Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر نهمین جشنواره پویانمایی رضوی با اشاره به حمایت از آثار برتر این جشنواره، گفت: برگزیده‎های جشنواره پویانمایی رضوی در استان گلستان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت الاسلام علی‎اصغر فضیلت عصر امروز در آئین اختتامیه نهمین جشنواره پویانمایی رضوی که در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: در جشنواره پویانمایی رضوی پایانی وجود ندارد و پایان هر جشنواره آغازی برای جشنواره دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از فردای پایان روز اختتامیه جشنواره پویانمایی رضوی اقدامات برای برگزاری جشنواره بعدی آغاز می‎شود.

دبیر نهمین جشنواره پویانمایی رضوی ادامه داد: جشنواره پویانمایی رضوی، سخت‎ترین، فنی‎ترین و پرهیزینه‎ترین بخش جشنواره بین المللی رضوی است که سهم استان گلستان شده است.

فضیلت یادآور شد: به علت این شاخصه‎ها در همه طول سال باید به موضوع جشنواره پرداخته شود و آن را رصد کنیم و تاثیر آثار ساخته شده برگرفته از سر آل البیت به ویژه سیره حضرت رضا(ع) است که در این جشنواره به شکل خاص دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره نیاز به بسترسازی، پیگیری اداری، هماهنگی بین 30 استان کشور با همه انجمن‎های سراسری کشور دارد. از میزان آثار رسیده به این جشنواره 24 اثر برای گلستانی‎ها بود اما به هر حال با توجه به تخصصی بودن موضوع جشنواره پویانمایی جای کار زیادی دارد و نیاز است که برای این افراد دوره آموزشی برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این جشنواره هزینه‎ زیادی دارد میزان آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره کم بوده و آثار رسیده به این جشنواره با آثار جشنواره‎های عمومی پیامک، شعر و حتی فیلم کوتاه قابل قیاس نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان یادآور شد: در هر بخش فیلم کوتاه حرفه‌ای، فیلم کوتاه نیم‌حرفه‎ای و فیلم‎نامه بر اثر نظر داوران می‎توانیم 3 برگزیده داشته باشیم.

فضیلت با بیان اینکه در این جشنواره به بخش ویژه کرامت انسانی توجه شده، افزود: با توجه به اینکه در این زمان در تمامی استان‎ها اختتامیه بخش‎های مختلف جشنواره رضوی را برگزار می‎کنند از سخنران کشوری در اختتامیه این جشنوراره بهره‎گیری نشد

وی افزود: از همه سطوح مختلف مدیری در استان گلستان دعوت کردیم و گلایه‎ای نداریم و تشخیص را به خودشان واگذار کردیم و هر فردی در این جشنواره حضور پیدا نکرده، کرامت‎های امام رضا(ع) برای حضور در این مراسم را از دست داده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از نفرات برگزیده جشنواره پویانمایی رضوی تجلیل شد و همچنین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد که در این بیانیه به بهره‎گیری از دهه کرامت و توجه به ترویج فرهنگ رضوی تاکید شده بود.

انتهای پیام/

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، انسیه شمس اللهی در سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش مستندهای مستمر با موضوع هنر و ادبیات ایرانی- اسلامی برگزیده شده است.

او با اشاره به این که در دو دوره گذشته از جشنواره پژواک هم برگزیده شده است، گفت: در دوره اول جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با مستند«ماجرای نیما» برگزیده شدم. این مستند درباره شعر نو بود و اینکه با گذشت صد سال از آمدن این قالب چه میزان بین مردم جا افتاده است و... علاوه بر این، با عنوان برنامه «قهرمانان نمی میرند» که به مناسبت هفته دفاع مقدس تهیه شده بود، برگزیده شده ام. این برنامه روایتگر شهادت هفت تن از شخصیت های مهم دفاع مقدس بود.


وی با اشاره به دلایل برگزیده شدن اثرش در جشنواره افزود: در این دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با عنوان اثر«موسیقی کبیر» که درباره اصالت موسیقی شرقی است، برگزیده شده ام. به نظرم سوژه انتخابی من یکی از دلایلی بود که باعث شد این اثر برگزیده شود. گرچه سوژه نو نیست، اما سعی کردم از زاویه ای تازه به این موضوع بپردازم. به نظرم پرداخت خلاقانه بسیار حائز اهمیت است و باعث دیده و شنیده شدن اثرم شده است. در فرم و نحوه ساخت برنامه هم تلاش کردم که از ریتم خوبی برخوردار باشد.


شمس اللهی، با تاکید به انتخاب سوژه نو در ساخت مستند عنوان کرد: در تهیه برنامه هایم همیشه تلاش می کنم که سوژه برای شنوندگان نو باشد، حتی اگر سوژه جدید نباشد به این موضوع که زاویه دید نویی داشته باشد، متمرکز می شوم و بیشتر به دنبال بخش هایی هستم که کمتر درباره آن صحبت شده و به آن پرداخته شده است. برای من بسیار اهمیت دارد که زاویه دید برای شنونده جالب، جذاب و سرگرم کننده باشد. بنابراین از تکرار پرهیز می کنم. ضمن اینکه به شدت به ریتم برنامه توجه می کنم. البته روایت هم خیلی مهم است.

دیگر خبرها

  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال