Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی گفت: جمعیت شرکت‌کننده در نماز جمعه مشهد ۵۵ هزار نفر هستند که امیدواریم سال آینده به ۶۵ هزار نفر برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی ظهر امروز در همایش تجلیل از مدیران همراه و خادمین نهاد نماز جمعه خراسان رضوی اظهار داشت: 53 نماز جمعه در سطح استان وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال دو پایگاه دیگر نماز جمعه اضافه شود و به 55 عدد برسد زیرا نماز جمعه در رأس همه امور است و یکی از مهم‌ترین اصول نظام جمهوری است و هر اتفاق انقلابی که در کشور رخ می‌دهد از زمان دفاع مقدس تاکنون تحت تاثیر نماز جمعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نماز جمعه عامل تربیتی است که سببتعالی و وحدت جامعه و ارتقاء فرهنگ عمومی می‌شود که این عبادت جمعی همه جامعه را به سمت و سویی که لازم است هدایت می‌کند.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاریائمه جمعه استان خراسان رضویبا اشاره به سخنان امام صادق(ع)گفت: ائمه تاکید زیادی بر نماز داشتند و امام صادق(ع)می‌فرمایند شفاعت‌شان به کسی که نماز را سبک می‌شمارد نمی‌رسد و کسی که در نماز جمعه که عبادت جمعی است شرکت نمی‌کند نیز شامل این سخن امام می‌شود زیرا نماز جمعه مایه اقتدار نظام است و همه علما باید آن‌را تقویت کنند.

معادی با بیان اینکه در سطح استان مدیران همراه در حوزه نماز جمعه وجود دارد گفت: بسیج در همه نمازهای جمعه همراه است و اکثر مسئولان نماز جمعه بسیجی هستند، صدا و سیما نیز با انعکاس نمازهای جمعه نقش به‌سزایی در تشویق مردم به نماز جمعه دارند، همچنین در سطح استان همکاری‌های خوبی وجود دارد که به حل مشکلات مصلی نماز جمعه می‌پردازند.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاریائمه جمعه استان خراسان رضوی ادامه داد: نماز جمعه خراسان رضوی به طور طبیعی دو برابر نماز جمعه تهران جمعیت دارد که بیش از نصف جمعیت نیز در مشهد هستند و جمعیت شرکت کننده در نماز جمعه مشهد 55 هزار نفر هستند که امیدواریم سال آینده به 65 هزار نفر برسد.

وی بیان کرد: بیشترین سایبان و پارکینگ در محل برگزاری نماز جمعه مشهد است و بزرگترین نماز عید فطر با 235 هزار نفر جمعیت امسال در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، همچنین همکاری اداره قرآن، اتوبوسرانی و فرماندهی یگان حفاظت در برگزاری بهتر این مراسمات بسیار مناسب است.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: بیشترین حجم ترافیک مربوط به مسیر مشهد- چناران است.   سرهنگ حسین میش مست افزود: در مسیر آزادراه شهیدشوشتری نیز ترافیک پرحجم است.   وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته هفت فقره تصادف جرحی با ۱۱ مصدوم و ۱۴ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های این استان رخ داده است.

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است