Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مرسدس بنز GLC ديزلي ثابت کرده است که در مدل ديزلي خود يک خودروي بسيار عالي و مناسب است. اما اين بار تصميم گرفته ايم تا مدل پلاگين هيبريدي اين خودرو را در برابر يکي از رقبايش از بين محصولات مرسدس بنز قرار دهيم تا ببينيم چه عملکردي را از خود بر جاي مي گذارد.

نکته اي که در مورد خودروهاي ديزلي و پلاگين هيبريدي يکسان است اين است که در اين خودروها ابتدا مبلغ گران تر برا براي خريد خودرو پرداخت مي کنيد و سپس هر چقدر که خودرو را مورد استفاده قرار مي دهيد با توجه به هزينه ي سوخت کمتر، اضافه مبلغ پرداختي به جيبتان باز خواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما مساله اي که اخيرا بسيار اهميت پيدا کرده است ميزان آلايندگي و گازهاي خروجي از اگزوز است و خودروسازان به دنبال خودروهايي فاقد هرگونه آلايندگي هستند.
به اين ترتيب بايد گفت که خودروهاي پلاگين هيبريدي نوعي پل به سمت خودروهاي بدون آلايندگي هستند. البته قيمت مدل هاي پلاگين هيبريدي در مقايسه با مدل هاي مشابه بنزيني خيلي بالاتر است به طوري که با امکانات رفاهي يکسان نيز همچنان اختلاف قيمتي 8 تا 10 هزار يورو را با مدل هاي بنزيني دارند.

موتور برقي که در اين خودروها بکار رفته است بسته به نوع خودرو متفاوت است و مي تواند قدرتي 80 تا 113 اسب بخاري را توليد و روانه ي گيربکس 7 دنده ي خودکار خودرو کند.
قدرت کلي سيستم هيبريدي شامل مجموع قدرت موتور بنزيني و موتور برقي است که در اينجا مرسدس بنز C350e داراي 279 اسب بخار قدرت و GLC350e داراي 320 اسب بخار قدرت هستند. اما در خودروهاي پلاگين هيبريدي اين مصرف سوخت خودرو است که از اولويت بيشتري در مقايسه با قدرت توليدي برخوردار است.
در کلاس C مصرف سوخت خودرو در مقايسه با C 250 از 6 ليتر در صد کيلومتر به 2.1 ليتر در صد کيلومتر کاهش پيدا کرده است در مدل GLC نيز مصرف سوخت مدل GLC 250 معادل 6.5 ليتر در هر صد کيلومتر است. در حالي که مصرف سوخت مدل پلاگين هيبريدي تنها 2.5 ليتر در هر صد کيلومتر برآورد مي شود.
البته در دنياي واقعي ممکن است مصرف سوخت هر دو خودرو تا 2 ليتر بيش از عدد اعلامي افزايش پيدا کند. شارژ شدن باتري هاي خودرو با استفاده از پريز برق نيز به 3 ساعت زمان نياز دارد.

در اين مدل ها شما مي توانيد تا شعاع 35 کيلومتر را با حداکثر سرعت 135 کيلومتر بر ساعت تنها با اتکا به نيروي الکتريکي طي کنيد، منتهي در تستي که انجام شد هر دو خودرو عملکرد ضعيفي را از خود نشان دادند، به طوري که مدل C 350e تنها 17 کيلومتر و مدل GLC 350e نيز 21 کيلومتر را توانستند تنها با اتکا به باتري هاي خود حرکت کنند.
به اين ترتيب مشاهده شد که نه تنها چنين شعاع حرکتي براي انجام سفرهاي درون شهري کافي نيست بلکه مصرف سوخت خودروها نيز افزايش پيدا کرده و مانند خودروهاي غير هيبريدي مي شود.
در اين بين بايد اشاره کرد که موتور الکتريکي قوي تر مدل GLC به اين خودرو اجازه مي دهد تا حرکتي بيصدا تر را در مقايسه با C کلاس داشته باشد، هنگامي هم که وارد مسيرهاي شيب دار مي شويد و موتور بنزيني استارت مي خورد که وارد عمل شدن و کارکردن آن بسيار نرم و نامحسوس است و به سختي مي توان صداي آن را شنيد.

