Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره اعمال این تحریم‌ها مطرح می‌کند: «لایحه ای که ما امروز با اکثریت آرا تصویب کردیم یکی از گسترده ترین بسته‌های تحریمی در طول تاریخ است.»

سرویس سیاست مشرق - هر روز حلقه محاصره تحریم‌های جدید آمریکا به دور توافق برجام تنگ‌تر می‌شود و دولتمردان نیز تنها نظاره‌گر این وقایع هستند و بیان می‌کنند که حق پاسخگویی به این کارشکنی و عهدشکنی‌های آمریکا را برای خود محفوظ می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که همواره رفتار سیاسی آمریکا در نقض برجام نشان داده که عدم پاسخ‌گویی مناسب به طرف مقابل سبب گستاخ تر شدن وی و تشدید فشار تحریم‌ها می‌شود. این درحالی است که دولتمردان مدعی هستند زبان دیپلماسی را به خوبی بلدند و نام این دولت را «دولت دیپلماتیک» گذاشته‌اند که با روی کارآمدن این دولت تحریم‌ها رخت بر بسته است.

اما این‌بار در مجلس نمایندگانآمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را تصویب شد که حرف و حدیث جداگانه‌ای در خصوص تشدید تحریم‌های ایران دارد. نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای موافق و فقط ۳ رای مخالف، طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کردند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره اعمال این تحریم‌ها مطرح می‌کند: «لایحه ای که ما امروز با اکثریت آرا تصویب کردیم یکی از گسترده ترین بسته‌های تحریمی در طول تاریخ است.»

این در شرایطی است که حسن روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم وعده و قول دیگری به مردم داده بود و حتی در این زمینه رقیب را نیز تخریب کرده بود و دست به رقیب‌هراسی زد.

وی در جریان سفر تبلیغاتی‌اش به شهر اردبیل سخنان شدید الحنی با محتوای هسته‌ای و تحریم‌ها علیه رقیبت گفت و افزود: «کاسبان تحریم بدانند که تحریم ها برداشته شده و دیگر بازنمی‌گردد. شما می خواهید با دنیا مذاکره کنید؟ شما بلد هستید که با دنیا مذاکره کنید و آیا زبان دنیا را می دانید؟ در حالی که در فهم زبان ملت خود گرفتار هستید.»[1]

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

روحانی در جمع هوادارانش در ورزشگاه تختی اهواز نیز با بیان اینکه همواره از حقوق مردم ایران دفاع کرده ایم بیان کرد: «در طول این مدت همه دست به دست هم دادیم تا تحریم را از سر ایران برداریم و حصر ایران را بشکنیم. ما نمی گذاریم تحریم‌ها دوباره به ایران برگردد و دست به دست هم از حقوق ایران دفاع کردیم.»[2]

حال باید از روحانی و دولتش پرسید که در مقابل نقض سخنانشان چه تدبیری کرده‌اند وچه پاسخی به مردمی دارند که به آنها اطمینان داده‌ بودند که زبان طرف مقابل را به خوبی بلدند و دیگر تحریم‌هایی باز نمی‌گردد.

[1] http://www.asriran.com/fa/news/539477

[2] http://www.irna.ir/kerman/fa/News/82532704/

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایرج فاضل، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در افتتاحیه چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران گفت: طرح اجباری پزشکان به دلیل شرایط جنگ اجرایی شد و دلیلی برای ادامه دادن آن وجود ندارد.

وی افزود: فلسفه جامعه جراحان همفکری انجمن‌های مختلف و افزایش سطح علمی جراحان کشور است.

سیاوش صحت نایب رئیس کنگره جامعه جراحان ایران، نیز گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. عده‌ای در پی شکستن جایگاه رفیع جامعه پزشکی کشور هستند.

علی جعفریان دبیر علمی کنگره نیز افزود: حضور کمرنگ همکاران جوان در کنگره نسبت به دوره‌های قبل زنگ خطر هشداری برای مسئولان است.

تازه‌های جراحی در رشته‌های مختلف، جراحی عروق، پیوند اعضا، درمان‌های نوین جراحی در ایران و جهان امسال در چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با چهلمین سالگرد تأسیس جامعه جراحان ایران؛ با حضور جراحان تخصص‌ها و شاخه‌های مختلف مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (18 اردیبهشت)
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (16 اردیبهشت)