Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@21:59:43 GMT

ابلاغ برنامه عملیاتی گمرک در سال۹۶

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۷۳۳۰۶

ابلاغ برنامه عملیاتی گمرک در سال۹۶

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برنامه عملیاتی سال 96 این سازمان را که با محوریت شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تدوین شده است، به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مسعود کرباسیان که پیش‌تر در دو سال اخیر با اعمال الگوی اقتصاد مقاومتی توانسته، به اهداف این الگوی اقتصادی در گمرک تحقق بخشیده و زمینه لازم را برای توسعه آن فراهم کند، برنامه عملیاتی گمرک را در سال‌جاری برای تحقق دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی به معاونین، مدیران و ناظرین این نهاد ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران با نگاه و تأکید بر شعار سال و براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اولویت‌ها و اهداف تعیین شده در سند راهبردی سازمان، نقشه راه اصلاح نظام اداری و دولت الکترونیک، تکالیف برنامه ششم و منشور حقوق شهروندی تنظیم شده است.

همچنین در این برنامه، برای موفقیت هر چه بیشتر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به برنامه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توجه شده است. تنظیم برنامه 96 گمرک جمهوری اسلامی ایران که با مطالعه برنامه‌های کلان کشور و هماهنگ با آنها انجام شده، اجرای صحیح و به موقع پروژه‌ها را در چشم‌انداز خود داشته است.

رئیس کل گمرک ایران در این ابلاغیه که در 5 بند تنظیم شده است، دفاتر ستادی، ادارات کل و گمرکات اجرایی را ملزم کرده است، تعریف دقیقی از فعالیت‌های مربوط به هر پروژه ارائه کنند و برای سهم و زمانبندی اجرای هر فعالیت با معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل هماهنگ باشند.

در بندی دیگری از این ابلاغیه آمده است، لازم است، متولیان پروژه‌ها فردی را برای مدیر پروژه تعیین کرده و آن را به معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل معرفی کنند.

براساس برنامه عملیاتی سال‌جاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیران پروژه‌ها باید هر سه ماه یکبار از وضعیت و پیشرفت پروژه‌ها به معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گزارش دهند.

این ابلاغیه تأکید کرده است که ارائه گزارش تنها برای مدیران پروژه‌ها نیست و گمرکات اجرایی ضمن داشتن التزام به همکاری لازم در اجرای فعالیت مرتبط با پروژه توسعه گمرک الکترونیک و یکپارچه با تمرکز بر پنجره واحد تجاری بین‌المللی با دفتر فاوا می‌بایست درخصوص دو پروژه اعمال مدیریت یکپارچه گمرکی در کلیه مبادی گمرکی و ایجاد تسهیلات مناسب جهت تکریم ارباب‌رجوع گزارش‌های سه ماهه خود را ارائه دهند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در برنامه سال‌جاری این سازمان معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل را ملزم کرده است ضمن نظارت بر اجرای صحیح پروژه‌ها گزارش‌های پیشرفت را از واحدهای متولی اخذ کرده و به شورای معاونین تحویل دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه