Web Analytics Made Easy - Statcounter

پل دوم پایانه مرزی سرخس که با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان ساخته شده آماده بهره برداری شد. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : ساخت این پل از 1.5 سال پیش آغاز شده که با وجود تنگناهای اعتباری، با هزینه‌ای افزون بر 120 میلیارد ریال ساخته شده است و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داوود کشاورزیان گفت : ساخت باند جدید برای محور کنونی مشهد – سرخس و دیگر اقدامات عمرانی صورت گرفته در این پایانه مرزی تاثیر قابل توجهی بر روان سازی ترددهای مرزی و روند ترانزیت می گذارد.
وی با بیان اینکه سازمان راهداری موافق انتقال تاسیسات پایانه مرزی به منطقه ویژه اقتصادی سرخس است ، افزود : مرز نه محل توقف که تنها محل عبور است و باید به عنوان یک نقطه پایش مورد استفاده قرار بگیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: در سال 95 ترانزیت خروجی این مرز 30 هزار و 12 دستگاه و ترانزیت ورودی 24 هزار و 951 دستگاه بوده است و در مجموع 75 هزار و 934 دستگاه از ناوگان های مختلف از این مرز تردد کرده اند.
ابراهیم نصری افزود: بهره برداری از پل جدید پایانه مرزی سرخس، این پایانه را به مرکزی برای ترانزیت کالای جاده ای بین آسیای مرکزی و آبهای آزاد و ترکیه تبدیل خواهد کرد.
وی گفت : ترکمنستان خواستار فعالیت 24 ساعته مرز است و ما نیز با این پیشنهاد موافقیم اما خواستار عدم تعیین سقف تردد روزانه هستیم.
مدیر پایانه مرزی سرخس نیز گفت : با راه اندازی این پل تردد ناوگان باری فوق سنگین در این مرز امکان پذیر خواهد شد و در نتیجه ترانزیت مستقیم بار از بندرعباس تا مقصد کشورهای آسیای مرکزی ممکن می شود.
مجتبی سرگلزایی علی آباد افزود: هم اکنون این مرز از نظر ترانزیت خروجی و ورودی به ترتیب رتبه پنجم و ششم را در بین 32 پایانه مرزی کشور دارد که پیش بینی می شود با افتتاح پل جدید این رتبه به سوم ارتقاء یابد.
ایران به تنهایی نیمی از سهم تردد ناوگان ترانزیتی در مرز سرخس را به خود اختصاص داده و به ترتیب ترکیه و ترکمنستان 18 و 12 درصد و تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و دیگر کشورها بقیه این سهم را به خود اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی ظهر چهارشنبه در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروز رسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقا شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی ابراز داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این سیستم در مدار قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر اطلاعات مربوط به وضعیت شیرهای کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

غریبی در پایان از متخصصان فعال در رفع عیب و عملیاتی کردن سیستم تله‌متری گوی شناور تجلیل و قدردانی کرد.

کد خبر 6094136

دیگر خبرها

  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس