Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روزانه 70 درخت بلوط برای کباب در مهدی‌‌آباد سوزانده می ‌شود، برگزاری جشنواره زرخوشه‌های سیستان در زهک، سود جذابِ یک بانو از پرورش «طاووس»، کشف اشیای باستانی در ساوجبلاغ و حمایت از کانون‌های مساجد روستایی جهرم را در بسته خبری در استان ها چه خبر دنبال کنید.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، روزانه 70 درخت بلوط برای کباب در مهدی‌‌آباد سوزانده می ‌شود، برگزاری جشنواره زرخوشه‌های سیستان در زهک، سود جذابِ یک بانو از پرورش «طاووس»، کشف اشیای باستانی در ساوجبلاغ و حمایت از کانون‌های مساجد روستایی جهرم را در بسته خبری در استان ها چه خبر دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سود جذابِ یک بانو از پرورش «طاووس»

مهر: اگر عاشق پرندگان باشیم و به همان میزان از شغل دولتی بیزار، پرورش قرقاول و طاووس می تواند گزینه خوبی باشد همانطورکه یک بانوی کارآفرین در مازندران این کار را با موفقیت انجام می دهد.

پرورش طاووس به‌عنوان یکی از زیباترین مخلوقات خدا، شغلی جذاب و سودآور است که می‌توان آن را با سرمایه‌ای اندک شروع کرد.

خانم معصومه بابایی یکی از فعالان اقتصادی موفق مازندران است، پس از سال‌ها تولید و فروش موفق قرقاول، حالا پرورش طاووس را هم به سبک خودش در دستور کار دارد. بابایی فعالیت تولیدی را از ۱۳ سال قبل در قالب تعاونی شرکت تعاونی قرقاول سرای نیآزند شمال با پرورش قرقاول شروع کرده است.

وی درباره ورود به عرصه تولید می‌گوید: «شوهرم درحالی‌که ۵ سال تا بازنشستگی از شغل دولتی فاصله داشت، یک روزبه من گفت که علاقه‌مند به راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید است و پرورش قرقاول را دوست دارد، در آن مقطع تعدادی از فرزندان و اعضای خانواده‌ام باوجود برخورداری از تحصیلات مناسب بیکار بودند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم کار تولید را به‌صورت تعاونی دنبال کنیم تا از مزایای تعاونی نظیر معافیت مالیاتی و ... بهره‌مند شویم.»

این فعال اقتصاد مقاومتی می‌افزاید: «پرورش قرقاول را از یک محوطه ۵۰ متری آغاز کردیم، همسرم هرروز از ساعت ۶ تا ۷ صبح در کارگاه فعالیت می‌کرد و سپس راهی محل کار می‌شد، از این ساعت به بعد اداره کارگاه بر عهده من بود، حضور بیشتر من در مزرعه موجب شد تا به‌مرور بار اصلی و محوری اداره کارگاه روی دوش من قرار بگیرد. ابعاد کار با تلاش اعضای خانواده به‌مرور توسعه پیدا کرد و نه‌تنها از استان‌های مختلف کشور سفارش قرقاول گرفتیم، بلکه توانستیم به ارمنستان، تاجیکستان و عراق قرقاول صادر کنیم.»

در کارنامه معصومه بابایی فعالیت به‌عنوان فرمانده پایگاه بسیج هم دیده می‌شود و او با برگزاری کلاس‌های گوناگون برای اعضای پایگاه‌های بسیج در مازندران کوشیده است تا فوت‌وفن‌های خوداشتغالی و پرورش کبک را به همگان آموزش دهد. تعاونی قرقاول سرای نیآزند شمال در حال حاضر زمینی به وسعت ۷۰۰ مترمربع در اختیار دارد و برای ۷ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

باوجود رضایت خانم بابایی از درآمد حاصل از پرورش قرقاول، فعالیت او به همین حوزه محدود نمانده است. پرورش طاووس‌های زیبا وزینتی، عرصه جدیدی است که او پیش روی خود گشوده است. او می‌گوید: «برای تکثیر طاووس و جوجه گرفتن از تخم‌های نطفه‌دار آن‌ها، ناگزیر شدم از بوقلمون کمک بگیرم و همین مسئله موجب شد که پرورش بوقلمون هم یک عرصه جدید برای فعالیت من باشد. تخم نطفه‌دار طاووس‌ها را زیر بوقلمون‌های کرچ قرار می‌دهیم و آن‌ها به‌خوبی جوجه‌های طاووس را به دنیا می‌آورند. در حال حاضر هر عدد جوجه طاووس را به قیمت ۳۰۰ هزار تومان می‌فروشم. قیمت هر عدد کبک هم حداقل ۱۰۰ هزار تومان است.»

طاووس‌ها، نژادها و رنگ و لعاب‌های مختلفی دارند، سروکار داشتن با این پرندگان زیبا، نیازمند برخورداری از اطلاعات کافی است. در قدم اول باید بدانیم که یک مزرعه با چه امکاناتی می‌تواند لانه طاووس‌ها باشد. البته یک مزرعه پرورش طاووس، امکانات عجیب‌وغریبی نمی‌خواهد. اگر در زمین آب کافی و سالم برای این حیوانات فراهم باشد، لانه طاووس‌ها را می‌توان همان‌جا بنا کرد به شرطی که دورتادور آن را کاملاً محصور شود تا پرندگان از این محیط بیرون نروند. بعدازآن، زمین را باید به قسمت‌های مختلف با اندازه‌های سه متر در سه متر تقسیم‌بندی و برای هر جفت طاووس، یک لانه سقف دار تهیه شود.

طاووس‌ها نیاز به راه رفتن و جنب‌وجوش دارند و نمی‌شود آن‌ها را در یک محیط کوچک زندانی کرد. بنابراین برای تعیین اندازه زمین موردنیاز باید در قدم اول تعداد پرندگان مشخص شود. متراژ زمین بیش از هر چیز به تعداد پرندگان بستگی دارد و هر چه این تعداد بیشتر باشد به همان نسبت هم زمین بیشتری موردنیاز است. برای ۳۵ جفت طاووس تقریباً ۵۰۰ مترمربع زمین موردنیاز است.

برای طاووس‌ها فرقی نمی‌کند که کجا زندگی کنند، در هر نقطه از کشورمان می‌شود این حیوانات را پرورش داد به شرطی که محیط دل‌باز و باب میلشان فراهم شود. بعدازآن که مزرعه پرورش پرنده با اندازه و امکانات لازم تهیه شد، نوبت به خرید پرنده‌ها می‌رسد. برای خرید پرنده مولد باید در نظر داشته باشیم که طاووس، پرنده‌ای ایرانی نیست، برای همین بهتر است یک جفت از کشورهایی که درزمینهٔ پرورش این پرنده سابقه‌دارند وارد شود. پس‌ازآن پرنده‌ها، زادوولد می‌کند و طاووس‌ها زیاد می‌شوند. دقیقاً از همین زمان کسب‌وکار جان می‌گیرد و گسترش پیدا می‌کند.

البته واردکردن طاووس سختی‌های خاص خودش را دارد چراکه هر نژاد را باید از یک کشور به‌صورت جداگانه وارد کرد. اما همیشه در هر کاری یک‌راه میان‌بر وجود دارد. در پرورش طاووس هم راه میانبر، واردکردن از ترکیه است.

مجوز پرورش طاووس به‌عنوان یک پرنده زینتی باید از سازمان جهاد کشاورزی اخذ شود. این مرحله از کار چندان پیچیده نیست. اگر شرایط تعیین‌شده مانند مکان موردنظر، تجهیزات و نوع پرنده را برای پرورش طاووس تأمین شود در کمتر از یک ماه مجوز صادر می‌شود.

طبق برآوردهای اصولی، جمع هزینه نگهداری از هر جفت طاووس، بدون در نظر گرفتن هزینه اولیه برای خرید یا اجاره زمین، ۲۵۰ هزار تومان در سال است. این در حالی است که قیمت هر عدد طاووس بالغ معمولی حداقل یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. با این حساب فروش طاووس و پرهایش شغلی بسیار سودآور است.

روزانه 70 درخت بلوط برای کباب در مهدی‌‌آباد سوزانده می ‌شود

فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: روزانه 70 درخت بلوط برای کباب در مهدی‌‌آباد سوزانده می­‌شود.

رضا احمدی گفت: طبق برآورد کارشناسان منابع طبیعی٬ پوشش گیاهی در عرصه جنگل­‌ها افزایش 4 برابری داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: برنامه‌ریزی اصولی و صحیح قبل از فصل آتش سوزی صورت گرفته است. در اتاق فرماندهی پیشگیری از حریق هر شب مناطق کشیک داده می‌شدند. نقشه بحران استان مشخص شده که طبق آن 170 نقطه وجود داشت که از این بین 61 نقطه کانونی‌ترین و بیشترین مسائل جنگلی و تهدید کننده از جمله آتش سوزی در آن رخ می‌داد.

وی ادامه داد: در این 61 نقطه٬ کانون و پایگاه ایجاد شد و نگهبان٬ تجهیزات انفرادی و گروهی در آن مستقر شدند. با توجه به اقدامات صورت گرفته و حضور مردم٬ سطح آتش سوزی‌ها 85 درصد کاهش یافت؛ این درحالی است که متوسط کاهش کشوری 15 درصد است.

این مسؤول اضافه کرد: 10 دستگاه خودرو کمکدار صحرایی از محل اعتبارات ملی گرفته شد. دو و نیم میلیارد اعتبارات ملی به تجهیزات اختصاص یافت، 10 دستگاه رادفایر نیز فراهم شد و اگر مکانی که آتش سوزی در آن رخ می‌دهد جاده داشته باشد با این دستگاه‌ها می‌توان حریق را اطفاء کرد.

*یکی از نقاط ضعف منابع طبیعی در حین اطفای حریق نبود جاده در جنگل‌ها است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: قرار است 12 خودرو کار٬ 12 دستگاه رادفایر٬ 4 تراکتور برای مناطق صعب‌العبور و 100 دستگاه فلکس بک به استان اختصاص یابد که بالغ بر 9 میلیارد تومان تجهیزات اطفاء حریق است تا برای برنامه‌های پیشگیری در سال 96 به کار آید.

وی ادامه داد: بحث بالگرد نیز در حال پیگیری است، آشیانه در کنار فرودگاه در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود این مهم نیز وارد عملیات اطفاء شود.

این مسؤول اضافه کرد: در برخی از شهرستان­‌ها گروه‌های مردمی تشکیل شد که خودجوش اعلام کردند اجازه نمی­‌دهند حتی یک هکتار آتش سوزی رخ دهد. برای نمونه می‌توان به حرکت خودجوش نیروهای مردمی در شهرستان سیروان اشاره کرد که در سال 95 یک هکتار آتش سوزی رخ نداد. این کار باید به عنوان الگو مطرح شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در بحث احیاء بذرکاری صورت گرفت، چون آتش سوزی‌ها در نقاط صعب العبور اتفاق می­‌افتد نمی­‌توان آنجا نهال کاری انجام داد و به همین خاطر بذرکاری صورت گرفت که البته باید توجه کرد که بذر دیر رشد می­‌کند و باز مشکلات خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: باید این فرهنگ سازی انجام شود که اگر مردم در تابستان برای تفریح به طبیعت می­‌روند در صورت آتش روشن کردن برای مصارفی چون پخت غذا٬ در حد نیاز آتش روشن کنند و پس از آن حتما آتش را خاموش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: زیرا با وزش باد امکان آتش گرفتن جنگل وجود دارد، جنگل‌های ما امکان آتش سوزی طبیعی در آنها شاید بتوان گفت که صفر است. در نتیجه تمام عوامل آتش سوزی انسانی است. خسارت‌های ما از بی‌توجهی و سهل انگاری است.

احمدی تصریح کرد: باید در رفتارهای خود تجدید نظر کرده و رفتار خود نسبت به منابع طبیعی را تغییر دهیم. می­‌توان با کمک مردم به جایی رسید که آتش‌سوزی نداشته باشیم، عادت کرده‌ایم از هر چیزی بیش از حد نیاز استفاده کنیم که این غلط است؛ اقتصاد مقاومتی فقط پول نیست٬ از جنگل اگر زیاد استفاده شود باعث نابودی آن می­‌شود، ما تجدید حیات در جنگل نداریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: طبق برآوردها٬ در طول تعطیلات عید 700 برابر رویش جنگل­‌ها چوب استفاده می­‌شود. فقط در مهدی آباد روزی 70 درخت بلوط برای کباب سوزانده می­‌شود.

* وظایف ما و رسانه‌ها سنگین است

وی ادامه داد: باید بدانیم تا فرهنگ مردم و رفتارهای غلط اصلاح نشود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، آتش روشن کردن٬ اتراق شبانه در ایام تعطیلات و ... نابود کننده جنگل است، طبق بررسی‌ها 54 هزار خودرو در فصل تعطیلات وارد جنگل می­‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: با این رفتارهای غلط٬ تمام شریان‌های حیاتی طبیعت منهدم می­‌شود، رسانه باید فرهنگ استفاده صحیح و بهره‌برداری درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش دهد.

احمدی تصریح کرد: استفاده صحیح از طبیعت ستودنی است اما استفاده نادرست از طبیعت طبق گفته مقام معظم رهبری باید جرم انگاری تلقی شود.

برگزاری جشنواره زرخوشه‌های سیستان در زهک

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک گفت: جشنواره زرخوشه‌های سیستان در روستای صفدر میربیک این شهرستان برگزار می‌شود.

کاظم میرشهرکی گفت: جشنواره زرخوشه‌های سیستان، بعداز ظهر امروز در روستای صفدر میربیک از توابع شهرستان زهک برگزار می شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک افزود: با توجه به اینکه سیستان در گذشته انبار غله ایران بوده، مردم این منطقه همزمان با برداشت گندم، با پخت غذاها و خوراکی‌های محلی مانند لندو، کلوچه و نان، جشنها و آداب و رسوم خاصی را برگزار می کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه این همایش از ساعت 17و30 دقیقه در موزه شهدا و جنگ روستای صفدرمیربیک برگزار خواهد شد، ادامه داد: راه‌اندازی کمپین گردشگری جزینک، گسترش بومگردی در روستای قلعه نو و مرمت ارگ محمدحسین خان نارویی از دیگر برنامه هایی است که در سال 96 در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک قرار دارد.

با زبان هنر می‌توان با شرک مقابله کرد

ایسنا: امام‌جمعه نطنز گفت: امروز که دشمن با انواع وسایل به تهدید نرم روی آورده، می‌توان با زبان هنر و مراسم‌های آئینی با آن مقابله کرد.

حجت‌الاسلام روح‌الله امینی امروز(چهارشنبه) در افتتاحیه جشنواره تئاتر کوثر نطنز اظهار کرد: با زبان هنر چه به صورت نمایش، آواز، قلم و غیره می‌توان با شرک و جهل مقابله کرد.

وی افزود: امروز که دشمن با انواع وسایل به تهدید نرم روی آورده است می‌توان با زبان هنر و مراسم‌های آئینی با آن مقابله کرد.

امام‌جمعه نطنز گفت: تئاتر استانی کوثر نطنز نمونه بارزی از استفاده هنر برای ترویج آئین و مذهب است که می‌تواند به‌عنوان مقابله با جنگ نرم دشمن به آن نگاه کرد.

همچنین محسن تجویدی - شهردار نطنز گفت: بیش از 20 شهرستان از استان اصفهان، در سومین جشنواره تئاتر استانی کوثر نطنز حضور دارند.در سومین جشنواره تئاتر استانی کوثر که همه‌ساله در نطنز برگزار می‌شود، بیش از 128 اثر از 20 شهرستان استان اصفهان در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: از این تعداد اثر ارسالی به دبیرخانه، 26 اثر بعد از داوری اولیه به بخش اصلی اجرا راه یافته‌اند که در این چند روز در شهرستان نطنز به رقابت خواهند پرداخت.

شهردار نطنز گفت: چهار بوستان و دو فرهنگسرا برای اجرای نمایش آثار جشنواره آماده شده است که در این چند روز شاهد برگزاری نمایش‌های مختلف در سطح شهر نطنز خواهیم بود.

روز اردبیل در تقویم ملی کشور ثبت شد

ایلنا: مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل از تصویب روز چهارم مرداد به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی و روز اردبیل از سوی شورای فرهنگ عمومی و درج آن در تقویم رسمی کشور خبر داد.

کریم حاجی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی کشور با ثبت روز اردبیل در تقویم رسمی کشور موافقت کرده است.

حاجی زاده افزود: چهارم مرداد ماه سالروز استقرار سلسله صفویه است و چندین سال به منظور ثبت این روز در تقویم کشور تلاش شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل با بیان اینکه جایگاه صفویه در تثبیت سیاسی کشور اتفاق قابل توجه تاریخی است، متذکر شد: بر همین اساس روز اردبیل با هدف معرفی جایگاه صفویه نامگذاری شده است.

حاجی زاده به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته گرامیداشت روز اردبیل اشاره و ابراز امیدواری کرد ثبت این روز در تقویم کشور فرصتی برای طرح اردبیل و جایگاه صفویه در سطح ملی و جهانی فراهم سازد.

کشف اشیای باستانی در ساوجبلاغ

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ از کشف اشیای باستانی به ارزش یک میلیارد تومان در این شهرستان خبرداد.

