Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب شاهنامه‌ی فردوسی تصحیح انتقادی و شرح یکایک ابیات در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، انتشارات فرهنگ نشر نو با همکاری نشر آسیم کتاب مورد اشاره را که به تصحیح مهری بهفر درآمده است، روانه بازار نشر کرد.

این کتاب تصحیح تازه‌ای است از شاهنامه‌ی فردوسی بر پایه‌ مهم‌ترین نسخه‌های موجود، همچون دستنویس موزه‌ بریتانیا، فلورانس و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نسخۀ سن‌ژوزف که به‌تازگی در بیروت یافته شده و تصحیح حمدالله مستوفی نیز برای نخستین بار در این تصحیح انتقادی بررسی شده‌اند. بخش دیگر این اثر شرح یکایک ابیات، تعابیر کنایی، مجازی، استعاری و... است، به همراه گزارش ریشه‌شناسی واژگان متن و بررسی درونمایه‌ها، رویدادها، شخصیت‌ها و خویشکاری آنها و نیز مقایسه‌شان با متون همزمان و ناهمزمان. برگردان عربی شاهنامه از فتح بن علی بنداری اصفهانی در اوایل قرن هفتم، برگردان منظوم انگلیسی برادران وارنر، فهرست واژه‌های گزارش‌شده، فهرست واژه‌های پارسی باستان، اوستایی، پهلوی اشکانی، ساسانی و... فهرست واژه‌های عربی، فهرست واژه‌های غیر عربی و غیر ایرانی، فهرست نام مکان و کسـان، بیت‌یاب و کتابنامه از بخش‌های دیگر این کتاب‌اند.

کتاب شاهنامه‌ی فردوسی تصحیح انتقادی و شرح یکایک ابیات در ۶۱۲ صفحه، با شمارگان ۵۵۰ نسخه و به قیمت ۶۴ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین جشنواره ملی و نمایشگاه حکمت فردوسی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  آیین گشایش چهارمین جشنواره ملی و نمایشگاه گروهی حکمت فردوسی در سال‌روز جشن چهاردهمین سالگرد ثبت جهانی هزاره پایان سرایش شاهنامه فردوسی به کوشش بنیاد فردوسی و موسسه فردوسی توسی برگزار شد.

این آیین به میزبانی برج آزادی با همکاری انجمن مینانگاران نقش جهان با حضور مدیران ارشد فرهنگی و هنرمندان برجسته هنر‌های تجسمی در کافه گالری برج آزادی صورت گرفت.

در این آیین ملی، عباس بهمنش، نقال پیشکسوت و حسنا رسولی و محمدحسین رسولی، نقالان کودک و نوجوان برگزیده دوره‌های دانشگاهی هنر‌های شاهنامه‌ای در کنار تابلو‌های نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای، هنر‌های تجسمی و میناکاری برپایه شاهنامه فردوسی به شاهنامه‌خوانی پرداختند.

این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند از ساعت ۱۰ تا ۱۹ میزبان هنردوستان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقه شاهنامه خوانی در رادیو ایران
  • دستیار مردمی سازی فرماندار معرفی شد
  • ◄ تعریف واژه های اصلی تعمیر و نگهداری هواپیما
  • در ستایش خردنامه ایرانی
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی: کسی که از واژه ترک فعل برای کوبیدن دولت قبل استفاده می کرد، خودش در موارد متعدد مرتکب آن شده است
  • «هفت‌سر اژدها» بحث سریال انتقادی را زنده کرد
  • کتاب‌هایی از برنده بوکر عربی در ایران
  • شاهنامه‌خوانی اساتید ادبیات در محفل نکوداشت شاهنامه‌+ فیلم
  • همایش نکوداشت شاهنامه در قلعه فلک الافلاک
  • افتتاح چهارمین جشنواره ملی و نمایشگاه حکمت فردوسی