Web Analytics Made Easy - Statcounter

بار دیگر طرح تحریم‌های شدید علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته شد و ترامپ دوباره با تهدید ایران گفت که دیگر برجام را تأیید نمی کنم. در حالی آمریکایی ها نقض برجام را بدون توقف به پیش می برند که در جدیدترین نمونه از اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران، مجلس نمایندگان آمریکا نسخه جدید طرح تحریم ایران را با ۴۱۹ رای موافق در برابر تنها ۳ رای مخالف تصویب کرد، تحریم هایی که به تصریح همه طرف‌ها نقض برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بار دیگرطرح تحریم‌های شدید علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته شد و ترامپ دوباره با تهدید ایران گفت که دیگر برجام را تأیید نمی کنم.در حالی آمریکایی ها نقض برجام را بدون توقف به پیش می برند که در جدیدترین نمونه از اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران، مجلس نمایندگان آمریکا نسخه جدید طرح تحریم ایران را با ۴۱۹ رای موافق در برابر تنها ۳ رای مخالف تصویب کرد، تحریم هایی که به تصریح همه طرف‌ها نقض برجام است.

این طرح در حالی شب گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد که نسخه قبلی آن با عنوان «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» چندی پیش با ۹۸ رای موافق در برابر تنها ۲ رای مخالف در مجلس سنا به تصویب رسیده بود.

بر اساس این گزارش و با توجه به قانون اساسی آمریکایی ها، مبداء مصوباتی مانند لوایح تحریمی که می‌توانند منشا درآمدی برای دولت باشند باید مجلس نمایندگان باشد نه مجلس سنا، نسخه جدیدی از آن از سوی این مجلس مطرح شد با این تفاوت که این بار علاوه بر تحریمهای روسیه، تحریمهای مربوط به کره شمالی نیز به عنوان متمم به آن اضافه شد.


حال این لایحه اکنون برای تبدیل شدن به قانون باید مجددا به تصویب سنا برسد و رئیس جمهور آمریکا نیز در نهایت آن را امضا کند.

آگاهان سیاسی به دلیل گستردگی این تحریم‌ها آن را «تحریم های مادر» معرفی کرده اند؛ البته عمده تمرکز طرح تحریمی و ضدبرجامی اخیر هیئت حاکمه آمریکا، روی توان دفاعی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی و ضربه زدن به نیروهای مسلح ما معطوف شده است؛ طبق این طرح اشخاص دخیل در برنامه موشکی بالستیک ایران و کسانی که با آنها داد و ستد دارند، مورد تحریم قرار می‌گیرند.

در همین راستا نمایندگان مجلس، کارشناسان و علمای مختلف شیعه و حتی علمای اهل سنت نیز نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان دادند.

* مجتهدزاده:برگشت به غنی سازی 20 درصدی؛ یکی از راهکارهای مقابله با تحریم های جدید

پیروز مجتهد زاده در این راستابا اشاره به تصویب تحریم های جدید علیه ایران، با بیان اینکه تحریم های جدید انجام شده در سنای آمریکا نقض کامل برجام است، اظهار داشت:سرانجام و هدف این تهدیدها و تحریم ها برجام دیگری برای تغییر برنامه های موشکی ایران است.

این کارشناس تسامح وزارت خارجه و رئیس جمهور را دلیل ایجاد چنین مشکلاتی دانست و ادامه داد: اگر این وضعیت دلخراش ادامه پیدا کند، باید منتظر عواقب بدتری بود لذا برای برون رفت از این مشکل و به احترام رای 24 میلیون ایرانی به رئیس جمهور، باید در این باره به طرف های مقابل اخطارداده شود.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل ژئوپولیتیکی برگشت به غنی سازی 20 درصدی را یکی از راهکارهای ایران برای جوابگویی به تحریم های جدید عنوان کرد و گفت: باید آمریکا متعهد به انجام تعهدات باشد وگرنه با چنین وضعیتی ایران موظف به ادامه تعهدات در برجام نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا در دوسالگی برجام دولتمردان از عنوان تعامل با دنیا استفاده نمی کنند؟ گفت: از قبل هم تعاملی وجود نداشت، آقای روحانی خودش را گول می زند، او فقط با شعار توانست رای مردم را به دست آورد وگرنه دستاوردی نداشت.

* شیخ الاسلام: تحریم هااثر جدی بر اراده ملت ایران نخواهد داشت/ اولین قربانیان تشنج بین ایران و آمریکا رژیم صهیونیستی و برخی شاهان عربی خواهند بود

حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه ایران نیزدر واکنش به تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این یک اشتباه راهبردی بزرگ است که کنگره و دولت آمریکا نسبت به ملت ایران انجام می دهند که بدون شک ضدیت ملت ایران با آمریکا را تشدید خواهد کرد.

مشاور وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه این اقدامات اثر جدی بر اراده ملت ایران نخواهد داشت، تصریح کرد: ملت ایران از اول انقلاب با اینگونه تحریم ها آشنا بوده و روند آنها تاکنون به شیوه های مختلف ادامه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه این تحریم ها دلیل دیگری بر بدعهدی آمریکا است که نشان می دهد غیرقابل اعتماد بوده و قول قرارهای آنها بی ارزش است، اذعان داشت: این تحریم ها به ضرر ملت آمریکا است و حتی به نفع رژیم صهیونیستی و برخی از شاهان عربی منطقه که تلاش کردند این طرح علیه ایران تصویب شود، نخواهد بود چرا که با رواج تشنج بین ما و آمریکا، اولین قربانی این تنش ها خواهند بود.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: آنچه که ملت ایران باید انجام دهد پایداری است و مسئولان نیز باید با درایت و بر اساس ارزش های انقلاب و عزت ملت ایران پاسخ این اشتباه راهبردی آمریکا را بدهند.

مشاور وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تحریم های روسیه و کره شمالی در کنار تحریم های ایران خاطرنشان کرد: قراردادن تحریم های روسیه در مصوبه تحریم های علیه ایران یکی از اشتباهات طراحان آن است؛ این امر نشان می دهد همکاری روسیه و ایران در مسائل راهبردی منطقه موفقیت آمیز بوده و اثرات سازنده ای داشته است و همکاری اقتصادی این دو کشور می تواند اقدام خوبی برای مقابله با تحریم های آمریکا باشد.

* نقوی حسینی: ایران باید مقابل دشمنی‌های آمریکا اقدامات قاطع و عملیاتی انجام بدهد/ کمیسیون امنیت ملی مجلس جلسه فوق العاده تشکیل می دهد

سید حسین نقوی حسینی همضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: این اقدام کنگره آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران برخلاف ادعای برخی افراد که آن را تجمیع تحریم‌های قبلی می‌دانند، کاملاً جدید و با اهداف مشخصی وضع‌ شده‌اند.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها نشان‌دهنده این است که آمریکایی‌ها بر رفتار خصمانه و دشمنی خود با ملت جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند و همچنان بر طبل دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌کوبند.

نقوی حسینی با بیان این‌که آمریکایی‌ها بنا ندارند که بر توافقنامه‌هایی که بر اساس عرف بین‌المللی صورت گرفته، پایبند باشند، تصریح کرد: انتظار این بود که بعد از برجام آمریکایی‌ها رفتارشان را در چارچوب این توافق تنظیم بکنند و دست از این خصومت بردارند اما این اقدام آنها نشان داد که این کشور قصد اقدام در چارچوب توافق و گفتگوهای بین‌المللی ندارد و همان‌طوری که مقام معظم رهبری بارها فرمودند آمریکایی‌ها غیرقابل‌اعتماد و عهدشکن هستند امروز این بیانات در عمل و رفتار آمریکایی‌ها آشکارشده است.

وی به اقدام متقابل اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز باید در مقابل این دشمنی‌ها اقدامات قاطع و عملیاتی انجام بدهد، به همین منظور مجلس شورای اسلامی قبل از تعطیلات دوهفته‌ای طرح یک‌فوریت مقابله با اقدامات آمریکا را به تصویب رساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارجاع این طرح به این کمیسیون خبر داد و افزود: هیات رئیسه مجلس این طرح را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارجاع داد که طی یک ماه آینده طرح را بررسی و پیشنهادها و نظرات کمیسیون‌ها را برای تنظیم بهتر طرح دریافت کند.

نقوی حسینی به برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی در روز شنبه نیز اشاره کرد و گفت: هدف این است که طرح به نحوی تنظیم شود که از استحکام کافی برخوردار باشد تا قدرت اجرایی و توان مقابله با تمامی ابعاد خصومت آمریکایی‌ها برخوردار باشد.

*حجت الاسلام نوروزی: از ابتدا هم دخیل دانستن آمریکا را شیوه ای انحرافی در برجام می دانستیم

حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی نیز با موضع گیری در برابر تحریم های جدید آمریکا گفت:همانطور که قبلا نسبت به رابطه با آمریکا هشدا داده بودیم، امروز هم نتیجه مخالفت مشخص شد چراکه آمریکا رژیمی غیرقابل اعتماد و وابسته به اسرائیل است.

وی با بیان اینکه از ابتدا هم دخیل دانستن دولتی مانند آمریکا را شیوه ای انحرافی در برجام می دانستیم افزود: آمریکا به طور کل ثبات جامعه ایران اسلامی را نمی خواهندو نفع آمریکا در آشوب و گرفتاری کشورها است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: با وجود انعقاد برجام هر روز شاهد مانع تراشی، تحریم و تهدیدهای مجدد بودیم که این امر پس از ترامپ به اوج خودش رسید.

وی وضعیت خاورمیانه را در راستای در فشار قرار گرفتن اسرائیل دانست وافزود: کشور و مجلس در برابر تحریم های آمریکا تصمیم گیری‌هایی کرده و قانونی را گذارنده که کلیات آن تصویب و جزئیات آن در کمیسیون امنیت ملی در حال رسیدگی است و قطعا به موازات تحریم های خصمانه آمریکا مجلس سکوت نمی کند و ایستادگی دارد.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه آمریکا به عنوان کشوری منفعت و آشوب طلب در پی فروش سلاح در منطقه است و باید با درایت مقابله ای درخور در برابر این اقدامات صورت گیرد اظهار کرد: ملت، هراسی از تهدیدات آمریکا ندارد و البته وضع تحریم های جدید فرصتی است برای آن کسانی که آمریکا را کشوری قابل اعتماد می دانستند تا بتوانند دشمن را بهتر بشناسند و از اقدامات اشتباه آینده جلوگیری کنند.

این نماینده مجلس گفت: به همه کسانی که به غرب دلخوش بودند و افرادی که با ولع خاصی فریاد برجام سر می دادند تأکید داریم مسیر اقتصاد مقاومتی را با قدرت دنبال کنند چراکه اقتصاد مقاومتی تنها راه موفقیت و سلاح برنده ملت ایران در راه شکوفایی اقتصادی خواهد بود.

* بهادری:ما در حال جنگ دیپلماتیک با آمریکا هستیم

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس نیزبا تاکید بر اینکه تحریم های جدید آمریکا و دشمنی های این کشور با جمهوری اسلامی ایران امری عجیب و غیرمنتظره نیست و تازگی ندارد،تصریح کرد: آمریکایی ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با ما سر ناسازگاری دارد و منافعش بخاطر وجود جمهوری اسلامی به خطر افتاده است فلذا طبیعی است که می خواهد به هر قیمتی ایران را با مشکل مواجه کند.

بهادری با اشاره به اینکه آمریکا آرزو دارد ایران از بین برود و هیچ ابایی از نشان دادن صریح این موضوع ندارد، ابراز داشت: آمریکا نمی تواند تحمل کند که کشوری با تفکری غیرغربی پدیدار شود و مدتی طولانی خود را در جهان حفظ کند همانطور که می بینیم ترکیه و عربستان برای حفظ خود از عقاید و ماهیت اسلامی خود دور شده اند اما جمهوری اسلامی ایران این قدرت را دارد که ضمن حفظ تعامل با جهان، گفتمان انقلاب اسلامی را هم حفظ نمایند.

بهادری خاطرنشان کرد: ما در حال جنگ دیپلماتیک با آمریکا هستیم و به عقیده من آمریکایی ها تمام تلاش خود را می کنند تا برجام شکست بخورد اما از آنجایی که برجام توافقی صرفا دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست موفق به تحقق این هدف خود نخواهند شد.

* پورمختار: تحریم های جدیدپایان کار مذاکره و تفاهم با آمریکا تلقی می شود/دولت باید همه توافقات را به تعلیق درآورد

پورمختار با اشاره به اینکهتحریم‌ها تصویر جدیدی از دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ایران گشوده و نشان دهنده سیاست‌ واحد دولت آمریکا در قبال این ملت است، گفت: وزیر دفاع وقت آمریکا در زمان بوش رئیس جمهور سابق آمریکا گفته بود باید ریشه ملت ایران خشکاند، و این نشان می دهد که همان سیاست و هدف راهبردی دنبال می‌شود و البته در هر دولت به یک شکل است؛ امروز با اقدامات غیرعاقلانه ای و غیرمنطقی دولت ترامپ مواجه ایم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: البته در طول 38 سال گذشته به آمریکای‌ها هم ثابت شده که تحریم تأثیری بر روند روبه رشد کشور ایران هم به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نخواهد گذاشت.

پورمختار خاطرنشان کرد: دشمن تصور می‌کند که با این ممانعت‌ها، تحریم‌ها و مزاحمت‌ها می‌تواند ملت و مسئولان را در ادامه این راه مردد کرده و یا روحیه آنان را تضعیف کنند اما غافل هستند که 38 سال همین تحریم‌های به طرق مختلف وضع و اعمال شده و هیچ تأثیری نداشته است

وی گفت: این تحریم‌ها از هم اکنون شکست خورده به حساب می‌آید و البته در عین حال هم دولت و مجلس و البته قوه قضائیه مسئولیت دارند در برابر اینها اقدامات جدی تری داشته باشند که کلیات طرح مقابله با این تحریم‌ها درمجلس به تصویب رسیده و در هفته گزارش کمیسیون که بیاید با قاطعیت تصویب و دولت موکلف خواهد شد اقدامات متقابل سنگینی را علیه آمریکا در این مسیر را اعمال کند و قوه قضائیه هم تأکید بر رای و محاکمه آنها خواهد داشت.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس اذعان داشت: رفتار آمریکا به‌رغم مذاکرات، انعقاد قرارداد و بستن توافقنامه برجام نشان داد که یکپارچه شرح و دروغ است و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و به اعتقاد بنده باید این پایان کار مذاکره و تفاهم با آمریکا تلقی شود و هرگونه ارتباط با این کشور غیرقابل توجیه است و دولت باید همه توافقات را به تعلیق درآورد؛ البته ملت ایران هم برای تقابل جدی با کارهای شیطنت آمیز آمریکا ایستادگی خواهند کرد.

وی یادآور شد: البته از شیطان بزرگ توقعی غیر از شیطنت نمی‌رود، اما حتما دراین حوزه اقدامات عملی تر را از سوی دولت، مجلس و قوه قضائیه خواهیم بود.

* خجسته: آمریکا با اعمال تحریم ها به دنبال جبران شکست در منطقه است/ افرادی که امیدشان به آمریکا بود امروز نگاهشان را به داخل برگردانند

امیر خجسته در خصوص وضع تحریم های جدید علیه ایران اظهار داشت: با توجه به کینه ای که آمریکا نسبت به ایران دارد و سیلی محکمی به استکبار و کفر جهانی زده و منافع آمریکا در خاورمیانه را کاملا با خطر موادجه کرده می بینیم که حتی اسرائیل که منافع آمریکا را تا امروز حفظ می کرد نیز در خطر است و این نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی با بیان اینکه آمریکا در حال ازدست دادن جایگاه و اعتبارش در جهان است و در تلاش است تا با بحث تحریم ها به دنبال جبران شکست باشد، ادامه داد: آنچه که مهم است مسئولان ما و خصوصا هیأت نظارت بر برجام باید عکس العمل قوی نشان دهد و ما نباید سکوت کنیم چرا که امروز آن چیزی که رهبر معظم انقلاب پیش بینی می کرد اتفاق افتاد و آنهایی که خوشبین بودند بدانند که آمریکا آن خوی درندگیش به این صورت است.

خجسته تصریح کرد: الان یک وفاق ملی با توجه به موضع گیری دولت، وزیر امور خارجه و موضع گیری رئیس مجلس و سران قوا ایجاد شده مبنی بر اینکه هیچ امیدی به آمریکا که خوی درندگی دارد نیست و همه باید عکس العمل به موقع نشان بدهد فلذا ما در اولین جلسه مجلس در مقابل عمل آمریکا عکس العمل خواهیم داشت.

نماینده مردم همدان اذعان داشت: فرآیند مذاکره با آمریکا در نهایت نشان داد عده ای که نظرشان این بود اگر با آمریکا راه بیاییم آنها نیز با ما راه می آیند اشتباه بوده و این مرور زمان بود که افراد خوشبین به آمریکا را متوجه اشتباهشان کرد که امیدشان به آمریکا درست نبوده و الان باید نگاهشان به داخل کشور برگردد، البته نمیخواهیم آنها را سرزنش کنیم چرا که کفر جهانی هیچ نرمشی در مقابل

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختاری رفع تعلیق شد/بازگشت فرنگی کار ایران به اردوی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی در مورد شرایط بازگشت مختاری به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی گفت:: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.

لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد. مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

کد خبر 6090985 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • مختاری رفع تعلیق شد/بازگشت فرنگی کار ایران به اردوی تیم ملی