در اين مدل ها باتري خودرو در کف محفظه ي بار جاسازي شده است و نه تنها سبب شده تا حداکثر ميزان بارگيري خودرو کاهش پيدا کند بلکه وزن خودرو را نيز به ميزان 300 کيلوگرم افزايش داده است، اما در عوض در عوض عملکرد پدال گاز در اين خودروها بسيار بهتر است و  گشتاور در بازه ي وسيعي از دور موتور در در اختيار راننده قرار دارد و به اين ترتيب به راننده جسارت بالايي را در هنگام سبقت گيري مي دهد.
در اين مورد بايد گفت که هر دو خودرو با توجه به مجموعه ي فني مشابه، عملکردي نزديک به يکديگر دارند و استفاده از آنها در رانندگي روزمره نيز توام با راحتي و نرمي مناسبي است، به هر صورت هر دوي اينها مرسدس هستند و مشخصه اصلي يک مرسدس بنز را که نرمي سواري  و کيفيت بالاي رانندگي است را در خود دارند.
تفاوت اصلي اين دو خودرو در بدنه آنها است. جايي که مدل اس يو وي عليرغم داشتن طول کلي کمتر اما فضاي جادارتر و بزرگتري را در اختيار سرنشينان خود قرار مي دهد.
البته سيستم هيبريدي سبب شده تا 155 ليتر از فضاي بار خودرو اشغال شود و ارتفاع کف محفظه ي بار نيز در مقايسه با مدل هاي عادي بالاتر است. در سمت ديگر، سيستم هيبريدي تنها 44 ليتر از فضاي صندوق بار C کلاس را اشغال کرده است.

در بخش فضاي داخلي، بايد مدل GLC را برنده دانست چون ضمن اينکه صندلي هاي آن راحتي يکسان با کلاس C را دارند، فضاي داخل کابين نيز کمي بزرگتر است و با راحتي سهولت بيشتري مي توان نسبت به نصب صندلي کودک اقدام کرد.
ديد اطراف نيز در اين خودرو مناسب است که با توجه به ارتفاع بالاتر آن طبيعي است. راحتي صندلي ها به حدي است که به ندرت پيش مي آيد که سرنشينان احساس ناراحتي پشت را داشته باشند و از اين نظر نيز در مقايسه با خودروهاي سواري بهتر است.

مزاياي GLC به همينجا ختم نمي شوند چون اين خودرو از سيستم چهارچرخ محرک نيز بهره مند است. اين مورد نيز براي افرادي که کمي به ماجراجويي علاقه مند هستند و يا دوست دارند سر پيچ ها پايداري بالاتري را تجربه کنند يک نکته ي مثبت به شمار مي رود.
ارزان ترين مدل GLC 45 هزار يورو قيمت دارد و اين در حالي است که C کلاس را مي توان با مبلغ 34 هزار يورو نيز خريداري کرد. البته مدل هاي هيبريدي اين دو خودرو قيمت بالاتري دارند به طوري که GLC به قيمت 53 هزار يورو و C کلاس به قيمت 51 هزار يورو فروخته مي شوند که باز هم در اينجا GLC ارزش بيشتري در برابر مبلغ پرداختي دارد.

در کل اگر بخواهيم نتيجه گيري کنيم بايد گفت که مزاياي GLC کلاس از معايب آن بيشتر هستند. گرچه سيستم هيبريدي و باتري هاي آن ضمن اينکه فضا را اشغال کرده اند  و به وزن خودرو نيز اضافه کرده اند اما بايد گفت افرادي که به سراغ خريد چنين خودرويي مي روند اولويت اولشان همان مصرف سوخت پايين است و در درجه ي دوم به مواردي چون توانايي هاي حرکتي اهميت مي دهند که در حقيقت GLC در اين مورد نيز چندان دست و پا بسته نيست.
C کلاس هيبريدي مصرف کمتري دارد و قيمت آن هم پايين تر است، اما در عوض فضاي داخلي کمتري ارائه مي دهد و به نسبت مشخصات ارزش پرداختي جذابي همانند GLC ندارد. در ادامه نيز نگاهي خواهيم داشت به مشخصات فني دو خودرو
مرسدس بنز C 350eمرسدس بنز GLC350eقيمت51 هزار يورو53 هزار يوروابعاد(طول، عرض، ارتفاع)4686، 1810، 1442    4656، 1890، 1639حجم صندوق بار335 ليتر395 -1445 ليترموتور4 سيلندر خطي    4 سيلندر خطيحجم موتور1991 سي سي1991 سي سيقدرت279 اسب بخار در 5000 دور بر دقيقه320 اسب بخار در 5000 دور بر دقيقهحداکثر سرعت250 کيلومتر بر ساعت235 کيلومتر بر ساعتمصرف سوخت ترکيبي2.1 ليتر در هر صد کيلومتر2.5 ليتر در هر صد کيلومتر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار که چندی قبل مهمان «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین بود، با اشاره به ماجرای خودروهای شاسی بلند، به کنایه به آنها که این خودروها را دریافت کرده اند، گفت: تعجب می کنم چرا به ما نگفتند، شاید ما هم می گرفتیم(خنده)

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885985

دیگر خبرها

  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)