Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - عضو هیات مدیره شهرسازی شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص الحاق بهارستان به اصفهان گفت: برای اجرای این طرح ضرورتی نمی بینم چراکه این دو شهر جدا و با اهداف مشخص تاسیس شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله طاهرخانی ظهر چهارشنبه در آئین کلنگ زنی پروژه‌های شرکت عمران شهرداری بهارستان با اشاره به تعامل مناسب شرکت عمران بهارستان با دیگر ارگان‌های دولتی و غیر دولتی استان اصفهان در اجرای پروژه‌ها اظهار داشت: تعامل این شرکت برای بهره برداری از خط متروی بهارستان تا صفه زبانزد بوده و نتیجه آن را نیز می‌توان در روند اجرایی این پروژه شاهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداکثر بهره برداری از پروژه‌های اجرایی در شهرهای جدید مورد توجه باشد

وی در ادامه با اشاره به اینکه حداکثر بهره برداری از پروژه‌های اجرایی شده در شهرهای جدید باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که برای بهره‌برداری حداکثری از مترو باید جمعیت هم برای انجام امورات خود در طول روز به بهارستان سفر کنند.

عضو هیات مدیره شهرسازی و توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه ایجاد مراکز درمانی از جمله این ظرفیت‌هاست، افزود: البته باید در هر منطقه مطابق با سند آمایش سرزمین ارائه خدمات مختلف و راه‌اندازی مراکز مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد جذابیت برای زندگی در شهرهای جدید در دستور کار است، افزود: از این رو برنامه‌ریزی ویژه برای ایجاد این جذابیت در مسکن‌ مهر در دستور کار است.

طاهرخانی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ در حال حاضر ۸۰ هزار نفر در شهر جدید بهارستان ساکن هستند، ابراز داشت: از این رو ما سعی داریم در کنار توسعه این شهر افزایش کیفیت زندگی و یکپارچه سازی خدمات را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از شهرهای جدید به صورت پاره پاره ساخته‌ شده‌اند، تصریح کرد: برای رفع این موضوع پیشنهاد می‌شود شرکت‌های عمران به جای واگذاری اراضی با همکاری سرمایه‌گذاران وارد عرصه ساخت و ساز شوند ضمن آنکه زمین بدون تاسیسات را نیز تحویل ندهند.

یک هزار میلیارد تومان برای کیفیت بخشی زندگی در مسکن مهر هزینه شد

عضو هیات مدیره شهرسازی و توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه با اشاره به اینکه عمده اعتبارات وزارت مسکن و شهرسازی طی سال‌های اخیر به مسکن مهر اختصاص یافته است، ابراز داشت: در سال گذشته نیز عمده این اعتبارات برای رفع کمبودها و ساخت فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی ودرمانی هزینه شده است.

وی در خصوص راه‌اندازی مسکن اجتماعی در شهرهای جدید نیز گفت: این مسکن ویژه افراد محروم و کم در آمد است و برای ارائه این طرح نیز با مشکل کمبود اعتبار روبرو هستیم.

طاهرخانی اضافه کرد: در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان از محل اسناد خزانه کشور به مسکن مهر اختصاص یافته است و سعی داریم سفره این پروژه‌ را در سال جاری جمع کنیم.

وی در خصوص الحاق شهر جدید بهارستان به اصفهان نیز اضافه کرد: برای اجرای این طرح ضرورتی نمی بینم چراکه این دو شهر کاملا جدا و با اهداف مشخص تاسیس شده‌اند و ضرورتی در الحاق این دو شهر وجود ندارد.

کمبود کیفیت خدمات در مناطق دلیل افزایش خانه‌های خالی از سکنه است

عضو هیات مدیره شهرسازی و توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه با اشاره به خانه‌های خالی از سکنه در کشور بیان داشت: آمار بالای این خانه ها بیانگر کمبود کیفیت خدمات ارائه شده در این مناطق است که مسئولان باید به این امر بیش از گذشته توجه داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی در شهر های جدید استان اصفهان گفت: مترو بهارستان و فولادشهر در حال اجراست و در شهر جدید مجلسی نیز مطالعات راه‌اندازی این طرح در دستور کار است.

طاهرخانی با اشاره به انجام مطالعات تاسیس شهر جدید شیخ بهایی در استان اصفهان نیز ابراز داشت: با توجه به سند آمایش سرزمین افزایش در تعداد شهرهای جدید استان اصفهان صورت می‌گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود

رئیس جمهور گفت: باید ببینیم که آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شده است یا نه؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امرپز- چهارشنبه ۳۰ فروردین- در نشست شورای اداری استان در قالب برنامه‌های سفر یکروزه دولت سیزدهم به سمنان در سالن شهید سلیمانی دانشگاه این شهر افزود: دستگاه‌های اجرایی در هر کدام از شاخص‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که نادرست هم نیست. اما باید ببینیم که این آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شد یا نه؟ اگر نتیجه‌بخش بود یعنی خوب است. اما اگر نشد یعنی یک جا در فرآیند انجام کار مشکلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل بر پاسخگو بودن است. مدیر باید طوری عمل کند که آشکار و پنهان او در فعالیت باید کاملاً مسئولانه باشد و با داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کند، تاکید کرد: کسی که در یک حوزه قبول مسئولیت کرد باید تلاش کند که آن مسئولیت را تمام و کمال به انجام برساند. هرگونه کوتاهی و کم‌کاری و بی‌انگیزگی یا مسئولیت‌نشناسی در کل نظام اداری اثرگذار است.

رئیس جمهور بیان کرد که در مساله‌شناسی و راهکارهای حل مساله نسبت به یک پدیده که در شهرستان یا استانی وجود دارد وقتی ابعاد قضیه را بررسی می‌کنم می‌بینیم کم‌کاری یک بخش یا انجام نشدن مسئولیت در زمان خودش بخش‌های دیگر را نیز از کارایی انداخته است. در هر فرآیند اجرایی انجام هر بخشی منوط به این است که بخش قبلی درست انجام شده باشد.

وی با بیان اینکه با یک نگاه دقیق در سال ۱۴۰۳ باید ببینیم همانجایی که باید قرار داشته باشیم هستیم یا می‌توانیم جلوتر حرکت کنیم و پیش‌تر از جای کنونی‌مان باشیم، ادامه داد: در حوزه دانش و فناوری می‌توانیم دانش‌بنیان‌تر حرکت کنیم. در حوزه اجرای عدالت در جامعه یا یافتن استقلال به ویژه استقلال اقتصادی هم باید همین نگاه را داشته باشیم.

رئیس دولت سیزدهم به اهمیت انتظار رهبری فرزانه انقلاب در سال ۱۴۰۳ تاکید و اشاره کرد: انتظار مردم، انتظار انقلاب و فرهنگ انقلابی زیستن و انقلابی اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب دانش‌آموخته دارای پیشینه در آن حوزه یا حوزه‌های مشابه برآورده می‌شود.

توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی

وی ادامه داد: به هر دستگاهی اگر مراجعه کنیم آماری درباره عملکردشان می‌دهند. حتماً هم درست می‌گویند. در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، نظام اداری همه گزارش‌ها و عملکردهایی ارائه می‌دهند. اما آیا خروجی کار به آن‌چه که انتظار داشتیم رسیده است؟ باید ببینیم توسعه‌یافتگی متناسب با نظام انقلابی در خروجی فعالیت‌های ما دیده می‌شود یا نه.

فراتر رفتن از عنوان‌ها تا استفاده از ظرفیت علمی

آیت الله رئیسی افزود: عناوینی که به مدیران می‌دهند نباید ما را دچار اشتباه کند. برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است، در حالی که من یک طلبه هستم. باید ببینیم مردم از ما چقدر رضایت دارند؟ امروز انتظار مردم از این دوره از کار و مدیریت این است که طرحی نو دراندازیم و کاری متفاوت ارائه دهیم. ظرفیت هم در کشور بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف فرمایشاتی داشتند که مخاطب این اظهارات ما هستیم، خاطرنشان کرد: صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری در استان سمنان و دانشگاه‌های متعدد وجود دارد. ۱۰۰ هزار عضو هیات علمی در کشور داریم که ظرفیت بسیار بالایی برای انجام کارهای پژوهشی و علمی هستند. امروز از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان بهره‌مند هستیم. استان سمنان هم از این ظرفیت برخوردار است.

رئیس جمهور افزود: باید یک بازنگری در نوع بهره‌وری داشته باشیم. ببینیم آن‌چه که نتیجه و بهره‌وری از این همه امکانات است به همین میزان است یا می‌تواند بیشتر باشد؟ من معتقدم در همه حوزه‌های کشور نسبت به بهره‌وری باید تجدیدنظر کنیم.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 745827

دیگر خبرها

  • رئیسی: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود/دستورات رئیس جمهور برای حل برخی مسائل اولویت‌دار استان سمنان
  • ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند
  • برخورد قاطع با هنجار شکنان ضروری است