حیدر جعفری با اعلام خبر کشف و ضبط اشیای باستانی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در این شهرستان، اظهار داشت: پس از دریافت گزارش‌هایی به دادستانی در مورد وجود اشیا تاریخی در منزل فردی در روستای «هیو» از توابع شهرستان ساوجبلاغ، دستور قضایی برای بازرسی نیروی انتظامی از محل مذکور داده شد.

جعفری با اشاره به بازداشت یک فرد در این پرونده، افزود: در بازرسی از محل سه عدد سفال باستانی که شامل یک عدد ریتون با نماد شیر مربوط به هزار تا ۱۶۰۰ سال پیش، یک عدد کاسه سفالی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد (۳۲۰۰ سال پیش) و یک عدد چراغ پی‌سوز مربوط به ۱۳۰۰سال پیش کشف و ضبط شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ درباره ارزش این آثار باستانی کشف‌شده توضیح داد: با کارشناسی انجام‌شده توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان، ارزش این آثار بیش از یک میلیارد تومان تخمین زده‌شده است.

حمایت از کانون‌های مساجد روستایی جهرم

تسنیم: معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: برای انجمن‌های هنری شهرستان جهرم جداگانه ۵ میلیون و برای کانون‌های مساجد روستایی سقف یک میلیون تومان کمک در نظر گرفته شده است.

سید هادی حسینی ظهر امروز در دیدار با فرهیختگان و هنرمندان این شهرستان اظهار داشت: شرایطی را باید فراهم کنیم که کشور را در حوزه فرهنگ به بالاترین سطح برسانیم و در حد حرف باقی نماند. باید مدافع فرهنگ باشیم و مسائل سیاسی را وارد حوزه فرهنگ نکنیم.

وی با بیان اینکه در دنیا ایران را با چهره فرهنگی می‌شناسند اما خودمان به آن توجهی نداریم، گفت: در بخش هنر یک قسمت است که با سیاست همگامی می‌کند و آن هنر کاریکاتور است. نگاه سیاسی از ملزومات این رشته است اما در دیگر بخش‌ها سیاست نباید در هنر مداخله کند.

حسینی با اشاره به پیشینه هنر در جهرم گفت: با توجه به قدمت هنر در جهرم و نام‌آوران هنرمند این شهر نیاز است که جهرم در حوزه هنر در یک یا دو رشته برجسته شود و همه زیر پرچم آن به یک سمت کشیده شوند.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد با اشاره به نیازهای حوزه هنر در کشور گفت: باید نیازها را اولویت‌بندی کنیم و مشکلات این حوزه را با برنامه‌ریزی به جلو ببریم، پویایی این مسیر یک طرفه نیست هم دولت و هم فرهیختگان و هنرمندان باید کمک کنند.

وی بیان کرد: حمایت‌هایی باید برای انجمن‌های رسمی و فعال و همین طور کانون‌های مساجد شهری و روستایی شکل گیرد به همین منظور برای انجمن‌های هنری شهرستان جهرم جداگانه 5 میلیون و برای کانون‌های مساجد روستایی سقف یک میلیون تومان کمک در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/


خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی اموزش و پرورش کاشان ، رشد و پرورش خلاقيت دانش آموزان و ايجاد زمينه مناسب در مدارس با همكاري دبيران براي نشان دادن ظرفيت ها بیان کرد و گفت: ايجاد ارتباط بين مدرسه و بازار اشتغال، آشنايي دانش آموزان با مراحل مختلف صنعت از توليد يك محصول تا بازاريابي و فروش آن و كمك به مهارت آموزي و حرفه آموزي از اهداف برگزاري جشنواره است.


محمد قنبری افزود: برگزاري اين جشنواره و برپايي بازارچه در تمام مدارس دور اول دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه در شهرستان برگزار مي شود.


وی با بیان اینکه 45 غرفه در این مدرسه بر پا شده گفت: برگزاري اين بازارچه بستري مناسب است تا دانش آموزان آثار، محصولات و دست سازه هاي خود را به صورت مستقيم در معرض فروش قرار دهند.


دانش آموزان در این غرفه‌ها برای آشنایی با مشاغل آینده از وسایل دست ساز ،نقاشی اسباب بازی، پرورش گل، صنایع دستی، فسیل و سنگواره، فرش و گلیم، مواد شوینده، لوازم جانبی موبایل محصولات فرهنگی ،کتابفروشی ،بازی‌های رایانه، ساندویچ، اسنک، شیرینی و کیک در معرض فروش همکلاسان و اولیا خود قرار دادند.

دیگر خبرها

  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت