای پایبندی ایران به برجام اثبات شود، شگفت‌زده خواهد شد.

در همین ارتباط پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در یادداشتی با استناد به سخنان روسای جمهور فعلی و سابق آمریکا نوشت: در صنعت هسته ای و برجام، اموری هست که اختیارشان دست رییس جمهور آمریکا نیست.

سید محسن حکیم با اشاره به تصمیم سید عمار حکیم برای جدایی از مجلس اعلای اسلامی عراق گفت : ایشان به خاطر برخی از اختلافات که نسبت به نحوه مدیریت مجلس اعلا وجود داشت تصمیم گرفتند از مجلس اعلا خارج شوند. این تصمیم تاریخی بود. مشاور سید عمار حکیم در نشستی خبری افزود: ایشان تصمیم گرفتند که از مجلس اعلا خارج شوند و در این مجلس نمانند تا اختلافات نمود بیشتری پیدا نکند.

بهمن کشاورز ، رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با تاکید بر آموزش‌های لازم و مفید جنسی به کودکان در جهت پیشگیری از وقوع جرم گفت: اگر ما با منع بی‌جهت آموزش‌های لازم و مفید جنسی باعث شویم که اطفال و نوجوانان در جهل باقی بمانند و بعد از این بابت صدمه ببینند و به آنها تعرض و تجاوز شود، به نوعی می توان گفت که ما در موضع معاون یا شریک جرم خواهیم بود و باید به شدت از قرار گرفتن در این موضع دوری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت از انتقال جسد کشف شده «بنیتا»ی ۸ ماهه در پاکدشت، برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی خبر داد. رحیم علیش‌پور افزود: شب گذشته خودروی سرقت شده در تهران که یک کودک هشت ماهه در آن بود، در پاکدشت کشف شد و متاسفانه کودک ۸ ماهه داخل این خودرو، فوت کرده است.

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه با ارتکاب جرم در فضای‌مجازی مخالفیم نه با اصل آن گفت: برای هیچ ایرانی قابل قبول نیست که تیم های تروریستی داعش تمام هماهنگی های خود برای انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی را از طریق تلگرام انجام دهد و نهادهای امنیتی کشور به لحاظ غیرقابل کنترل بودن تلگرام قبل از عملیات هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته باشند.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه یازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام


منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل کوثری در نشست علنی صبح امروز(سه‌شنبه، ۴اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با سلام و درود به ارواح پاک شهدا خصوصا اما شهدا و شهدای راه حق و حقیقت و بخصوص شهدای فلسطین و غزه که در این مدت بعد ازعملیات طوفان الاقصی یعنی ۱۵ مهر سال گذشته، رژیم اشغالگر قدس بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رساندند که ۴۰درصد از آنها کودکان و مابقی از زنان و مردان بی‌‎پناه و مظلوم هستند که توسط جنایتکاران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل به خاک و خون کشیده شدند.

بنا به روایت خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: به لطف خداوند بعد از عملیات شگفت‌انگیز و موفقیت‌آمیز رزمندگان حماس و مردم غزه و مقاومت ۲۰۰ روزه تا امروز و عدم موفقیت و ناامیدشدن و حقارت رژیم اشغالگر قدس با حمایت همه جانبه آمریکا مدعی دروغین حقوق بشر با کمک‌های بسیار زیاد خود به ارتش شکست خورده رژیم اشغالگر به علت استیصال و درماندگی و سردرگمی نتانیاهو و فرماندهانش دچار اشتباه بزرگی شد که دستور حمله به کنسولگری ایران در سوریه را صادر کرد که موجب شهادت سرداران عزیزمان زاهدی و رحیمی و یارانش شدند.

وی تصریح کرد: این اقدام عجولانه طبق قانون کنوانسیون سال ۱۹۶۱ سازمان ملل تجاوز به کشور مربوطه یعنی ایران عزیز بود فلذا حق ایران اسلامی عزیز این بود که اقدامات متقابل با اعلام صریح فرمانده معظم کل قوا به مردم سراسر کشور باید عملی می‌شد و با اینکه به ظاهر چند روز به تاخیر افتاد به لطف خداوند بزرگ در ساعات اولیه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاری با نام وعده صادق و با رمز یا رسول‌الله خوشبختانه توانمندی بالای اعضای جبهه مقاومت هر روز بیشتردر عمل نشان داده می‌شود به طوری که پنتاگون فرماندهی کامل را در جهت مقابله کردن و خنثی نمودن عملیات وعده صادق با بکارگیری تمام توان خود از جمله ۶ ناو ضدموشک در دریای سرخ و سیستم موشکی عربستان و امارات و حتی عربستان و ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا پهپادهایی را به پرواز درآوردند تا مانع دستیابی ایران به اهداف خود شوند.

کوثری افزود: اینها که با رعب و وحشت گوش جهانیان را کر کرده بودند که فضای سرزمین اشغالی را با گنبد آهنین پوشش مطمئن داده اند و هیچ موشکی نمی‌تواند از این گنبد عبور کند دیدیم و دیدند که نه تنها یکی دو موشک بلکه بنابر اخبار رسیده ده‌ها موشک ایران اسلامی از این گنبد عبور کرد و به اهداف موردنظر اصابت و اهداف خود را منهدم کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این عملیات آنچنان توسط ستاد کل نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خصوصا نیروی هوافضای سپاه بزرگترین عملیات ترکیبی پهپادی و انواع و اقسام موشکی با فرماندهی فرمانده معظم کل قوا که در یکی دو سال گذشته روزنامه آمریکایی یو اس ای دی تو دی به نقل از اندیشکده آمریکن یوتد پرایز نوشته بودند بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان کرد: بله هدایت، رهبری و راهنمایی جبهه مقاومت با این انسان الهی مدیر و مدبر است که همه ما فدایی این ابرحریف به نام ولایت فقیه هستیم، فلذا سر عقل آیید و دچار اشتباه دیگری نشوید و از این جنایت‌ها، نسل‌کشی‌ها و تجاوزها دست بردارد و سرزمین فلسطین را به خود مردم فلسطین واگذارکنید و الا از این به بعد بدانید که اگر اشتباه و خطایی کنید قطعا عملیاتی به مراتب بزرگتر، پیچیده‌تر و با سلاح‌های مخرب‌تر علیه شما انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تقدیر و تشکر از فرمانده محترم فراجا و نیروهای در میدان جهت مقابله با دختران و خانم‌های فریب‌خورده درباره موضوع حجاب و عفاف که در قالب طرح نور انجام وظیفه می‌کنند به همه عزیزان خداقوت می‌گوییم و انشالله که موفق و موید باشید و ما هم از شما عزیزان حمایت می‌کنیم .

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898639

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم