Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل>دیپلماسی - محسن حکیم از تعامل گسترده حزب جدید حکمت ملی که تاسیس آن توسط سیدعمار حکیم و پس از جدایی او از مجلس اعلای اسلامی عراق، اعلام شد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین محسن حکیم در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرآنلاین مبنی بر اینکه آیا حزب جدید تشکیل شده توسط سیدعمار حکیم به گروه شیعی سکولار عراق به رهبری ایاد علاوی نزدیک خواهد شد گفت: همچنان که سید عمار حکیم در گذشته با گروههای دیگر ارتباط و تعامل داشت، اکنون نیز در قالب این حزب جدید با همه گروهها از جمله گروههای شیعی، سنی و کرد ارتباط خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور ارشد سید عمار حکیم که چند روز پیش رسما از مجلس اعلای اسلامی عراق خارج شد گفت: فضای جدید عراق نیاز دارد تا گروههای مختلف بدون در نظر داشتن بحث قومیتی باهمدیگر کار کرده و تعامل داشته باشند تا بدور از دشمنی ها انتخاباتی سالم و پرشور شکل بگیرد.

محسن حکیم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا حزب جدید تلاش خواهد کرد تا بحث جدایی کردستان و همه پرسی حل شود، گفت: سید عمار حکیم با کردها نیز از گذشته ارتباط خوبی داشته و اکنون نیز پیگیری های لازم را در این باره خواهد کرد. زمان موجود زمان مناسبی برای طرح این موضوع نیست و همه گروهها باید تلاش کنند پس از داعش خرابی های عراق را بسازند.

او در این نشست خبری تصمیم سید عمار حکیم برای جدایی از مجلس اعلای اسلامی عراق را ناشی از اختلافات درونی دانست و گفت: سیدعمار به خاطر برخی از اختلافات که نسبت به نحوه مدیریت مجلس اعلا وجود داشت تصمیم گرفتند از مجلس اعلا خارج شوند و این تصمیم تاریخی بود.

محسن حکیم گفت: ایشان تصمیم گرفتند که از مجلس اعلا خارج شوند و در این مجلس نمانند تا اختلافات نمود بیشتری پیدا نکند.

او تصریح کرد اختلافات در مجلس اعلا اختلافات فکری و عقیدتی نبود و اختلافات در شکل مدیریت مجلس اعلا بود و ما در آینده همکاری گسترده ای با مجلس اعلا و دیگر احزاب عراق خواهیم داشت .

4949

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست

رشیدی کوچی نماینده مجلس با انتقاد از تلاش برای تعطیلی پنجشنبه ها، خواستار تایید تعطیلی هفتگی روزهای جمعه - شنبه شد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران در مورد طرح مجلس برای افزایش تسهیلات آخر هفته، گفت: اینکه هر کاری را بخواهیم سیاسی کنیم و آسمون ریسمون ببافیم که حرفمان را به کرسی بنشنایم اشتباه است. مجلس تصمیم گرفت که در طرحی یک روز به تعطیلات آخر  هفته اضافه کند نگاه ما نیز این بود که با توجه به اینکه در کل دنیا تعطیلات آخر هفته، شنبه و  یکشنبه است ‌و در کشور ما این تعطیلات جمعه است.

وی افزود: ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم و اگر قرار است تعطیلات را اضافه کنیم روز شنبه باشد که فاصله  تعطیلات ما با دیگر کشورها کم و‌دو روز شود.
او اظهار کرد: متاسفانه عده ای با اینکه روز شنبه تعطیل شود مخالف هستند. دیدیدم در فضای اقتصادی کشور نیز فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی با تعطیل شدن روز شنبه موافق هستند و تاکید کردند که در صورتی که شنبه ها تعطیل شود در مراودات اقتصادی ‌و تجاری قویتر عمل می کنند. 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها بیان کرد: عده ای با این استدلال که شنبه برای یهودی هاست که استدلال بی ربطی است با تعطیلات شنبه مخالفت کردند. آنها تلاش می کنند پنجشنبه ها تعطیل شود با این اتفاق  عملا چهار روز با اقتصاد دنیا فاصله داریم و این لج و لحبازی درست نیست و به نفع فضای‌تجاری و اقتصادی کشور نیست.  

رشیدی کوچی تصریح کرد: به ما که با تعطیلی شنبه موافق هستیم برچسب می زنند. وقتی که برچسب می زنند و می گویند شنبه برای  یهودی ها است زبان عده ای بسته می شود. 

این نماینده مجلس افزود: این استدلال که شنبه برای یهودی هاست و باید با تعطیل بودن آن مخالف باشیم جنبه کج فهمی و نافهمی دارد تا جنبه مذهبی و علمی چراکه روز جمعه که امورات مذهبی مان نظیر نماز جمعه و… انجام می شود تعطیل است.  

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم نمایندگان به تعطیلات جمعه و شنبه رای دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه به کجا رسید؟ چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟ تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؟ توقف در بدیهیات

دیگر خبرها

  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است