Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@14:14:06 GMT

قاری و داور برجسته قرآن کریم درگذشت + زندگینامه

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۷۵۶۲۶

قاری و داور برجسته قرآن کریم درگذشت + زندگینامه

شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی قاری و داور برجسته قرآن مصر بود که امروز، چهارم مردادماه دار فانی را وداع گفت.

محمد عبدالوهاب طنطاوی متولد ۱۹۴۷ میلادی در روستای «نسیمیه» استان «دقهلیه» مصر بود و پس از سال‌ها خدمت به قرآن در سن ۷۰ سالگی به دیار معبود شتافت.

طنطاوی از کودکى و دوران تحصیل در مدرسه به قرائت قرآن روی آورد؛ ولی به صورت حرفه‌اى از زمانى که وارد دانشگاه الازهر شد، این کار را ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قبل از ۱۰ سالگی موفق به حفظ قرآن شد و آرزوی دیرینه پدرش عبدالوهاب را که فرزندش را نذر قرآن کرده بود، برآورده کرد.

شیخ صلحی محمود به عنوان استاد طنطاوی به وی تلاوت قرآن آموزش داد و این قاری برجسته جهان اسلام را در روستای محل اقامتش با فنون قرائت آشنا کرد.

این قاری مصری به کشورهای زیادی سفر کرد؛ اما سفر به ایران را به دلیل استقبال گرم شهروندان ایرانی غیر قابل وصف می‌دانست.

محمد عبدالوهاب طنطاوی علاوه بر تلاوت قرآن با صوت خوش، حافظ قرآن بود و این دو صفت نیک سبب شهرت او شد، به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرد که دوستدار صوت زیبا و دلنشین استاد بودند.

«طه محمد عبدالوهاب، از اساتید قرآن و قاریان مصری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره زمان و علت فوت مرحوم شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی، گفت: وی صبح امروز، چهارم مردادماه، در منزل خود دعوت حق را لبیک گفت.

وی افزود: درباره علت وفات این قاری قرآن باید بگویم که اولا عمر و مرگ انسان دست خداست و هر انسانی روزی باید این دنیا را ترک کند، مرحوم طنطاوی حدود چهار روز پیش، در مسجد «سیده نفیسه» در قاهره تلاوت بامدادی داشت، در روزهای اخیر احساس خستگی شدیدی به وی دست داده بود.

طه عبدالوهاب تصریح کرد: مرحوم محمد عبدالوهاب طنطاوی از دو روز پیش از ناحیه قفسه سینه و قلب احساس درد شدید می‌کرد، از ناحیه رگ‌ها و عروق قلبی نیز دچار مشکل شده بود تا این که سرانجام بامداد امروز دعوت حق را لبیک گفت.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی واعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، صبح جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با شرکت ۱۷۰۰ نفر از حافظان قران کریم استان تهران در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی زن بی‌حجاب قـاریِ قرآن: کار دشمنه | فیلم
  • (تصاویر) آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • عکس/آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • (ویدئو) روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • ببینید | روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان