Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:13:54 GMT

پشتیبانی مبانی انقلاب از وظایف طلاب حوزه‌ علمیه است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۷۴۵۴۳

پشتیبانی مبانی انقلاب از وظایف طلاب حوزه‌ علمیه است

همدان - مدیر حوزه‌های علمیه همدان گفت: مواظبت از سخنان رهبری و پشتیبانی مبانی انقلاب از وظایف طلاب حوزه‌ علمیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی ظهر چهارشنبه در نشست سراسری مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در همدان بابیان اینکه تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران از نعمت‌های انقلاب اسلامی ایران است، گفت: باید رسالت‌ الهی را اجرا کرده و به نتیجه رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه یک طلبه باید در شناخت کامل ابعاد اسلام خودکفا شود چراکه سرمایه‌گذاری در مسئله دینی یک سرمایه‌گذاری کلان است، گفت: عالم باید در ابتدا مزه علم خود را بچشد.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه نگهداری از انقلاب یکی از فعالیت‌های انجام شده توسط حوزه‌های علمیه خواهران است، به تجمع بانوان محجبه در پیاده‌راه بوعلی در روز حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: این اقدامات باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی تعلیم و تربیت را از قدم‌های ابتدایی هر طلبه‌ برادر و خواهر دانست و گفت: یک طلبه و روحانی باید در مسائل علمی خودکفا شده و در راستای افزایش تهذیب تلاش کند.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه طلبه‌ها باید ترویج و پیگیری خواسته‌های مقام معظم‌ رهبری را در هر برهه‌ای از زمان مورد توجه قرار دهند، عنوان کرد: طلبه‌ها اولین گروه انتقال‌دهنده خواسته‌های مقام معظم رهبری به مردم هستند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری به کمک طلبه‌ها نیاز دارد، گفت: مقام معظم‌ رهبری برای مصلحت کشور، حفظ و نگهداری آزادی، امنیت و جلو بردن کشتی نجات انقلاب، هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به میدان آمده اند.

وی با بیان اینکه طلبه‌ها باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را در بین مردم و جامعه پیاده کنند، گفت: اگر روحانیت با اخلاص به میدان بیاید، مردم با جمعیتی میلیونی به صحنه خواهند آمد.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان بیان سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در کلاس‌های حوزه را از وظایف دست اندرکاران حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: باید در راستای نهادینه کردن سخنان رهبری در جامعه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه خطوط مشخص رهبری را باید پیگیری کرد، گفت: ایشان سه مرتبه و در سه سخنرانی به مسئله سند ۲۰۳۰ اشاره و فرمودند این سند خلاف شرع است و اگر هم خلاف شرع نباشد، خودمان فرهنگ داریم و نیاز نداریم از خارج، سند فرهنگی تنظیم کنند و ما مجری طرح‌های آنان باشیم.

آیت الله موسوی اصفهانی تاکید کرد: مواظبت از سخنان رهبری و پشتیبانی از مبانی انقلاب از وظایف حوزه‌ علمیه است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲.۱۲.۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

شورای ‌عالی حوزه‌ های علمیه

شورای تخصصی حوزوی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۰۸.۱۲.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ ۰۱.۱۲.۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزههای علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ ۱۳.۰۴.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه یا نماینده وی

مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه اصفهان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر جامعة الزهرا(س)

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه و تصویب شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

کد خبر 6096964

دیگر خبرها

  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد